aparat ortodontyczny

1. Data: 2002-08-22 19:50:42

Temat: aparat ortodontyczny
Od: "Anetta" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Zastanawiam sie nad zalozeniem "stalego" aparatu, ktory ma mi upiekszyc
zgryz. Czy ktos nosil (nosi) taki aparat? Mam kilka pytan.
Czy nie przeszkadza w jedzeniu?
Czy czuc jak prostuja sie zeby? Tzn. czy to boli?
Podobno nalezy nosic 2 lata, jak szybko poprawia sie zgryz?
I tak ogolnie - jakie sa waze opinie na temat tych aparatow.

Pozdrawiam

Anetta

PS. Powoli sie zegnam i wybywam do Wloch pozwiedzac i poplazowac sie.

1. Data: 2002-08-22 20:15:42

Temat: Re: aparat ortodontyczny
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czesc
>
> Zastanawiam sie nad zalozeniem "stalego" aparatu, ktory ma mi upiekszyc
> zgryz. Czy ktos nosil (nosi) taki aparat?

Moja córka nosi...

> Mam kilka pytan.
> Czy nie przeszkadza w jedzeniu?

W jedzeniu nie, ale po każdym jedzeniu trzeba bardzo dokładnie myć zęby
Po pierwsze względy zdrowotne - jeśli ortodonta stwierdzi, że nie są
wystarczająco dokładnie czyszczone to zdejmują aparat, bo lepiej mieć krzywe
zęby i bez próchnicy (i to nie jest straszenie dziecka). po drugie względy
estetyczne - w aparacie pozostaje koszmarnie dużo resztek jedzenia...

> Czy czuc jak prostuja sie zeby? Tzn. czy to boli?

Boli po każdej regulacji aparatu a regulacje są raz na miesiąc - coś po
prosty bardzo silnie ciągnie za zęby.
Moja córka zakłada na aparat specjalne gumki, które jej przesuwają zęby w
łuku - to jest ciągnięcie prawie na stałe

> Podobno nalezy nosic 2 lata, jak szybko poprawia sie zgryz?

To zależy od rodzaju wady i wieku pacjenta... ale średnia podobno taka jest

> I tak ogolnie - jakie sa waze opinie na temat tych aparatow.

Są skuteczne, coś jeszcze konkretnego?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-08-22 20:40:13

Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Podobno nalezy nosic 2 lata, jak szybko poprawia sie zgryz?
> I tak ogolnie - jakie sa waze opinie na temat tych aparatow.

Witam!

Zalozylam sobie aparat ortodontyczny 8 miesiace temu. Urzadzonko to nosi sie
srednio 2 lata czyli tak jak napisalas. Na poczatku faktycznie bardzo boli,
nie mozna jesc nic twardego ja zylam glownie przez ten czas na zupkach i
jogurtach, ale z czasem bol staje sie coraz mniejszy az ustaje
calkowicie.Zupelnie sie o nim zapomina. Jedynym minusem jest to, ze resztki
jedzenia zostaja na aparacie i nie mozna zuc gumy oraz nektorych innych
rzeczy , wszystko dokladnie wytlumaczy ci sam ortodonta. Jesli chodzi o
efekty to u mnie bylo juz cos widac po miesiacu. Poza tym aparat to dosc
kosztowna rzecz za zalozenie go tylko na gornych zebach placilam ok. 1400zl,
a do tego dochodza jeszcze co miesieczne wizyty kontrolne( 60zl). Gdyby
jednak cos bylo nie tak mozesz ,a raczej powinnas umowic sie na wczesniejszy
termin.Moim zdaniem warto poswiecic te dwa lata aby pozniej miec proste i
ladne zeby na cale zycie.Ale nim zalozysz aparat musisz miec zdrowe
wszystkie zeby.

pozdrawiam Iza

p.s. Mam nadzieje, ze choc troche pomoglam, cokolwiek rozjasnilam;)

1. Data: 2002-08-23 07:51:43

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rodzynka" <r...@s...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> srednio 2 lata czyli tak jak napisalas. Na poczatku faktycznie bardzo

Faktycznie... ale nie do końca, np. moja córka ma trudności z gryzieniem
twardych jabłek i nawet z odgryzieniem wafelka prince polo

> ja zylam glownie przez ten czas na zupkach i
> jogurtach,

bez przesady - schabowe można wcinać swobodnie... chyba, że ktoś jest
specjalistą od robienia podeszw ze schabu... ;-)

> ale z czasem bol staje sie coraz mniejszy az ustaje
> calkowicie.Zupelnie sie o nim zapomina.

Nie zapomina się, a się przyzwyczaja... i nie ustaje całkowicie...

> Jedynym minusem jest to, ze resztki
> jedzenia zostaja na aparacie i nie mozna zuc gumy oraz nektorych innych
> rzeczy , wszystko dokladnie wytlumaczy ci sam ortodonta.

Ortodonta jest za drogi na takie rozmowy - to się robi z higienistką - po
prosty przychodzi się na półgodzinną lekcję mycia zębów, a z żuciem gumy
moja córka sobie jakoś radzi - nikt jej nie zabraniał...

> Jesli chodzi o
> efekty to u mnie bylo juz cos widac po miesiacu.

To fakt...

> Poza tym aparat to dosc
> kosztowna rzecz za zalozenie go tylko na gornych zebach placilam ok.
1400zl,
> a do tego dochodza jeszcze co miesieczne wizyty kontrolne( 60zl).

Hmm... Ceny są różne w różnych miejscach... zależą też od rodzaju zamków w
aparacie, a te znowu od wady zgryzu i od nie wiem jak to nazwać, ale chodzi
o rasę człowieka, ale tak bardziej dokładnie - bo dla każdej rasy jest ciut
inna budowa szczęki - kąty nachylenia pomiędzy zębami...

1. Data: 2002-08-23 08:48:14

Od: "Gierappa" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
>
> Anetta
>
> PS. Powoli sie zegnam i wybywam do Wloch pozwiedzac i poplazowac sie.

Ja osobiscie zdecydowalam sie na noszenie aparatu, ale nie stalego.
Zaklada sie go na noc i 3 godzinny w dzien.
Efekty rowniez widac ale trzeba miec naprawde silna wole i nie mozna
przerwac noszenia bo wysilek polroczny po miesiacu idzie na marne. Ja
wyjechalam raz na 2 tygodnie i nie wzielam aparatu ze soba i niestety zabki
sie porozjerzdzaly. Pozniej musialam nadrabiac i nosic dluzej.
Po tym czasie stwierdzilam ze chyba gorne zeby wyprostuje tym "nie stalym"
bo wada nie jest az taka duza i szybko to pojdzie ale na dolne za jakis czas
chyba zaloze staly.
Nie widac go az takbardzo wiec zle nie powinno byc.

Nie wahaj sie przed zalozeniem aparatu bo proste i ladne zabki dodaja bardzo
urody :)

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-08-23 08:55:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gierappa" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

> Ja osobiscie zdecydowalam sie na noszenie aparatu, ale nie stalego.
> Zaklada sie go na noc i 3 godzinny w dzien.

Ty się zdecydowałas? Hmm być może miałaś taką szansę, ale są wady zgryzu,
których taką żabą zakładaną na noc się nie da usunąć...

1. Data: 2002-08-23 09:17:18

Od: "Gierappa" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ak4tat$m0r$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Ty się zdecydowałas? Hmm być może miałaś taką szansę, ale są wady zgryzu,
> których taką żabą zakładaną na noc się nie da usunąć...

Jak juz pisalam wada na gornych zebach nie jest duza wiec po roku noszenia
zabki sa proste
Gorzej jest z dolnymi. Tam mi ortodonta powiedzial ze jak w przeciagu roku
nie rozciagne szczeki o jakis centymetr to mi bedzie musiala zeba wyrwac i
wtedy bedzie ok. Mam ich tam za duzo upchanych na malej powierzchni i sie
wszystkie przez to pokrzywily. Dlatego wlasnie raczej zdecyduje sie na
staly, bo o tym wyjmowanym czasami zapominam i to do niczego nie prowadzi:(

1. Data: 2002-08-23 11:15:11

Od: "Anetta" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:ak4tat$m0r$...@n...onet.pl...

> [...]
>
> Ty się zdecydowałas? Hmm być może miałaś taką szansę, ale są wady zgryzu,
> których taką żabą zakładaną na noc się nie da usunąć...

Jestem po pierwszej wizycie u ortodonty. Dostalam skierownaie na zdjecie
panoramiczne i jeszcze jakies i pani wziela "odlew" mojego zgryzu. Twierdzi,
ze w moim wieku (24 lata) nie bardzo pomoze ruchomy aparat. Kiedys taki
nosilam, ale wszystko poszlo na marne, bo zaczely mi rosnac osemki i
wypychac zeby :))

Pozdrawiam

Anetta

1. Data: 2002-08-23 11:30:14

Od: "Gierappa" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze w moim wieku (24 lata) nie bardzo pomoze ruchomy aparat. Kiedys taki
> nosilam, ale wszystko poszlo na marne, bo zaczely mi rosnac osemki i

Ja mam 21 lat i u mnie mowila ze nie wszystko stracone. Ale tylko na gornych
zabkach z mala wada. Na dolnych cos tak czuje ze sie bez aparatu stalego nie
obejdzie:(

1. Data: 2002-08-23 16:57:06

Od: "Rodzynka" <r...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ak4pj1$cpj$1@news.onet.pl...

> [...]
> prosty przychodzi się na półgodzinną lekcję mycia zębów, a z żuciem gumy
> moja córka sobie jakoś radzi - nikt jej nie zabraniał...

Witam!!
Najpierw sama załóż sobie aparacik na ząbki, wtedy może będziesz mogła się
wypowiedzieć, bo jak na razie nie masz o tym pojęcia.
Jedyne co wiesz to opowieści Twojej córki, nie wiadomo zresztą na ile
prawdziwe.
Uważam, że jeśli ktoś udziela odpowiedzi na takie pytania to powinien mieć
jakiekolwiek o tym pojęcie. Przeżycia innych nie są żadnym doświadczeniem
dla Ciebie.

uroda zebow
jestem nowa
Dobry fryzjer - Warszawa