Re: [albertan] rola kobiety w rodzinie

następny post »
From: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: [albertan] rola kobiety w rodzinie
Supersedes: <X...@1...133.1.4>
Date: 24 Apr 2004 15:50:43 GMT

A FollowUp to a message dated 24 Apr 2004 from pl.soc.rodzina
message-id= news:4783.000003c6.4089e715@newsgate.onet.pl
signed by kaska:

> zgadzam sie z toba ze prawa natury sa ponadczasowe i ze nic
> ich nie zmieni.

To jest już jakiś punkt startu, jeśli zgadzamy się chociaż
w tej sprawie. Ja uważam, że prawa natury są niezależne od
nas i ludzie mogą je albo poznać i stosować, stosować się
do nich, albo ignorować. Ja preferuje to pierwsze -
poznanie i stosowanie.

> jednak ani ty ani ja nie wybralismy gdzie
> mozemy sie urodzic w jakiej rodzinie ani tez nie moglismy
> wybrac wlasnej plci. problem z tym ostatnim polega na tym
> ze zmienic sie tego nie da ( no da sie ale nadal nie jest
> to postrzegane w pozytywny sposob ). los chcial ze
> urodzilam sie kobieta, gdybym jednak miala wybor to czy
> chcialabym inaczej? zapewne nie, ale kiedy slysze jak ktos
> mowi o roli kobiety to mnie szlak trafia.

I tu jest sedno sprawy! To jest właśnie to dlaczego chcę
nauczyć kobiety całkiem innej - kobiecej religii.
Wiem, że wiele kobiet buntuje się przeciw ich kobiecości i
konsekwencjom jakie to pociąga za sobą. Ja po prostu chcę,
aby kobiety zaczęły uzywać mojej religii i działały po
kobiecemu, bo nie wierzę, że wiekszość kobiet możę być
szcześliwa wbrew naturze i nie wierze, że odejście kobiet od
kobiecości może przynieść albertanowym społeczeństwom więcej
korzyści niż strat.
Trochę znam się na kobietach i wiem, że najszczęśliwsze
bywają te, ktore potrafiły zaakceptować siebie i odpowiednio
się do tego dostosować w życiu.

> oprocz tego ze jestem samica gatunku homo sapiens, jestem
> tez najwyzej rozwinieta istota jaka ta ziemia nosi (razem z
> innymi homo sapiens:) ) wiec przyklejanie mi etykietki z
> rola jaka mi ma przypadac nie jest wlasciwa.

Chyba posuwasz sie za daleko w twoich rozważaniach. To, że
jesteś jedna z najbardziej rozwiniętych istot, nie oznacza
wcale, że uwolniona jesteś spod dzialania praw natury!
Załózmy, że jesteś jadna z najzdrowszych i
najinteligentniejszych kobiet. Masz szeroką miednicę, silna
macicę, krocze, jedrne w miare wydajne sutki. Do tego wielka
inteligencja... czy wedlug ciebie twoje wrodzone cechy
miałyby własnie oznaczać, ze masz NIE rodzić dzieci?
To kto miałby rodzić i wychowywać wiele dzieci jeśli nie
taka zdrowa i inteligentna kobieta?! Kto miałby najlepsze
geny przekazywać następnym pokoleniom ludzi? Czy to właśnie
kobiety chorowite, kiepsko zbudowane, z wadami, o małej
inteligencji maja być matkami przyszłych pokoleń ludzi?

> to ze moje
> cialo zostalo stworzone do noszenia plodu nie oznacza ze
> musze to robic.

To kto ma to robić jak nie najlepsze, najzdrowsze osobniki o
najlepiej rozwinietym intelekcie? Czy chcesz zaprzeczyc
prastarym prawom doboru naturalnego i wyłaczyc najzdrowsze i
najlepiej zaadaptowane osobniki z reprodukcji?

> jesli tamta kobieta nie chce miec dziecka w tym czasie to
> jej sprawa, ona bedzie musiala pozniej z tym zyc, z
> poczuciem winy, z wyrzutami sumienia. wiec chodzi o wybor,
> a nie o role.

Zgadzam sie z tym stwierdzeniem i bardzo je popieram.
Religia Mądrości, ktorą tworzę, to jest religia wolności -
ale i odpowiedzialności.
Nie ma w Albertanismie wolności bez odpowiedzialności!
Jeśli kobieta chce, to niech nawet doprowadzi do pierwszego
zapłodnienia ostatniej możliwej komórki jajowej.
Jeśli chce, to niech rodzi perwsze dziecko, nawet jak ma
45-48 rok zycia. Nic mi do tego. Jej geny, jej dziecko, jej
sprawa.
Tylko przoszę bardzo nie zwalać odpowiedzialności za jej
czyny na społeczeństwo!!!!
Jeśli bedzie miała patologie ciąży - niech za to sama płaci
a nie młodzi ludzie, którzy maja własne dzieci do odchowania
i finansowania. Jesli urodzi chore dziecko niech sama je
utrzymuje a nie domaga się finansowania jej prywatnych
eksperymentow biologicznych z kasy państwa i kieszeni innych
ludzi.
Wolność - ale i odpowiedzialność za swoje czyny!

> bo widzisz latwo jest komus powiedziec idz i
> zrob cos za mnie podczas gdy ty sam nie musisz robic nic.
> rozumiesz?

W społecznościach albertanowych bedzie podzial ról
spolecznych. Ja robie cos dla ciebie, ty robisz coś dla
mnie. Jestesmy społeczeństwem - wspolpracująca gromada
ludzi, nie zas gromada samolubnych inywidualistow,
dzialajacych dla wlasnej korzysci jedynie, wedlug wlasnych
jedynie preferencji. Ty masz ryzykować zycie dając
społeczeństwu zdrowe potomstwo, twoj mąż ma zaś ryzykować
zycie zbrojnie broniąc tego społeczeństwa przed wrogami,
tak abyś ty mogła urodzić i wychować dzieci w spokoju.
Chcesz się zamienić rolami?

PS. Tak jak pisalem wiele razy, nie bedzie ci latwo
porozumiec sie ze mna nie uznajac mnie za wybranca bostwa i
swietego proroka. Bez tych zalozen, moje nauki sa bez sensu i
mozesz je dowolnie podwazac...

Jeśli chcesz przeczytać więcej i pisywać - czytuj i pisuj w

Z dobrymi życzeniami,
--
Albert Jacher lek., Twórca Religii Mądrości
www.albertanism.freezope.org/wisdom/pl
www.internet-encyclopedia.org/wiki.php?title=Albert_
Jacher