allegro

51. Data: 2004-07-22 17:26:21

Temat: Re: allegro
Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):

> Dolaczyl bym sie i wzial nasionka 2 bananowcow:
> Musella lasiocarpa
> Musa sikkimensis (Red Tiger) - koniecznie ta odmiana z czerwonymi
> przebarwieniami
>
> Upewnij sie jednak co do platnosci. Jesli chcesz zrobic przelew zagraniczny
> koszty beda znaczne. Ja zaplacilem niedawno za SWIFTa do Niemiec w sumie
jakies

> 150 zl oplat. Chyba, ze karta kredytowa jest inaczej albo masz kogos w
> Niemczech, kto zrobi przelew za ciebie.

> pozdrawiam
> Michal

Ja zamówiłem kilka rodzajów nasion, palmę trójkatną, Hyophorbe
verschaffeltii, Rhapis multifida to dośc oryginalne palmy wskazywane jako
możliwe do uprawy w domu.

I z mrozoodpornych narr.ritchiana, sabalxtexensis, yuki: elata, rostrata i
thomsoniana, bananowca ensete ventricosum,

Płatnośc przy small packetach (10 nasion) tylko kartą kredytową. Mnie już
potrącili z konta (żadne prowizje chyba nie były potrącane bo wyszło mniej
więcej tyle ile wyliczyłem z kursu walut, nawet trochę mniej więc może jakiś
nasion już nie mieli ) więc teraz czekam czy przyślą w terminie wskazanym na
stronie i to co zamówiłem (do krajów Unii według nich wysyłka trwa 3 do 5
dni).

Jeżeli któryś z was zamówi coś innego np inne yuki np. rigida (srebrna)lub
faxoniana możemy się wymienić chociażby po 2 czy 3 nasionka. Też byłbym
zainteresowany musą sikkimensis red tigerem i Musella lasiocarpa. Z palm
gdybyście zamawiali coś srebrnego np. narrophsa r.silver, bismarckię nobilis
czy szczególnie karłatkę srebrna karłatkę "chamaerops humilis cilifera" (tej
akurat obecnie nie ma w cenniku). Z palm mrozoodpornych przydałoby się
wypróbować tą, która niby jest najbardziej mrozoodporna (-23) czyli
Rhapidophyllum hystrix. Chociaż podobno bardzo długo wschodzi (nawet pól roku
i wybitnei wolno rośnie. Możecie zobaczyć jak słabo urosła przez kilka lat
(chociaż tam zakwitła) na tej stronce

http://hometown.aol.com/fitzroya/myhomepage/cooking.
html

za to zajmuje mało miejsca i ...wygląda jak jakiś chwast.

Z tym, że już po złożeniu zamówienia przeglądałem te strony i sporo juz jest
wyprzedanych nasion. Ja przed zamówieniem na rare palms zamówiłem sobie news
letter i poczekałem ze 2 tygodnie aż przyjdzie nowa dostawa nasion i po tej
ostatniej dostawie był dużo większy wybór niż poprzednio.

Ps.a mi dzisiaj wyrósł sabal minor (1 z 2 nasionek ) zamówiony wcześniej na
allegro.

Pozdrawiam Rafał

52. Data: 2004-07-24 13:06:22

Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakies
> 150 zl oplat. Chyba, ze karta kredytowa jest inaczej albo masz kogos w

Zobaczę w najbliższym czasie, bo teraz mam mało wolnego czasu. spytam się w
banku i przeczytam jeszcze dokładnie regulamin zamawiania nasion na tej
stronie. napiszę gdzieś w następnym tygodniu.
miłego dnia.

53. Data: 2004-07-29 19:47:53

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz <l...@o...pl> napisał(a):
> [...]
> banku i przeczytam jeszcze dokładnie regulamin zamawiania nasion na tej
> stronie. napiszę gdzieś w następnym tygodniu.

Moje nasiona z rarepalms już przyszły, właśnie się moczą i za 2 dni pójda do
foliowych zamkniętych torebek z ziemią. Większośc nasion była w ilości o
kilka większej (bonus) niż podają na stronie.Całość od złożenia zamówienia
do nadesłania nasion zajęła około 2 tygodni. Kilka nasion zostawiłem, więc
gdybyście zamawiali coś innego to miałbym ewentualnie jakieś na wymianę.

Pozdrawiam Rafał

54. Data: 2004-07-30 07:31:30

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> ... więc gdybyście zamawiali coś innego to miałbym ewentualnie jakieś  na
> wymianę.

Czekam na odzew Lukasza...

> Pozdrawiam Rafał

Pozdrawiam
Michal

55. Data: 2004-08-26 14:42:00

Od: "czytelnik " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):

> Czekam na odzew Lukasza...

> Pozdrawiam
> Michal

i jak doczekałeś się odzewu, zamówiliście coś ?

Niektóre z zasianych w lipcu nasion juz wykiełkowały. Najszybciej yucca
rostrata już po tygodniu. Za to niektóre z allegro po siedzeniu w
doniczkach już od poczatku czerwca dalej nie wschodzą, ale czekam dalej.

56. Data: 2004-08-26 16:16:43

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> i jak doczekałeś się odzewu, zamówiliście coś  ?

Nie. Zamowilem wreszcie sam ale gdzie indziej:
http://www.sunshine-seeds.com
Cenowo wychodzi lepiej i oprocz nasion maja tez troche roslinek. Stronka
(niestety?) po niemiecku.
Paczka doszla, pieniadze z konta zeszly (placilem karta). Nasionka sie mocza.
Sadzoneczka Musa Sikkimensis niestety kiepsko zniosla wysylke i chyba nie
przetrzyma ale Musella Lasiocarpa rosnie sobie niewzruszenie i ladnie sie
rozwija.

> Pozdrawiam

pozdrawiam
michal

57. Data: 2004-08-27 19:27:53

Od: "czytelnik" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@i...pl napisał(a):

> [...]
> (niestety?) po niemiecku.
> Paczka doszla, pieniadze z konta zeszly (placilem karta). Nasionka sie

A jakie nasionka zamówiłes ? mi z tych przysłanych z rareseeds jeszcze cos
pozostawało (przysłali więcej niż po 10) więc moglibyśmy sie wymienić jesli
masz cos innego. Wybór w miejscu gdzie Ty zamówiłes trochę mniejszy, chociaz
ceny faktycznie niższe. A ceny obejmuja też wysyłkę (bo u mnie z niemieckim
kiepsko) ?

> Sadzoneczka Musa Sikkimensis niestety kiepsko zniosla wysylke i chyba nie
> przetrzyma ale Musella Lasiocarpa rosnie sobie niewzruszenie i ladnie sie
> rozwija.

u mnie 2 sadzonki musy sikkimensis, które wyrosły w lipcu z nasion z allegro
mają już 4 liść, przezimują w domu i jak przetrwają do wiosna pójda do gruntu
(mam nadzieją, że ten grunt już będzie do tego czasu , he he).
Warto tez chyba spróbować musa yunan o ile dobrze pamiętam

> pozdrawiam
> michal

Też pozdrawiam Rafał

58. Data: 2004-08-28 15:45:36

Temat: Nasionka z sunshine-seeds
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ceny faktycznie niższe. A  ceny obejmuja też wysyłkę (bo u mnie z niemieckim

Kupilem tylko nasionka Musa Sikkimensis "Red Tiger". Jesli wykielkuja chetnie
wymienie jedna sztuke na zwyklego zielonego Musa Sikkimensis bo roslinka, ktora
kupilem zmarniala w drodze.
Ceny nie obejmuja wysylki ale nawet z kosztami wysylki wychodzi taniej. Jak
skompletujesz koszyk w ich sklepie to automat wyliczy tez koszty przesylki.

> u mnie 2 sadzonki musy sikkimensis, które wyrosły w lipcu z nasion z allegro
> mają już 4 liść, przezimują w domu i jak przetrwają do wiosna pójda do gruntu
> (mam nadzieją, że ten grunt już będzie do tego czasu , he he).

Nie sadze, zeby tak male roslinki mogly isc do gruntu. Poczekaj ze dwa lub trzy
sezony az podrosna a moze nawet jak zaczna tworzyc odrosty i dopiero wtedy
wysadz do gruntu. A jakis odrost mozesz sobie zachowac w doniczce na wszelki
wypadek...

>  Też pozdrawiam Rafał

Pozdrowionka
Michal