alkohol podczas ciazy

91. Data: 2001-09-01 09:34:02

Temat: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> Zgadza sie. Nie polecaja.

Teraz sie zgadzasz, dopiero teraz gdy napisalem 10 postow ze alkohol jest szkodliwy
dla rozwoju ukladu nerwowego plodu ?

> Ale tez nie zawsze i nie wszystkim zabraniaja.

wiem, wiem , ty nie zabraniasz innym
tylko napisz czy twoja zona spozywala alkohol bedac w ciazy

> Dla kogos , kto zyje i mieszka na Slasku roznicy nie ma miedzy dwoma
> okresleniami :
>
> -nie zabraniaja
> -polecaja (zalecaja) .

A skad te jezykoznawcze rewelacje ?
Opierasz sie na swoich nawykach jezykowych ?

> I z uporem maniaka twierdza, jakobym twierdzil ze w Kanadzie zalecaja picie
> alkoholu w ciazy.

Nie w Kanadzie zalecaja, ale ty zalecales bedac w Kanadzie..

> Nigdy tego nie twierdzilem.

To zechciej przeczytac co napisales wczesniej

> Ale do gluchego mozna mowic do
> oporu.

Wiem. Ale wole mowic do oporu, niz dopuscic do rozpowszechniania opinii
o dobrym wplywie alkoholu na ciezarne i plod.

> Jest to metoda pana znanego pod nazwiskiem Goebbelsa. Czesto powtarzane
> klamstwo staje sie prawda.

Nie znam tego Pana.

> Zabranianie spozywania alkoholu, w kazdym przypadku , w kazdej ilosci i w
> kazdym czasie byloby wiekszosci nonsensem, bo najwazniejsze organy ( w tym
> CSN) formuje sie w tym okresie, kiedy sporo kobiet po prostu nie wie , ze jest
> w ciazy.

brednie
miales odpowiedziec, ze nie jestes lobbysta przemyslu winiarsko-spirytusowego

> Poniewaz slyszy sie te biedne uporczywa biadolenia , gdzie jest oficjalne
> stanowisko ministerstw zdrowia ( w tym kanadyjskiego) wystawione na WWW jeszcze
> raz spiesze doniesc, ze ministerstwa zdrowia nie ustalaja zalecen w tym
> zakresie. Nalezy to do stowarzyszen naukowych (lekarskich).

Powtorz raz jeszcze co twierdzisz o braku zalecen Ministerstwo Zdrowia Kanady nt.
braku zalecen spozywania alkoholu przez ciezarne.
Bo z pewnoscia zapytam, a chcialbym wiernie oddac twoje tresci.

> Ministerstwa zdrowia i USA i Kanady natomiast "sponsoruja" dwa WWW sites :

Co to znaczy ze sponsoruja.

> http://www.canadian-health-network.ca/customtools/ho
mee.html

Disclaimer z tego adresu nawet nie wymienia Ministerstwa zdrowia USA czy Kanady,
a co wiecej:
"CHN provides general information and is not intended as a substitute for
professional advice"
Czyli powolana przez ciebie CHN wyraznie stwierdza, ze nie jest zdrodlem
profesjonalnych porad, a jedynie ogolnych informacji.
A juz powolania sie na Ministerstwo Zdrowia zadnego nie ma.
Nie ma rowniez slowa o sponsorowaniu CHN przez Ministerstwo Zdrowia USA czy Kanady.

Co wiecej. Nie jest serwerem rzadowym serwer bez rozszerzenia gov., cytowany
powyzej.
A takim jest wlasnie http://www.health.gov/

"www.health.gov is a portal to the Web sites of a number of multi-agency health
initiatives and activities of the U.S. Department of Health and Human Services and
other
Federal departments and agencies. "

A co wiecej.
Ironia losu pojawia sie link zalecajacy calkowite powstrzymanie sie od spozywania
alkoholu przez ciezarne>
*********************
http://www.hc-sc.gc.ca/hppb/childhood-youth/cyfh/fas
/
http://www.hc-sc.gc.ca/hppb/childhood-youth/cyfh/fas
/fas_new.html
http://www.canadian-health-network.ca/customtools/ho
mee.html
" Pregnant ? No alcohol "

When a pregnant woman drinks alcohol, so does
the unborn baby.

A child with FAS often:

is smaller at birth and for the rest of
his/her life
has problems thinking, speaking,
hearing and seeing
may look different than other
children
has trouble learning the way other
kids do
has behavioural difficulties

FAS is a challenge that lasts a lifetime and does not go
away when children grow up.

The good news is that children can be protected by
making the pregnancy alcohol-free. Friends and family
can show support and join the expectant mother in
making the alcohol-free choice.

> http://www.healthfinder.gov/
>
> Tresc , akceptowana na tych portalach, ustalana jest zgodnie ze stanem wiedzy
> przez grupy specjalistow, zreszta nie tylko lekarzy .

Zatem poczytajmy disclaimer:
http://www.healthfinder.gov/aboutus/disclaimer.htm

Powyzszy portal nie kontroluje tresci stron www, ani ich nie zatwierdza.
Ma charakter jedynie ogolnie informacyjny

(cytat)

All information provided on healthfinderŽ is general in nature. Please remember
that
information alone can't take the place of health care or human services you may
need.

healthfinderŽ is an information and referral service only, and does not diagnose
medical
conditions, offer medical advice, or endorse specific products or services. Do
not rely upon
any of the information provided on this site for medical diagnosis or treatment.
Please consult
your primary health care provider about any personal health concerns.

Agencies or organizations listed on healthfinderŽ are included for informational
use only, and
inclusion does not imply endorsement by healthfinderŽ or the U.S. Department of
Health and
Human Services.

Also, healthfinderŽ does not control the content of the Internet sites or
organizations listed.
(koniec cytatu)

Proponuje EOF
Poniewaz stanowisko Kanady w sprawie spozywania alkholu przez ciezarne zostalo
ujawnione
i kazdy moze sie z nim zapoznac.

Zaleca sie kobietom ktore chca urodzic dziecko lub sa w ciazy, calkowite
powstrzymywanie sie od spozywania alkoholu.

Koniec. Kropka.
Czyli dokladnie to co napisalem na poczatku dyskusji.

Jacek

92. Data: 2001-09-01 09:43:27

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

x...@p...onet.pl napisał:

> Nie ma potrzeby . To obowiazkiem moich oponentow jest udowodnic, ze kazda dawka
> spozytego alkoholu i u kazdej kobiety zawsze przynosi szkode.

Wybacz. Ale taki poziom dyskusji nie mozna uznac nawet za parterowy.

> Ja tylko twierdze (zreszta zgodnie ze stanem wiedzy medycznej na dzien
> dzisiejszy), ze takiego dowodu nie ma. Moze bedzie jutro.

Dodaj ze ze stanem swojej wiedzy medycznej.
Stan wiedzy medycznej to takze znajomosc
Fetal Alcohol Syndrome
doskonale opisanego przez Kanadyjska Agencje Rzadowa Zdrowia
podalem linki, podalem cytaty, literature, zdrodla.
Wszystko juz jest na grupie.
Zatem prosze o dyskusje merytoryczna i komentowanie oficjalnych materialow.

> Tak jak dzis dowiedzialem sie, ze dawki pewnych witamin znosza dzialanie srodka
> przeciwcholesterolowego o nazwie ZOCOR (moze i w odniesniu do innych srodkow to
> tez zostanie wykazane). Bedzie to interesujaca informacja dla tych co lubia
> sobie pozazywac witaminki bez zalecenia lekarza ( bo to ponoc nie szkodzi !).

a kto kiedykolwiek twierdzil ze naduzywanie witamin nie szkodzi ?

> Uwazam, ze nie ma takiej potrzeby. Nie musisz posiadac tej wiedzy. A jak jestes
> ciekawa to sobie tej wiedzy poszukaj. Ja nie widze powodu do prowadzenia
> dlugich dyskusji w tej kwestii.

Wydaje sie ze nie dysponujesz taka wiedza, ani taka wiedza nie zostala ujawniona
jako wiedza oficjalnie zatwierdzona.
To zrozumiale, gdyz sam jej nie ujawniasz.

> Pozytywny wplyw zostal udowodniony ( nie u kazdegej osoby, nie przy kazdym
> schorzeniu, nie kazda dawka itp. !!!), a jak sie to dzieje - to inna sprawa.

Dowody. Dowody. Dowody please.
Publikacje naukowe. Wyniki badan ciezarnych please.

Jak na razie mamy calkiem odwrotne dowody, wyniki badan.
A temat sie zwie Fetal Alcohol Syndrome, Fetal Alcohol Effects.
A wszystkie materialy zostaly juz udostepnione na grupie wraz z linkami do zrodel.

93. Data: 2001-09-01 10:52:25

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja byłam w ciazy i nie piłam ...nie miałam apetytu na alkochol.

Dokladnie to samo moge napisac. W ciazy kobiety maja bardziej wyczulony
zmysl smaku i zapachu po prostu jest to bariera ktora ma chronic nie
narodzone dziecko, zeby ciezarna nie spozyla tego co jest dla dziecka
szkodliwe. Jezeli kobieta przed zajsciem w ciaze zyla w zgodzie ze swoim
cialem to jej organizm wysyla wlasnie takie znaki.

Aga

94. Data: 2001-09-01 11:29:15

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

> Nie ma potrzeby .

Od dwoch postow prosze cie o podanie takiego przykladu i nic, wnioskuje ze
po prostu nie znasz zadnego pozytywnego wplywu alkoholu na matke i dziecko.

> [...]

> Ja tylko twierdze (zreszta zgodnie ze stanem wiedzy medycznej na dzien
> dzisiejszy), ze takiego dowodu nie ma. Moze bedzie jutro.

A czy jest dowod na to, ze alkohol pomaga kobiecie ciezarnej lub jej
dziecku, ty nie podales zadnego przykladu.

> [...]
lubia
> sobie pozazywac witaminki bez zalecenia lekarza ( bo to ponoc nie szkodzi
!).

Powaznie dopiero dzisiaj sie o tym dowiedziales? Myslalam ze jestes na
bierzaco ze stanem wiedzy medycznej. Ja wiem o tym od dawna i nigdy sie nie
suplementowalam witaminami (nawet w ciazy).

> Z kolei pyta sie mnie Agnieszka:

czerwonego

Jeszcze raz sie pytam jaki?

Academic

> Uwazam, ze nie ma takiej potrzeby. Nie musisz posiadac tej wiedzy.

A wiec na zasadzie wiem ale ci nie powiem?

> Pozytywny wplyw zostal udowodniony ( nie u kazdegej osoby, nie przy
kazdym
> schorzeniu, nie kazda dawka itp. !!!), a jak sie to dzieje - to inna
sprawa.

Z twoich odpowiedzi wnioskuje ze nie wiesz w jaki sposob alkohol odzialywuje
na ciezarna i jej nie narodzone dziecko, oczywiscie nie musisz posiadac
takiej wiedzy bo kobieta nie jestes, nie wiesz takze w jaki sposob czerwone
wino chroni twoje serce przed zawalem chociaz podobno uczestniczyles w
konferencji na ten temat. A moze wiedze posiadasz, tylko nie potrafisz
wyciagnac wnioskow. Mialam taka kolezanke na studiach, potrafila recytowac
podreczniki akademickie, ale jak poproszono ja o streszczenie i wyciagniecie
wnioskow to to juz bylo zbyt trudne. Z wiedza jest tak ze trzeba umiec ja
zastosowac w zyciu. Ja na konferencji kardiologicznej nie bylam ale wiem ze
w czerwonym winie znajduja sie zwiazki z grupy prostaglandyn ktore
rozszerzaja naczynia krwionosne, ale takie same zwiazki znajduja sie w
czerwonych winogronach w czosnku, imbirze, gozdzikach i kminku i wielu
innych produktach, takze n-3 zawarte w tlustych rybach sprawiaja ze naczynia
sie nie zwezaja, takze obecnosc potasu w diecie ma takie samo dzialanie,
dodaj do tego cwiczenia i nie palenie papierosow a zawalu na pewno nie
dostaniesz bez picia czerwonego wina, czy jakiegokolwiek innego alkoholu,
ktory po pierwsze podnosi cisnienie, po drugie obciaza watrobe, po trzecie
niszczy sluzowke zoladka, po czwarte powoduje denaturacje bialka.

Aga

95. Data: 2001-09-02 17:01:03

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

AnieszkaP wrote:

> [...]
> szkodliwe. Jezeli kobieta przed zajsciem w ciaze zyla w zgodzie ze swoim
> cialem to jej organizm wysyla wlasnie takie znaki.

To dlaczego bedac w ciazy mialam wielka ochote na alkohol, chociaz
wczesniej wcale nie pilam nawet piwa. Co prawda wypilam w ciazy dwa razy
po pol kieliszka czerwonego wina ale mialam ogromna ochote nawet na
piwo, ktore uwazalam za po prostu niesmaczne. Dlaczego moj organizm
wysylal mi takie znaki, czyzby potrzebowal tego?

JN
Krakow

96. Data: 2001-09-02 17:48:28

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To dlaczego bedac w ciazy mialam wielka ochote na alkohol, chociaz
> wczesniej wcale nie pilam nawet piwa.

to skad wiedzialas ze masz ochote na alkohol ?
Moze wiedzialas ze maz nie odmowi zachciankom ciezarnej,
a moze to jest uwarunkowane genetycznie

> [...]
> piwo, ktore uwazalam za po prostu niesmaczne. Dlaczego moj organizm
> wysylal mi takie znaki, czyzby potrzebowal tego?

z piwem akurat tak jest, ze zawiera rozne substancje smakowe
i nawet to bezalkoholowe.

Z cytowanych prac wynika, ze jezeli juz alkohol ma jakis pozytywny wplyw to
ma go takze czerwone wino bezalkoholowe, piwo bezalkoholowe
czyli ten wplyw to nie alkoholu, ale rozpuszczonych wnim substancji aktywnych

Teraz jak to czytam, to mi naprawde wstyd ze Cie zganilem za alkohol.
Nospam podniosl poprzeczke nieszkodliwosci spozywania alkoholu przez ciezarne
do
50 gramow wodki codziennie,
a ty jedynie kieliszek wina na pol roku.

Musisz przyznac , ze nie postepujesz zgodnie z zaleceniami nospama.
Gdyz wedlug tych zalecen na 9 miesiecy to 13,5 litra wodki do wypicia.

A jak takie zwiekszone spozycie byloby korzystne dla gospodarki i wzrostu
dochodu z tytulu wplat podatku akcyzowego.

Pomysl czasem o tym i przestan byc aspoleczna jednostka.

97. Data: 2001-09-03 09:04:43

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Nowak <j...@p...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...fm...

> [...]
> piwo, ktore uwazalam za po prostu niesmaczne. Dlaczego moj organizm
> wysylal mi takie znaki, czyzby potrzebowal tego?

Joasiu nie znam ciebie nie wiem jaki tryb zycia prowadzisz, jak zyjesz, czy
twoja ciaza nie byla zagrozona, czy na cos nie chorujesz., czy sie nie
stresowalas w ciazy, co jadlas itd
Ja napisalam o sytuacji optymalnej organizm dostal wszystko co mu jest do
zycia potrzebne i wtedy nie odczuwasz zachcianek. Zachcianka pojawia sie w
momecie gdy czegos brakuje, takie zachowania nasilaja sie w ciazy, gdyz masz
do obsluzenia dwa organizmy. Zdaje sobie sprawe ze w obecnym swiecie ciezko
zyc w zgodzie z wlasnym cialem zgodnie z natura i dlatego nasze zmysly nas
zawodza, a czesto nie umiemy odczytac tych sygnalow . .
Dlaczego odczuwalas ochote na piwo? Piwo zawiera dosc duzo skladnikow
mineralnych, moze mialas braki. Ma wysoki wskaznik glikemiczny moze mialas
niski poziom glukozy? Ma dzialanie moczopedne, a ty spozywalas za malo
plynow i organizm chcial sobie "oczyscic nerki"?

Agnieszka

98. Data: 2001-09-03 11:23:49

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

AnieszkaP wrote:

> [...]
> niski poziom glukozy? Ma dzialanie moczopedne, a ty spozywalas za malo
> plynow i organizm chcial sobie "oczyscic nerki"?

Badania, ktore wykonywalam bardzo regularnie nie wskazywaly na zadne
braki. Nawet nie mialam obnizonej hemoglobiny jak to w ciazy bywa juz
nie mowiac o anemi. Poziom glukozy mialam w normie zwlaszcza. Pilam
bardzo duzo bo zawsze duzo pije, a w ciazy po prostu pilam non stop.
Ponadto dobrze wiedzialam jako polozna co mi wolno a co nie i
postepowalam zgodnie z dostepna mi wiedza medyczna i zaleceniami
lekarza.

JN
Krakow

99. Data: 2001-09-03 12:03:02

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Nowak napisał:

> [...]
> Ponadto dobrze wiedzialam jako polozna co mi wolno a co nie i
> postepowalam zgodnie z dostepna mi wiedza medyczna i zaleceniami

ok,
moze przyczyna wyplukiwania soli mineralnych bylo wlasnie to picie
Bardzo duzo pilas i nerki wydalaly substancje pozadane i niepozadane.
Kiedys ciekawy program na ten temat mial w tv prof. Kokot

100. Data: 2001-09-03 17:32:26

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> Bardzo duzo pilas i nerki wydalaly substancje pozadane i niepozadane.
> Kiedys ciekawy program na ten temat mial w tv prof. Kokot

Jacek przeciez Joasia napisala ze wypila pol kieliszka wina przez cala
ciaze, wiec nie rob z niej alkoholiczki bo to sie juz robi niesmaczne

Agnieszka

miesiaczka w czasie ciazy?
Skrzywiona przegroda nosowa
Ciekawostki Chello