ah ta Szwecja! (edukacja)

1. Data: 2008-07-07 17:01:56

Temat: ah ta Szwecja! (edukacja)
Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

to co najwazniejsze: w Szwecji USTAWOWO nie ma szkol prywatnych!

(szkol na jakimkolwiek poziomie, w tym oczywiscie szkol wyzszych)

to imho najwazniejsze bo to co NIE czyni nas niewolnikami to WIEDZA

--
Y?

2. Data: 2008-07-07 20:56:32

Temat: Re: ah ta Szwecja! (edukacja)
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytat z Wikipedii:

<<Przez wiele lat w Szwecji istniały tylko szkoły państwowe. Na początku lat
dziewięćdziesiątych prawicowy rząd, który rządził jedną kadencję, pozwolił
na istnienie szkół prywatnych przy jednoczesnym finansowaniu tych szkół
przez państwo. Szkół takich jest jednak niewiele i założenie ich wymaga
spełnienia wielu kryteriów. Uniwersytety w Szwecji są wyłącznie państwowe i
studia na nich są bezpłatne. Dodatkowo, wszyscy studenci niezależnie od
dochodów rodziców od pierwszego roku dostają stypendium. W studiach PISA
szwedzcy uczniowie w 2003 roku w czytaniu ze zrozumieniem zajęli 7. miejsce,
14. miejsce w matematyce, 12. miejsce w naukach przyrodniczych i w
rozwiązywaniu problemów 14. miejsce na 32 badane państwa.>>

--
CB

3. Data: 2008-07-08 09:05:33

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 19:01, Yyy <y...@m...o2.pl> wrote:
> to co najwazniejsze:  w Szwecji USTAWOWO nie ma szkol prywatnych!
>
> (szkol na jakimkolwiek poziomie, w tym oczywiscie szkol wyzszych)
>
> to imho najwazniejsze bo to co NIE czyni nas niewolnikami to WIEDZA

ACH! - niewolnikiem wiedzy na pewno nie jesteś, w każdym razie nie
niewolnikiem ortografii...

4. Data: 2008-07-08 09:27:14

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message

Wiecej o PISA, tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PISA_(badanie)

5. Data: 2008-07-08 10:16:11

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch pisze:
> "cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
>
> Wiecej o PISA, tu:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/PISA_(badanie)

"W fińskich szkołach nie stawia się ocen, nie można zostawić dziecka na
drugi rok w tej samej klasie, istnieje zakaz udzielania prywatnych
korepetycji (tylko przez nauczycieli uczących w państwowej szkole swoim
uczniom), a także zakaz dyskryminacji z jakiegokolwiek powodu:
pochodzenia, stanu majątkowego rodziców itd"

ach finlandia...!
lubię dobrze zmrożoną, z kawałkiem cytryny

--
http://bialo.czerwona.patrz.pl/

6. Data: 2008-07-08 12:35:18

Od: Marek Krużel <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy: Tue, 08 Jul 2008 12:16:11 +0200, kto: tren R, co:

źródło http://pl.wikipedia.org/wiki/Finlandia#Edukacja

więcej:
http://infolinka.blog.onet.pl/2,ID274946166,index.ht
ml
http://portalwiedzy.onet.pl/4870,12800,1362154,1,cza
sopisma.html
http://www.transmar.pl/w_finlandii/artykul_p.html
http://tygodnik2003-2007.onet.pl/1547,1464890,0,5615
90,dzial.html
http://tinyurl.com/5cnyh8
oryginał pdf: http://tinyurl.com/6al9aa

7. Data: 2008-07-09 12:14:09

Od: Yyy <y...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl wrote in news:b4c523c9-20ac-43fa-83e9-
6...@p...googlegroups.com:

> ACH! - niewolnikiem wiedzy na pewno nie jestes, w kazdym razie nie
> niewolnikiem ortografii...

ortografii? a gdzie w tym krotkim tekscie dopatrzylas sie bledu
ortograficznego?

co do wiedzy to chyba moje stwierdzenie niewiele mija sie ze stanem
faktycznym?

krotko mowiac: SIEPIESZ SIE !!!

--
Y?

8. Data: 2008-07-09 16:46:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Jul 2008 12:14:09 +0000 (UTC), Yyy napisał(a):

> i...@g...pl wrote in news:b4c523c9-20ac-43fa-83e9-
> 6...@p...googlegroups.com:

> ortografii? a gdzie w tym krotkim tekscie dopatrzylas sie bledu
> ortograficznego?

W temacie się dopatrzylam - jeszcze nie zauważyłeś, że ACH pisze się przez
ce-ha ?

> co do wiedzy to chyba moje stwierdzenie niewiele mija sie ze stanem
> faktycznym?

Wiedza czyni niewolnikiem samej siebie - kto ją posiądzie, musi ciągle
wiedzieć więcej, bo wie, jak niewiele wie; tak więc Twoje stwierdzenie nie
jest miarodajne.

> (...) SIEPIESZ SIE !!!

To jakaś gwara lokalna? - bo nie rozumiem. No a póki nie rozumiem, jestem
wolna od obowiązku odpowiedzi. Kolejny przykład na niesłuszność Twojego
stwierdzenia o wiedzy :-)

9. Data: 2008-07-09 16:51:27

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> To jakaś gwara lokalna? - bo nie rozumiem. No a póki nie rozumiem, jestem
> wolna od obowiązku odpowiedzi. Kolejny przykład na niesłuszność Twojego
> stwierdzenia o wiedzy :-)

Nie przejmuj się. W Szwecji, jako jedynym państwie europejskim są kibuce jak
w Izraelu i Chinach, Wietnamie i Korei Północnej.

10. Data: 2008-07-09 16:55:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Jul 2008 18:51:27 +0200, Panslavista napisał(a):

> Nie przejmuj się. W Szwecji, jako jedynym państwie europejskim są kibuce jak
> w Izraelu i Chinach, Wietnamie i Korei Północnej.

Są czy nie ma, szkoły takie, siakie czy inne - i cóż z tego, kiedy własnych
dzieci juz prawie nie mają, bo sie albo abortuja na potęgę, albo z lenistwa
wspomagają imigrantami...

uwaga na tego człowieka
ateista idiota wypowiadajacy sie nie tylko w tv czy internecie
Łagowski o sprawie Wałęsy i nie tylko
Jedan ja
Nieposłuszeństwo jest niepodważalnym faktem.