ankieta : co hamuje decyzje o dziecku ?

11. Data: 2005-04-27 07:02:26

Temat: Re: ankieta : co hamuje decyzje o dziecku ?
Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

kolorowa wrote:

> byśmy się nie zdecydowali. Na szczęście nie mamy. Podobnie z cenami. Jak
> również z utrudnieniami ze strony pracodawców. Tak się składa, że ja nie
> muszę pracować i dla mnie to problemem nie jest.

Wiele kobiet tez nie musi, ale _chce_ - a elastycznosci ze strony
pracodawcow wciaz brakuje (nie tylko w Polsce).

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

12. Data: 2005-04-27 07:14:30

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" wrote
> Wiele kobiet tez nie musi, ale _chce_ - a elastycznosci ze strony
> pracodawcow wciaz brakuje (nie tylko w Polsce).

O chceniu nic nie pisałam. Pisząc, że nie muszę - odnoszę się do tego, że
jeśli pracodawca mi się nie podoba, to mogę go, że tak powiem, olać. Czyli
mogę go opuścić i szukać tej pracy gdzie indziej. Albo nie szukać, ale nie
bać się powiedzieć pracodawcy: niestety, nie mogę zostać po godzinach,
tudzież: zamierzam korzystać ze swoich praw. Mogę też próbować działać
samodzielnie, robić za wolnego strzelca od przypadku do przypadku, albo co
tam mi przyjdzie do głowy. Jeśli mam zaplecze finansowe, to jeśli chcę, mogę
sobie pracować tak jak mi pasuje bez względu na brak elastyczności ze strony
pracodawcy.

Co nie znaczy, że problem jest mi obojętny:) Znaczy tylko, że ja nie
musiałam się tym martwić podejmując decyzję o kolejnym dziecku.

Małgośka

13. Data: 2005-04-27 08:14:37

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "swiatowid" :

> Jakie waszym zdaniem najczęstsze i największe utrudnienia i problemy
> rozpatruje rodzina podejmując decyzję o dziecku - a w szczególności o
> drugim, trzecim dziecku ?
> Np.
> - problemy mieszkaniowe
> - problem z opieką w ciągu dnia (daleko przedszkole, szkoła, koszt niani
> itd)
> - wysokie ceny rzeczy dla dzieci (ubrań , butów, pieluch, pożywienia)
> - utrudnienia ze strony pracodawców
> - brak czasu (praca powyżej 8h, dużo zajęć domowych)
> [...]

Powiedziałabym ze wszystkie za wyjątkiem "wysiłku wychowawczego", bo na to
każda świadoma matka (która się decyduje) jest przygotowana i z tym się
godzi.

Ja to juz mam "za sobą" (dwoje dzieci 13 i 18, chciałam mieć trójkę, ale nie
pozwoliły moje problemy zdrowotne), ale gdybym teraz miała lat 30 i miała
się decydować na dziecko to :

1. Gdybym tak na prawdę chciała nic (za wyjątkiem właśnie problemów
zdrowotnych) by mnie nie powstrzymało.
2. Najpoważniejszą przeszkodę mogłyby stanowić problemy z pracą.

Ciekawe czy zanim moje dzieci dorosną doczekam się sprawiedliwego
opodatkowania.

Pozdrowienia.

Basia

14. Data: 2005-04-27 20:26:13

Od: "swiatowid" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości

> "Paweł Niezbecki" wrote
>
> Na pewno jest przydatna. Ale pytanie Światowida brzmi tak, jakby oczekiwał
> takiej analizy od każdego grupowicza. Ja bym się jej nie podjęła. Mogę

raczej spostrzeżenia z własnego bliskiego środowiska.

15. Data: 2005-04-27 21:56:26

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "swiatowid" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
> raczej spostrzeżenia z własnego bliskiego środowiska.

W moim środowisku (cokolwiek to dla 'ankietera' znaczy...) jest moda na
dzieci i żaden z wymienionych argumentów nie jest przeszkodą w ich
płodzeniu. No, ale my tzw. dojrzali i w miarę ustabilizowani jesteśmy. :-)
Iwonka

16. Data: 2005-04-28 06:51:01

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie waszym zdaniem najczęstsze i największe utrudnienia i problemy
> rozpatruje rodzina podejmując decyzję o dziecku - a w szczególności
> drugim, trzecim dziecku ?

O trzecim. To, że mam już dwoje i uważam, że to wystarczy.

A.

17. Data: 2005-05-09 18:59:48

Od: "swiatowid" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgodnie z obietnicą :
http://swiatowid.blox.pl/html/1310721,262146,13.html
?297515

OT - linki do darmowych ebookow, zna ktos??
niekochany [dosc dlugie]
Zdrada czy kłamstwa?
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo
http://www.gaspares-home page.de/ Chat / Photo