antywirus - darmowy dla edukacji?

1. Data: 2003-10-29 17:31:09

Temat: antywirus - darmowy dla edukacji?
Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam problem - szukam programu antywirusowego, który byłby darmowy dla
placówek edukacyjnych. Jest parę antyvirów darmowych dla użytkowników
domowych, więc zastanawiam się, czy nie ma takich, których autorzy
ulitowali się i rozciągnęli swą łaskę również na edukację....
Spotkaliście się może z takowym?

--
Grendel

2. Data: 2003-10-29 21:44:32

Temat: Re: antywirus - darmowy dla edukacji?
Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości
> Witam!
> Mam problem - szukam programu antywirusowego, który byłby darmowy dla
> placówek edukacyjnych.
<..>
Nie przesadzaj z tą darmowością nie chodzi o Avirusa tylko o ABONAMENT, to
najważniejsze!
Korzystnie wychodzi:
http://www.gdata.pl/pl/cennik/2.html

--
Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:

3. Data: 2003-10-29 22:28:30

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Oct 2003 22:44:32 +0100, Roman O. wrote:

> http://www.gdata.pl/pl/cennik/2.html

do kitu z taką robotą... Ja mam ok 50 komputerów - kto mi zatwierdzi
dodatkowy budżet na abonament??? Może po prostu metodą sbs'ową - poblokuję
uczniom możliwość ściągania czegokolwiek, na pocztę nałożę rygorystyczne
filtry na załączniki i w ten sposób zminimalizuję zagrożenia.

--
Grendel

4. Data: 2003-10-29 23:45:17

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodatkowy budżet na abonament??? Może po prostu metodą sbs'ową - poblokuję
> uczniom możliwość ściągania czegokolwiek,
No i trzeba było tak od razu!
Jak dasz, nic nie powiedzą jak zabierzesz -krzyk!
A tak w ogóle, to po co dostęp on line do Internetu?
Co, "gadulce" i chat?
W czasie lekcji?
Proxy serwerek, z kontrolą "w locie" no tu trochę pociągnie....
-jedna licencja. Stałe IP i logi (potem widać...ups!)
<..>
>na pocztę nałożę rygorystyczne
> filtry na załączniki i w ten sposób zminimalizuję zagrożenia.
<..>
No też nie problem JEDEN serwerek poczty,
dla np Windows:
darmowy Jana-Serwer czy np T-mail za chyba około 170 zł,
ale tym PC A-virek?!
A załączniki do spec. folderu i z legitymacją po nie...
:-)

5. Data: 2003-10-30 03:04:06

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domowych, więc zastanawiam się, czy nie ma takich, których autorzy
> ulitowali się i rozciągnęli swą łaskę również na edukację....

Witam!

Może czeski AVG? www.grisoft.com

6. Data: 2003-10-30 16:20:08

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Oct 2003 00:45:17 +0100, Roman O. wrote:

> A tak w ogóle, to po co dostęp on line do Internetu?
> Co, "gadulce" i chat?
> W czasie lekcji?

niestety - starsze klasy są mocno rozpusczone - przyzwyczajone są np., że
kiedy już w końcu dorwą się do pracowni komputerowej, to nauczyciel daje
chwilę ("chwilę" - dobre sobie ;)) na załatwienie swoich spraw w internecie
(smsy, przejrzenie poczty itd.). Niestety - uczniowie uważają teraz, że to
standard - a ja, skoro jestem nowym nauczycielem, wykorzystuję to w ten
sposób, że "ja nic nie wiem o takich zwyczajach i nic mnie one nie
obchodzą, skoro nie ma ich ani w regulaminie pracowni, ani w regulaminie
szkoły". I prosta sprawa ;-). W jednej pracowni gg jest wogóle zablokowany,
więc nie ma problemu. Reszta szkoły to niestety narazie peer-to-peer,
dopóki nie znajdę chwili czasu na opracowanie profili pod 9x tak, by
niezalogowanie się do domeny blokowało wszystkie sieciowe uprawnienia,

> No też nie problem JEDEN serwerek poczty,
> dla np Windows:

widzisz, ale co zrobisz, kiedy geniusze odpalają oe i ściągają wormy/wirusy
na kompy w pracowni? To już nie chodzi o to, że nasz serwer lokalny mógłby
być siedliskiem wormów, ale właśnie te syfy, które ściągają uczniowie na
hosty.

--
Grendel

7. Data: 2003-10-30 17:50:21

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Oct 2003 18:31:09 +0100, Grendel
<n...@b...to.usenet> wrote:

>Witam!

Hi...

Możesz się odezwać do mnie? Zadziałem Twój adres, a mam prywatną
sprawę.

--
Jego Szarość
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

8. Data: 2003-10-30 22:53:42

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grendel" <n...@b...to.usenet> napisał w wiadomości
<..>
> niezalogowanie się do domeny blokowało wszystkie sieciowe uprawnienia,
<..>
E tam!
> [...]
> być siedliskiem wormów, ale właśnie te syfy, które ściągają uczniowie na
Chwila! To jaki masz dostęp do Interentu?
Jakiegoś routera NI MA?
DHCP wyłączasz, dajesz stałe IP dopuszczasz dla danego IP z tylko kn-tnych
nr MAC kart no i port 110 zamykasz!
Po ptokach.
Najwyżej sobie po http p. proxy pocztę ściagają?
Usery.... Ci mówie, to hołota! ;-)))

9. Data: 2003-10-31 21:26:31

Od: Grendel <n...@b...to.usenet> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 30 Oct 2003 23:53:42 +0100, Roman O. wrote:

> DHCP wyłączasz, dajesz stałe IP dopuszczasz dla danego IP z tylko kn-tnych
> nr MAC kart no i port 110 zamykasz!

no więc tak... właśnie przed chwilą wróciłem z pracy (proszę sprawdzić
zegarki ;-)). Serwer internetowy chodzi. 3 karty sieciowe - do jednej -
podpięta pracownia, gdzie sieć chodzi na 100Mbit... Ależ to teraz kopa
dostało... Do drugiej - reszta szkoły. Docelowo, na trzeciej będzie
wydzielona druga pracownia. Porobię skrypty do iptables tak, żeby nawet
średnio qmaty nauczyciel elektrotechniki, czy innego śmisznego przedmiotu,
mógł wedle woli włączać/wyłączać niektóre usługi, albo całą sieć dla
pracowni.

Badania po MACach nie ma za bardzo sensu, bo za dużo roboty dla mnie potem
;-) Narazie robię spore zamieszanie w sprzęcie i nie chciałbym, aby każde
przeniesienie kompa, czy wymiana karty, wiązała się dodatkowo z modyfikacją
ustawień bramki. Narazie jest jak jest. Jak już odpalę kontroler domeny, to
trochę się uspokoi.

> Usery.... Ci mówie, to hołota! ;-)))

użyszkodniki to oddzielny gatunek człowieka ;-) Można im 100x powtarzać, by
czegoś nie robili, a oni i tak swoje.

--
Grendel

Słownik ang-pol, pol-ang - wielki, 4 tomy SPRZEDAM.
I Komunia i przepisy kościelne
Przepisywanie prac magisterskich...
święta w sobotę
Gdzie dobry kurs francuskiego dla początkujących?