Re: [albertan] inteligencja dziecka

1. Data: 2004-04-14 15:45:58

Temat: Re: [albertan] inteligencja dziecka
Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 14 Apr 2004 from pl.soc.rodzina
message-id= news:c5jjj3$hkj$1@atlantis.news.tpi.pl signed by
idiom:

> ROTFL
>
> Nie wiedziałam, że inteligencja jest generowana przez
> wyznawaną religię.
>
> Czy zmiana religii (np. 2 razy w ciągu jednego roku)
> spowoduje znaczące spadki (lub wzrosty) poziomu czyjejś
> inteligencji?

Witaj!

Ty tez myslisz malo inteligentnie.

To tak jakbym napisal: "Inteligencja typowa dla ucznia szkoly
specjalnej". A ty na to: "To szkola generuje inteligencje u
jej uczniow?"

Nie! To inteligencja decyduje do jakiej szkoly sie dostaniesz
a do jakiej nie. Czlowiek z inteligencja mierzana IQ=80 - nie
dostanie sie na renomowana uczelnie wyzsza, bo nie ma szans
na zdobycie odpowiedniej ilosci punktow na tescie
dopuszczajacym.

Dlatego jakbym napisal, "inteligencja typowa dla absolwenta
Oxfordu" to nie znaczyloby to, ze ci co uczeszczali na studia
wlasnie tam, nabyli tam inteligencje. Odwrotnie - dzieki
inteligencji mogli tam uczeszczac.

Tak samo jest z religiami. Ludzie o inteligencji mniejszej,
wybieraja do wierzenia religie mniej zawiazane z realiami, a
bardziej fantastyczne i oderwane od rzeczywistosci.
Nawet w katolickiej Polsce, moge tylko sie tego domyslac,
ze wiekszosc czlonkow stowarzyszenia ludzi bardzo
inteligentnych - Mensa, jest raczej malo gorliwymi
katolikami. Ich inteligencja moze najwyzej sugerowac im, aby
za bardzo sie od katolikow nie wyrozniac, bo to moze
sprowadzic klopoty.

Z mojego doswiadczenia wiem, ze ludzie o ponadprzecietnie
wysokiej inteligencji najczesciej uciekaja od antycznych religij
w ateizm. Ja tez jestem ponadprzecietnie inteligentny
i absurdalnosc katolicyzmu dostrzeglam juz jako dziecko.
Ja tez poczatkowo ucieklem od katolicyzmu w ateizm.

Zaryzykuje zaleznosc statystyczna, im ktos bardziej
inteligentny, tym mniej katolicki. Inteligencja po prostu
umozliwia dostrzeganie zaleznosci, prawidlowosci, sprzecznosci.

Z dobrymi życzeniami,
--
Albert Jacher lek., Twórca Religii Mądrości
www.albertanism.freezope.org

1. Data: 2004-04-14 16:27:20

Od: KOMINEK <k...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> wrote
in news:Xns94CB7779151DFalbrtn@130.133.1.4:

> Z dobrymi życzeniami,
> --
> Albert Jacher lek., Twórca Religii Mądrości

;-)))))))))))))))))))))))))))

Albert, ja pierdole!
Ty zyjesz!

Gadaj, co u ciebie!
Moze w maju wyskoczymy na jakis browarek?
--
Gdy widze kota kolo plota, zawsze mu paszcze butem rozplaszcze

1. Data: 2004-04-14 17:09:23

Temat: Re: [albertan] prorok przezyl
Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 14 Apr 2004 from pl.sci.psychologia message-id=
news:Xns94CBBB717B49EKOMINEK@127.0.0.1 signed by KOMINEK:

> ;-)))))))))))))))))))))))))))
>
> Albert, ja pierdole!
> Ty zyjesz!
>
> Gadaj, co u ciebie!
> Moze w maju wyskoczymy na jakis browarek?

Udalo mi sie przezyc zime na emigracji w USA. :-)
Czy wroce w maju do Polski - nie wiem.
Moze, ale pod koniec miesiaca. No i chyba nie
do Poznania, niestety. Jest szansa, ze wyladuje na ulicy.

Jesli mozesz, to przekaz prosze moje pozdrowienia calej ekipie
usenetowej z Poznania! :-)

Z dobrymi życzeniami,

1. Data: 2004-04-14 17:26:05

Od: KOMINEK <k...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> wrote
in news:Xns94CB858F5CCFDalbrtn@130.133.1.4:

> Udalo mi sie przezyc zime na emigracji w USA. :-)

A jak idzie gloszenie albertanizmu?
Pozyskales nowych wyznawcow?

> Czy wroce w maju do Polski - nie wiem.
> Moze, ale pod koniec miesiaca. No i chyba nie
> do Poznania, niestety. Jest szansa, ze wyladuje na ulicy.

Proponuje tak jak rok temu - na grillu w czerwcu.
Ode mnie kielbache i browar masz:)

> Jesli mozesz, to przekaz prosze moje pozdrowienia calej ekipie
> usenetowej z Poznania! :-)

Wpadnij na pyrki, oni juz wiedza, ze znowu straszysz i wyczekuja twojego
powrotu;-)
--
Nawet najpiekniejsze nogi gdzies sie koncza.

1. Data: 2004-04-14 17:50:08

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:Xns94CBC554339A9KOMINEK@127.0.0.1 signed by KOMINEK:

> A jak idzie gloszenie albertanizmu?
> Pozyskales nowych wyznawcow?

Nie glosze tu albertanismu jeszcze. Ale opisano mnie w internetowej encyklopedii i
zaproszono do wspolpracy.

> Proponuje tak jak rok temu - na grillu w czerwcu.
> Ode mnie kielbache i browar masz:)

> Wpadnij na pyrki, oni juz wiedza, ze znowu straszysz i
> wyczekuja twojego powrotu;-)

Slowa twe tak mile sa, ze ogarnelo mnie wzruszenie.... :-)
Bardzo dziekuje. Jakbym byl w Poznaniu, to chetnie skorzystam
z gosciny.

Z dobrymi życzeniami,

1. Data: 2004-04-14 17:55:31

Od: Albert <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miło widzieć cieniu najbardziej trollowatego z trolli ;), że
przychodzisz na PSP po rozum do głowy i kapkę _oleum_. Daj ci Boże
cokolwiek wynieść z prawdziwego ducha tej grupy.

> [...]
> dostanie sie na renomowana uczelnie wyzsza, bo nie ma szans
> na zdobycie odpowiedniej ilosci punktow na tescie

Poziom inteligencji to nie worek kartofli który można zważyć i wyrazić
wartością liczbową w sposób jednoznaczny. Również to czy dana osoba
dostanie się na renomowaną uczelnie wyższą (a tych jest całe spektrum)
na podstawie jednego tylko testu jest równie przypadkowe jak temperatura
jutrzejszego ranka za oknem pokoju z którego pisałeś tego posta.

Ale to w sumie nie ważne...
Mnie bardziej interesują sformułowania typu: "ty też myślisz mało
inteligentnie", "nie!", "nie ma szans".
Czyżbyś nigdy nie napotkał choćby tzw. "wyjątku", "sytuacji szczególnej"?
Czasem warto spojrzeć z boku na tekst, który wychodzi spod własnej ręki
i sprawdzić, czy nie jest on czasem odbiciem lustrzanym kłębka własnych
subiektywnych myśli... ;)

> [...]
> i absurdalnosc katolicyzmu dostrzeglam juz jako dziecko.
> Ja tez poczatkowo ucieklem od katolicyzmu w ateizm.

Najbardziej mi się podoba mi się sformułowanie, którego użyłeś:
"Z mojego doświadczenia wiem, że ludzie..." :D

,czyli implikacja:

ja -> wszyscy

,albo:

wyjątek -> uogólnienie

Popełniasz klasyczny błąd. Powstaje, gdy ktoś usilnie upiera się przy
własnym zdaniu.

> Zaryzykuje zaleznosc statystyczna, im ktos bardziej
> inteligentny, tym mniej katolicki. Inteligencja po prostu
> umozliwia dostrzeganie zaleznosci, prawidlowosci, sprzecznosci.

Inteligencja i religia idą w parze. Nie ma nic bardziej pięknego jak
dostrzeganie prawidłowości i spójności religii (tu mam na myśli
katolicyzm), która przetrwała 2000 lat, a także dostrzeganie wpływu jaki
wniosła do kultury naszego społeczeństwa.

Zdrówko
Albert

1. Data: 2004-04-14 19:49:14

Od: "Olleo" <o...@c...x.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez jestem ponadprzecietnie inteligentny
> i absurdalnosc katolicyzmu dostrzeglam juz jako dziecko.
> Ja tez poczatkowo ucieklem od katolicyzmu w ateizm.

A ty jestes, ze tak sie wyraze dziewczynka, czy chlopczykiem? No i jakis/as
skromny/a.

> Zaryzykuje zaleznosc statystyczna, im ktos bardziej
> inteligentny, tym mniej katolicki. Inteligencja po prostu
> umozliwia dostrzeganie zaleznosci, prawidlowosci, sprzecznosci.

Taki inteligentny/a, a taka wypowiedz... Pytania:
- co to jest zaleznosc statystyczna?
- co znaczy przymiotnik "katolicki"?
Jak juz odpowiesz, to bedziemy mogli podyskutowac =)
--
Olleo

1. Data: 2004-04-14 22:53:43

Od: KOMINEK <k...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

wrote in news:Xns94CB8C78C7FC3albrtn@130.133.1.4:

> Nie glosze tu albertanismu jeszcze. Ale opisano mnie w internetowej
> encyklopedii i zaproszono do wspolpracy.

I tak trzymac!
Jezus zaczynal od paru jelopow, ktorym tlumaczyl czym jest Bog, a skonczyl
na miliardzie wiernych.

> Slowa twe tak mile sa, ze ogarnelo mnie wzruszenie.... :-)
> Bardzo dziekuje. Jakbym byl w Poznaniu, to chetnie skorzystam
> z gosciny.

No! Tylko daj mi wczesniej znac, bo ja tez wyemigrowalem i ostatnio nie
pojawialem sie na pyrach.
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@o...org.pl

Istnieja tylko dwa rodzaje ludzi - grubi i szczupli

1. Data: 2004-04-14 23:40:39

Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:Xns94CC897E55F6KOMINEK@127.0.0.1 signed by KOMINEK:

> I tak trzymac!
> Jezus zaczynal od paru jelopow, ktorym tlumaczyl czym jest
> Bog, a skonczyl na miliardzie wiernych.

Licze na to, ze pobije tamten rekord i ze mnie wpiszecie do ksiegi rekordow Guinessa.
Samych Chiczykow jest miliard + miliard w Indiach... Afryka... jest kogo nauczac...

Z dobrymi życzeniami,

1. Data: 2004-04-15 10:02:53

Od: Logan <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

14 Apr 2004 17:09:23 GMT, na pl.sci.psychologia, alt.religion.albertanism
napisal(a):

> Jesli mozesz, to przekaz prosze moje pozdrowienia calej ekipie
> usenetowej z Poznania! :-)

Dziękuję w imieniu własnym i grupy! :)

--
Logan <3 http://www.logan.31337.pl/ [GG: 3507735]
"wyglądasz jak Don Johnson bez głowy" - AgA 2.04.2004

Podziękowania
Re: [test] jaka religie wyznajesz? -prorok
Moja 4,5 roczna coreczka .............
tworczosc Josepha Campbella
zmarły ojciec