Dęby, jesiony, modrzewie itp.

1. Data: 2002-04-08 12:12:37

Temat: Dęby, jesiony, modrzewie itp.
Od: "Wiesiek P." <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Pochopnie (?) posadziłem w swoim ogrodzie trochę
drzew - nasze rodzime gatunki - coż - podobają mi się.
Są to dęby, brzozy, modrzewie, jesiony - słowem polski las.
I teraz mam problem - słyszę tu i tam, że jak to podrośnie,
to nie będę mógł w razie czego tychże przeze mnie
posadzonych drzew wyciąć - będą korowody, pozwolenia,
opłaty, zakazy, komisje itd. Prawda to?
Ogród duży - może w przyszłości tam któreś moje dziecko
jaki dom postawi? To może w trosce o to od razu wziąć
siekierę i wyciąć to wszystko w pień, póki są drzewa małe,
zanim urzędasy z gminy wciągną mi drzewa w jakąś tam
ewidencję? Chyba tak zrobię.
Tylko... trochę szkoda i tych drzew i mojej roboty.

--
Wiesiek

2. Data: 2002-04-08 16:21:59

Temat: Re: Dęby, jesiony, modrzewie itp.
Od: "Michał C." <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bez pozwolenia można wyciąć drzewko owocowe w każdym wieku, a inne zdaje
się że tylko do kilku lat i do określonej wysokości (chyba 2-3 m). W
przypadku starszych drzew trzeba zapłcić za pozwolenie (czasami bardzo dużo,
płaci się za każdy centymetr obwodu różne stawki w zależności od gatunku) -
szczegóły w ustawie o ochronie przyrody i odpowiednich rozporządzeniach.
Przepis można obejść "pomagając" drzewu uschnąć (martwe pozwalają wycinać
bez opłat). Można zaryzykować i wyciąć bez pozwolenia (najczęstsze
działanie) - może sąsiedzi nie nakablują. Najprościej usunąć młode drzewko
tym bardziej, że taki modrzew potrafi rosnąć b. szybko i wysoko.

Michał Chudzicki

3. Data: 2002-04-08 19:45:43

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zanim urzędasy z gminy wciągną mi drzewa w jakąś tam
> ewidencję? Chyba tak zrobię.
> Tylko... trochę szkoda i tych drzew i mojej roboty.

Pewnie, że szkoda, ale są ustawy, itd., itp. więc poczytaj w archiwum a
tam jest akurat mnóstwo na ten temat.
--
Pozdr. Jerzy

4. Data: 2002-04-08 23:32:22

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na prywatnym terenie można ogólnie ujmując bez zezwolenia i wnoszenia oplat
usuwać drzewa owocowe, oraz inne w wieku do 30 lat. Oplaty dotyczą ścięcia
bez zezwolenia, czyli kary ( np. topola do 50 cm obwodu to 26 zł. za cm.
obwodu na wysokości ścięcia, ale już jodła o takiej samej śr. to 666 zł. za
cm. obwodu), lub za wydanie zezwolenia ( opłata za cm. obwodu na wysokości
130 cm.) Można również wnioskować o pozwolenie na przesadzenie ( po
przyjęciu opłata jest umarzana), lub posadzeniu na terenie gminy iluś tam
innych drzew.
UWAGA!!!!!!!
Te same zasady dotyczą drzew chorych i USCHNIĘTYCH.
Pozdrawiam . Michal.

5. Data: 2002-04-09 17:39:16

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpies" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Na prywatnym terenie można ogólnie ujmując bez zezwolenia i wnoszenia
oplat
> usuwać drzewa owocowe, oraz inne w wieku do 30 lat.

Możesz podać źródło ??
Po nie chce mi się wierzyć ,że mogę wyciąć każde drzewo które ma np. 25 lat
.

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof Chiliński

6. Data: 2002-04-09 18:40:51

Temat: akty ;-)))
Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> oplat
>
> Możesz podać źródło ??
> Po nie chce mi się wierzyć ,że mogę wyciąć każde drzewo które ma np. 25
lat

Podstawowe akty prawne

Ustawa z dnia 16.10.1991r. o Ochronie Przyrody (tekst jednolity - Dz. U.
nr 99 poz. 1079 z 2 lipca 2001 ze zmianami), która od 01.10.2001r. jest
podstawowym aktem prawnym dotyczącym ochrony zieleni,

Ustawa z dnia 18.lipca 2001 Prawo wodne (Dz. U. z 11.10.2001 nr 115 poz.
1229) regulującej m.in. sytuację drzew na terenach zagrożonych powodzią i
na wałach przeciwpowodziowych

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 20
czerwca 2001r., Nr 62 poz. 627) - określającej m.in. zasady udostępniania
informacji związanych z usuwaniem drzew i krzewów.

Aktualnie obowiązują dwa akty wykonawcze do w/w ustaw dotyczące zieleni
tj.:

Rozporządzenie Rady Ministrów z 30. grudnia 1997r. w sprawie opłat za
wprowadzanie substancji zanieczyszczających do powietrza oraz za usuwanie
drzew lub krzewów. (Dz. U. Nr 162 poz. 1117 z 31 grudnia 1997r. - ze
zmianami z dnia 28 grudnia 2000r. - Dz. U. 120 poz. 1288 z 29.12.2000r.) -
w oparciu o które naliczane są opłaty za usuwane drzewa i krzewy ze
względów inwestycyjnych - aktualizowane co roku,

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22.12.1998r. w sprawie kar
pieniężnych za naruszanie wymagań ochrony środowiska oraz rejestru decyzji
dotyczących tych kar. (Dz. U. Nr 162 poz. 1138 z dnia 30.12.1998 r.) w
oparciu o które naliczane są kary za usuwanie zieleni bez wymaganego
zezwolenia oraz za niszczenie zieleni.
--
Pozdr. Jerzy

7. Data: 2002-04-09 20:33:30

Temat: Re: akty ;-)))
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

Wielkie dzięki,
Mam pytanie jeśli możesz : gdzie mam szukać norm,przepisów odnośnie basenów
pływackich i norm sanitarnych. Dokładnie chodzi o glony w basenie .

8. Data: 2002-04-10 11:07:04

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wielkie dzięki,
> Mam pytanie jeśli możesz : gdzie mam szukać norm,przepisów odnośnie
> basenów pływackich

Nie ma takowych. Są budowlane. Zobacz:
Układy filtracji wody basenowej.
We wszystkich państwach Europy zachodniej istnieją państwowe przepisy
regulujące obligatoryjne wymagania sanitarne dla pływalni publicznych,
zwłaszcza parametry fizykochemiczne i bakteriologiczne wody. Niemiecka
norma DIN 19643 i normy pochodne podają nie tylko parametry wody, lecz w
sposób szczegółowy określają rozwiązania techniczne dla basenów
publicznych, dla urządzeń basenowych i sposobów uzdatniania wody. Norma ta
pretenduje do tego, aby stać się normą europejską, lecz w żadnym z państw
Europy nie posiada nie będzie posiadać charakteru państwowego
obligatoryjnego przepisu sanitarnego, a nawet w Niemczech nie jest normą
obligatoryjną, lecz jak każda norma ma charakter fakultatywny.
http://www.dcebaseny.pl/publiczne.html

> i norm sanitarnych.

Na każdym basenie jest wystawiona gablota z wynikami badań prowadzonych
przez Sanepid? PZH? Tam tez są określone parametry jakie woda spełniac
powinna.
Jakość wody jest określona zgodnie z wymogami MZiOS oraz czasami z normą
DIN 19643.
http://www.institutdrjaeger.de/gebiete/wasser/din196
43.html
http://www.med.uni-giessen.de/hygiene/pdf/baderwasse
r_2.PDF

> Dokładnie chodzi o glony w basenie .

ALGI 7
SILNY ŚRODEK ALGOBÓJCZY, NIEPIENIĄCY DO UZDATNIANIA WODY W BASENACH
PŁYWACKICH, FONTANNACH PUBLICZNYCH...
CHARAKTERYSTYKA:
Postać: płyn
Gęstość: 1
Ph: 5
DL 50 dla szczura (samca) : 18 450 mg/kg z dn. 27/10/75 odnośnie produktów
do mycia sprzętu mogącego być w konacie z żywnością.
ZALETY:
Całkowicie niepieniący
Zapobiega rozwojowi wodorostów na powierzchni ścian.
Likwiduje nieprzyjemne zapachy spowodowane gniciem wodorostów.
Jest nietoksyczny
Nie ma działania drażniącego
Nie zanieczyszcza filtrów okrzemkowych
Znosi się (jest kompatybilny) z wodą chlorowaną (nie mieszać ze stężonym
chlorem).
Należy do kategorii tzw. "produktów dziedziny spożywczej"
SPOSÓB UŻYCIA:
Zalecane dawki :
1. Działanie sezonowe przed wlaniem wody :
- Dawka uderzeniowa : 0,7 L/10 m3 (70 ppm). Basen należy przedtem
oczyścić.
- Dawka normalna : 0,4 L/10 m3 (40 ppm ). Basen należy przedtem oczyścić.
2. Działanie konserwacyjne : 0,1 do 0,2 L/10 m3 (10 do 20 ppm).
3. Dawka na przezimowanie : 1,5 do 2 L/10 m3 (150 do 200 ppm).
Działanie konserwacyjne w okresie eksploatacji należy przeprowadza co
tydzień.
Żeby zapewnić dobre rozprowadzenie środka, zaleca się wstępnie rozcieńczyć
go wodą w polewaczce (aparacie zraszającym) i wlać do danego basenu lub
fontanny.
ZASTOSOWANIE:
Do niszczenia wodorostów w basenach pływackich, fontannach publicznych,
zbiornikach wody (nie pitnej), zbiornikach wody klimatyzacyjnej,
zamkniętych obiegach wody...
Do niszczenia glonów i wodorostów i zapobieżenia ich rozwojowi, tak, by
woda była jasna i przeźroczysta.
Środek nie nadaje się do stosowania w hodowli ryb, ani do czyszczenia
basenów zawierających ryby
BEZPIECZEŃSTWO:
Nie podlega oznakowaniu bezpieczeństwa
ŚRODOWISKO:
Ulega biodegradacji w ponad 98 %
Może być zrzucany do środowiska
WYŁĄCZNIE DO UŻYTKU ZAWODOWEGO

--
Pozdr. Jerzy

"Poświęcaj mniej czasu na zastanawianie się, kto ma rację,
a więcej na rozważanie co jest słuszne."

9. Data: 2002-04-10 12:02:00

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

No cóż zobaczę i dziękuję .
Po prostu mam problem bo znajomi chcą mieć " podkładkę " o szkodliwości
glonów w basenie - a ja nie mogłem znaleźć żadnego przepisu na ten temat ani
normy , a właśnie tylko ewentualne środki do usuwania glonów i firmy się tym
zajmujące .

10. Data: 2002-04-10 14:31:00

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ani
> normy , a właśnie tylko ewentualne środki do usuwania glonów i firmy się

A tak naprawdę jakiego typu podkładkę? Formalną=urzędową?
Zobacz:
http://www.chem.uw.edu.pl/people/AMyslinski/cw3/ins3
.htm
i ew. zapytaj.
--
Pozdr. Jerzy

"Poświęcaj mniej czasu na zastanawianie się, kto ma rację,
a więcej na rozważanie co jest słuszne."

pomiar gleby
kaskady
kalendarz biodynamiczny
Jodła szlachetna czerwienieje - help