Re: [albertan] finansowanie dobra

1. Data: 2003-05-31 22:06:02

Temat: Re: [albertan] finansowanie dobra
Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Niestety, nastaly czasy kiedy gore bierze przekonanie: " ze kazdego mozna
kupic, kwestia ceny". Pozostaje do dyskusji kwestia etyczna i honor
czlowieka. Niestety obecnie czlowieka, ktory sie sprzedaje, badz etyke ma w
nosie- zamiast tepic - szanuja. Dlaczego?
Czara goryczy wsrod ludzi napelnia sie i dochodzi do krawedzi, ale wsrod
tych ludzi sa takze lekarze. Uwierz mi, ze istnieja jeszcze lekarze, ktorzy
mimo wszystko staraja sie zyc i pracowac zgodnie z zasadami czlowieczenstwa
i honoru. Wyludzanie pieniedzy od terminalnie chorych i kalek jest dla mnie
czyms tak wstretnym, ze brakuje mi slowa na okreslenie takich procederow.
Znam lekarzy ( w CZD!), ktorzy doprowadzili do usuniecia kolegi z pracy, bo
nie pasowal do zespolu - gdzie czterech chirurgow odmowilo operacji chlopca,
on zdecydowal sie operowac i odniosl sukces - chlopiec bedzie zyl; oplacil
matce pobyt w hotelu z wlasnej pensji; pomogl przy zalatwieniu sprzetu rehab
i transportu do innego szpitala. Zostal za to zwolniony! Trzy dni temu
kolega zaplacil 2 tys za to, by przyjeli jego matke do Instytutu Onkologii w
W-wie na radioterapie! Na Podlasiu lekarz bral co tydzien od rodziny w
kieszen za to, by kobieta lezala u niego na oddziale. Znam lekarke, ktora
wacikiem nasaczonym nadmanganianem potasu myla swojego niemowlaka na
wlaczonej pralce, czego efektem jest dziecko - roslinka. Pani doktor jest
pediatra, a dziecko jest na stale w hospicjum prowadzonym przez zakonnice!
Czasem jak poznaje sie takie historie wlos sie jezy na glowie, ale fakt jest
faktem, ze w przypadku ewidentnych zaniedban lekarzy, operuja i pracuja oni
nadal, bo Komisja dala im upomnienie, mimo ze pacjent np. zmarl, a lekarze z
powolania musza siedziec cicho i brac kredyt na wczasy. Zwroc jednak uwage,
ilu ludzi, chodzacych co niedziele do Kosciola usiluje wcisnac ordynatorowi
kazde pieniadze, byleby np. chory tatus zostal w szpitalu zeby tylko nie
zajmowac sie nim w domu!. Na wsi z renty dziadka zyje cala rodzina, wiec
usilnie daza do utrzymywania go przy zyciu czesto nie wykupujac mu nawet
lekow, a co tydzien nosza na tace, gdzie ksiadz wystawia palac zamiast Domu
Bozego?
Sama spotkalam sie wielokrotnie z czystym bandytyzmem wsrod lekarzy,
zwlaszcza 5 lat temu, gdy urodzilam kalekiego synka. NP. ordynator
dzieciecego szpitala zaproponowal mojemu mezowi "aby zrzekl sie dziecka dla
dobra nauki"!!! Potrafil wyciagac na zywca dreny z nerek dzieciom, bo matka
nie chciala placic za ekstra uslugi! Moglabym napisac o tym ksiazke... Ale
gdy glosno zaczelam o tym mowic - zaczeto szukac powodu na odebranie mi
dziecka.....bo bylam studentka, bez stalych dochodow! Jednak poznalam wielu
lekarzy, dzieki ktorym moje dziecko mowi, rozwija sie doskonale, chodzi(!) i
poza zyrteciem nic innego nie bierze i robili to bezinteresownie! To dodaje
wiary w ludzi, bo sam Bog odebral mi wiare juz dawno temu...Co do Ksiezy, to
przez 1.5 roku odmawiali mi chrztu, bo nie bylo mnie na niego stac!
Kazdy z nas na grupie mialby wiele do powiedzenia w kwestii lapowkarstwa i
wypaczenia zawodu lekarza, jednak mysle ze zarzucanie im braku wiary jest
nie fair. Zauwaz, ze lekarz, ktory ma sporo na sumieniu i oplywa w
dostatkach nie siada do komputera i nie pisze na grupe - jemu sie po prostu
to nie oplaca! Taki konowal nie jest zainteresowany udzielaniem rad odnosnie
tabletek anty badz wad wzroku bo mu za to nie placa; jezeli ktos to robi -
to nalezy mu sie poklon - bynajmniej ode mnie, bo bezinteresownie udziela
fachowych rad, nie poprzedzajac ich numerem konta.
Ja chyle przed nimi czolo nie pytajac, czy wierza w Boga, Budde czy w
diabla.

serdecznie pozdrawiam
Kaska R

ser&userid=39078