angina a pędzlowanie gardła

1. Data: 2003-01-02 13:35:06

Temat: angina a pędzlowanie gardła
Od: Beacisko <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich
Od pewnego czasu zbieram opinnie na temat metody stosowanej przez nasze
babcie a mianowicie pędzlowania gardła w przypadku anginy.
Zdania są podzielone. Jedni lekarze mówią stosować inni,że nie. Przy
anginie bakteryjnej stosować podobno można, przy wirusowej nie. Ja z
medycyną nie mam nic wspólnego, ale od momentu urodzenia dzieci (córka 4
lata, syn 2,5) moje zainteresowanie medycyną wzrosło - wiadomo zaczęły
się choroby dzieci.
Jakie są Wasze opinie na tem pędzlowania????
Pozdrawiam - Beata

2. Data: 2003-01-02 14:05:17

Temat: Re: angina a pędzlowanie gardła
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jan 2003, Beacisko wrote:

> lata, syn 2,5) moje zainteresowanie medycyną wzrosło - wiadomo zaczęły
> się choroby dzieci.
> Jakie są Wasze opinie na tem pędzlowania????

leczenie miejscowe zalecam w postaci plukania gardla
jako uzupelnienie antybiotyku w przypadku bakteryjnych
infekcjach ale nie jako alternatywe.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-01-02 15:28:06

Od: "Dr.Who" <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beacisko wrote:

> Jakie są Wasze opinie na tem pędzlowania????

Pedzlowanie gencjana (chodzi o gencjane, prawda?) dezynfekuje, ale
najpowazniejszym jego skutkiem jest obsuszenie.
Celowe obsuszanie sluzowki nalezy uznac zas [w zależności od intencji
pędzlujacego ;-)] za dzialanie dywersyjne, względnie paranoiczne. :-(

W otolaryngologii stosuje sie pedzlowanie blony sluzowej krtani slabymi
roztworami azotanu srebra w przypadku przewleklych zapalen, ale
chyba nie o to chodzilo w pytaniu, jeno o angine...

Pozdrowienia
Dr.Who

4. Data: 2003-01-02 20:17:37

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beacisko wrote:
> [...]
> Zdania są podzielone. Jedni lekarze mówią stosować inni,że nie. Przy
> anginie bakteryjnej stosować podobno można, przy wirusowej nie.

Male sprostowanie: angina jest choroba bakteryjna i nie ma czegos takiego
jak wirusowa angina. Sa choroby wirusowe, ktore faktycznie, potrafia bardzo
skutecznie "udawac" angine (np. mononukleoza zakazna), ale sa to zupelnie
inne choroby. Ale to tylko taka mala dygresja.

--
In God we trust, all others must present data
j...@m...pl

5. Data: 2003-01-02 21:03:31

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co się dowiedziałaś o czosnku, jeśli można wiedzieć ;-)?

6. Data: 2003-01-03 12:14:23

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jurek" <s...@p...pl> napisał/a news:av26ik$ajl$1@news.tpi.pl:

> Male sprostowanie: angina jest choroba bakteryjna i nie ma czegos
> takiego jak wirusowa angina.

A angina opryszczkowa? :-P

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

7. Data: 2003-01-03 13:33:35

Od: Beacisko <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Glowacki wrote:

> A co się dowiedziałaś o czosnku, jeśli można wiedzieć ;-)?

Nic nie wiem na temat leczenia anginy czosnkiem (bo o to chyba pytasz, a
nie o walory przyprawowe czosnku :-))
Beata

8. Data: 2003-01-03 14:19:38

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie wiem na temat leczenia anginy czosnkiem (bo o to chyba pytasz, a
> nie o walory przyprawowe czosnku :-))
> Beata

Oczywiście ;-). Wiem, że wiele osób z powodzeniem go stosuje na różnego
rodzaju bóle gardła. Wiem również, że nawet niektórzy lekarze zalecają
kuracje czosnkiem. Jego działanie antybakteryjne i przeciwgrzybicze jest
naukowo udowodnione. W tym względzie, jest to chyba jeden z najsilniejszych
środków naturalnych. Na małych dzieciach nie eksperymentowałem, ale na sobie
tak ;-). Do tej pory był rewelacyjny.

Jedyną rzeczą, której ludzie nie lubią, to ten ostry zapach ;-). Jednak
można go pożuć przed spaniem i położyć się w osobnym pokoju ;-). Wydaje mi
się, że ten intensywny zapach ma swoje plusy. Po prostu, w ten sposób nasze
drogi oddechowe są cały czas inhalowane ;-). Czosnek traci część swoich
walorów przeciwbakteryjnych w wysokiej temperaturze i po przejściu przez
kwaśny żołądek. Ale to chyba kolejny plus, ponieważ bardziej niszczy
bakterie znajdujące się w gardle, pozostawiając w spokoju florę bakteryjną w
jelitach. W przeciwieństwie do antybiotyków ma on właściwości grzybobójcze.
Czyli nie powinien powodować powikłań w postaci grzybic, jak to ma dość
często miejsce w przypadku stosowania antybiotyków. Na koniec warto
wspomnieć, że jest to środek naturalny, a więc w przeciwieństwie do leków
chemicznych nie zatruwa nam organizmu. Obecnie na świecie - mam na myśli
medycynę naukową, coraz częściej wraca się do naturalnych metod leczenia.
Chyba wszyscy na tym tylko skorzystamy ;-).

Pozdrawiam, andrzej

Nowy, skuteczny i tani lek w stwardnieniu rozsianym
układ moczowy
Vichy - Dercos z Aminexilem
Czy okulary osłabiają wzrok?
Homeopatia - Forum