aparat ortodontyczny przed 30-tką? ;)

1. Data: 2002-10-17 19:05:47

Temat: aparat ortodontyczny przed 30-tką? ;)
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze miałam kompleks na punkcie swojego zgryzu.
Zastanawiam się od niedawna, nad założeniem sobie aparatu stałego. Koszty
mniej więcej znam (1000 zł aparat, plus ceny "wycisków" itp.) do tego co
miesiąc (?) wizyta u ortodonty i "przykręcanie śrubek".
Ponoć nosi się taki aparat rok?

Czy któraś z Was (albo bliskich Wam osób) przechodziła przez TO? Czy
naprawdę warto?
I czy ew. znacie we Wrocławiu gabinety warte polecenia?

pozdrawiam cieplutko - misiczka z Wrocławia
zagłosuj na moją stronę -
szczególy tutaj: http://www.misiczka.republika.pl
--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka, tym bardziej tam Prosiaczka nie było.
(A. Milne)

1. Data: 2002-10-17 19:36:19

Temat: Re: aparat ortodontyczny przed 30-tką? ;)
Od: "CaThy" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisała w wiadomości

> Zastanawiam się od niedawna, nad założeniem sobie aparatu stałego. Ponoć
nosi się taki aparat rok?
> Czy któraś z Was (albo bliskich Wam osób) przechodziła przez TO? Czy
> naprawdę warto?

Witam. Sama nie mam takiego problemu, ale moja kuzynka juz ok. rok nosi
aparat i jest zadowolona, golym okiem widac juz ogromna roznice. Co do czasu
noszenia , to chyba sprawa indywidualna, kuzynce "grozilo" 3 lata, ale za
pol roku bedzie miala juz zdejmowany aparacik i juz to widze jak sie
usmiechnie to olsni cale otoczenie :)

> I czy ew. znacie we Wrocławiu gabinety warte polecenia?

Niestety nie znam :( Kuzynka robila to cudo w Kedzierzynie Kozlu, ale ponoc
jest to ortodonta do ktorego przyjezdzaja ludzie z polowy Polski, bo jest
dobry i ceny ma przystepne - np. nie placi sie za wizyty na "dokrecanie"
srubek a inni zdzieraja za taka wizyte po conajmniej 50 zeta.

> pozdrawiam cieplutko - misiczka z Wrocławia
> zagłosuj na moją stronę -

Zaglosowalam :)

Pozdrawiam

CaThy

1. Data: 2002-10-18 07:08:36

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> [...]
> naprawdę warto?
> I czy ew. znacie we Wrocławiu gabinety warte polecenia?

Witam Wrocławiankę:)

Sama się zastanawiałam nad aparatem.
Byłam na konsultacji u ortodonty. Generalnie po tym co usłyszałam
postanowiłam jednak nie zkładać aparatu.
Nie mam w tej chwili namiarów przy sobie ale po weekendzie postaram się
podać. Gabinet mieści się przy Pl.Legionów.

Pozdrawiam,
Mich'ata

1. Data: 2002-10-18 07:38:18

Od: anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> [...]
> Ponoć nosi się taki aparat rok?
>
> Czy któraś z Was (albo bliskich Wam osób) przechodziła przez TO? Czy

moja kolezanka przechodzi. jest zadowolona, ale jest jeszcze jeden
warunek - w czasie noszenia nie mozna (tzn nie zaleca sie, to nie dziala
jak antykoncepcja ;)) zajsc w ciaze, wiec jesli planujesz powiekszanie
rodziny to sie zastanow nad kolejnoscia

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2002-10-18 07:45:33

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

> Sama się zastanawiałam nad aparatem.
> Byłam na konsultacji u ortodonty. Generalnie po tym co usłyszałam
> postanowiłam jednak nie zkładać aparatu.

Hmmm. Zabrzmiało to groźnie ;-))
Co takiego usłyszałaś, że zdecydowałaś się nie zakładać aparatu? Jeśli to
nie tajemnica... :-)

pozdrawiam cieplutko - misiczka z Wrocławia
zagłosuj na moją stronę -
szczególy tutaj: http://www.misiczka.republika.pl
--
Cokolwiek naprawdę się zaczęło, nigdy się nie kończy,
cokolwiek się skończyło, znaczy, nigdy naprawdę się nie zaczęło.

1. Data: 2002-10-18 07:49:07

Temat: Odp: aparat ortodontyczny przed 30-tką? ;)
Od: "Anetta" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mam w tej chwili namiarów przy sobie ale po weekendzie postaram się
> podać. Gabinet mieści się przy Pl.Legionów.

A mozesz sie pochwalic co uslyszalas? Ja etz bylam na takiej konsultacji.
Musze usunac 4 zdrowe zeby. I zastanawiam sie od 3 tygodni.

Anetta

1. Data: 2002-10-18 10:15:58

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości

> Hmmm. Zabrzmiało to groźnie ;-))
> Co takiego usłyszałaś, że zdecydowałaś się nie zakładać aparatu? Jeśli to
> nie tajemnica... :-)

Hehe...nie chciałam wywoływać grozy:)
Po prostu ortodontka nie dawała gwarancji, że po
ściągnięciu aparatu (po 2 latach!) nie wypchnę (językiem) zębów z powrotem.

Bo ja mam zły zgryz ale zęby ułożone równiutko.
Poza tym aby założyć aparat musiałabym się zgodzić na usunięcie 2 zdrowych
zębów.
Stwierdziłyśmy, że chyba jednak nie warto.

Mich'ata

1. Data: 2002-10-18 12:23:18

Od: "Csirke" <c...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| warunek - w czasie noszenia nie mozna (tzn nie zaleca sie, to nie dziala
| jak antykoncepcja ;)) zajsc w ciaze, wiec jesli planujesz powiekszanie

Czy moge sie dowiedziec, skad pochodzi informacja o tej ciazy? Ja nic
takiego nie slyszalam w czasie zakladania mi aparatu (a z racji wieku chyba
powinnam) i prawde mowiac nie bardzo widze powiazanie miedzy prostowaniem
zebow a wydawaniem na swiat potomka.

Pozdrawiam
Csirke

1. Data: 2002-10-18 12:29:18

Od: "Csirke" <c...@w...to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

|do tego co
| miesiąc (?) wizyta u ortodonty i "przykręcanie śrubek".

Na pocztaku co miesiac, potem rzadziej

| Ponoć nosi się taki aparat rok?
Zalezy od wady oraz indywidualnych predyspozycji noszacego aparat.
Generalnie przyjmuje sie, ze rok to minimalne minimum. Zazwyczaj leczenie
trwa 1,5-2 lata

| Czy któraś z Was (albo bliskich Wam osób) przechodziła przez TO? Czy
| naprawdę warto?
Warto, ale nie za wszelka cene. Jesli warunkiem prostego zgryzu ma byc
usuniecie kilku zdrowych zebow, to trzeba sie zastanowic, czy gra jest warta
swieczki. A jak juz sie zdecydujesz, to niestety, ale trzeba przygotowac sie
na troche bolu. Jesli jestes przed trzydziestka, to niewyykluczone, ze
musisz sie pospieszyc. Moja ortodontka stwierdzila, ze osobom w tym wieku
bardzo rzadko zaklada sie aparaty, ze wzgledu na strukture i budowe kosci
(najodpowiedniejszy jest wiek nastoletni). Ponoc ich naruszanie moze
spowodowac przedwczesna utrate uzebienia w wieku starszym.

Pozdrawiam
Csirke

1. Data: 2002-10-18 16:41:18

Od: "Lya" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Ja jestem tuz po 30-tce i tez o tym myslalam ale nie znam zadnego gabinetu w
Bydgoszczy. Dziecko juz mam i nie planuje drugiego wiec problem ciazy
odpada.
Mam nadzieje ze ktos zna jakiegos ortodonte w Bydgoszczy i poda mi adres.
Pozdrawiam
Lya

wszyscy się spotykają a ja...
coś dla pana