apteka

31. Data: 2001-09-01 09:06:28

Temat: Re: apteka
Od: "Andrzej" <w...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile się orientuję to do pomocy doraźniej i nagłej jest zobligownae pogotow
ie lub pielęgniarki środowiskowe.

Jeśli chodzi o obrut lekami to musi się on odbywać w lokalu aptecznym tylko
i wyłącznie. Choćby dlatego że, różni ispektorzy w tym farmacutyczny, czy sk
rbowy kasa chorych, muszą stwirdzić prwadidłowy obrót lekami tj. m. in.
Czy w obrocię sa leki z odpowiednia datą ważności , odpowiednią serią (niekt
óre serie leków są wycofywane z obrotu - w trybie natychmiastowym), czy sa z
godne stany, czy leki sa wydane z godnie z przepisami (np czy leki na recept
e tylko i wyłącznie są tak rozprowadzne, przez odpowiedni personel itp.) W k
ońcu czy recepty są wystawiane w prawidłowy sposób, spełniaja określone waru
ki co do tego co powinna zawierać recepta i jak powinna być zrealizowa, i cz
y np recepta nie jest np skradziona czy podrobiona itp.

Takiego nadzoru nie da się przeprowadzić w przypadku obrotu wysyłkowego jakk
olwiek sformułowanego. Umożliwa to niesamowite drogi do nadużyc i to zarówno
w co do ilości leku, sposobu wydawania leków itp. Mozna wtedy sprzedawać lek
i poza fislklaizacją i receptami a w razie kontolri powiedzieć w katowicach
ze własnie wyjechał nawet mgr. z całym samochodem brakujących obecnie psycho
tropów do gdańska, będzie za trzy dni, albo i dłużej może przywiezie recepty
ale jak je przywiezie i zostaną wybie no to już stacą ważność (recepyty)....
.

Przecież w takiej sytuacji szwindel goni szwindel...

32. Data: 2001-09-01 12:33:05

Od: "Czemark" <c...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Na wstępie od razu powiem że nie mam nic wspólnego z www.apte.pl , ani
nawet
z nimi nie sympatyzuję.
Jednak nie mogę się zgodzić z argumentami przedmówcy :

> O ile się orientuję to do pomocy doraźniej i nagłej jest zobligownae
pogotow
> ie lub pielęgniarki środowiskowe.

Nikt nie jest zobligowany do dostarczania leków do domu np. osobom obłożnie
chorym, co nie znaczy że nie można tego robić.

> [...]
sk
> rbowy kasa chorych, muszą stwirdzić prwadidłowy obrót lekami ......
Ciach..

Każda apteka w tym apteka współpracująca z apte.pl w razie kontroli musi
przedstawić
wymagane dokumenty (recepty, faktury, książki rozchodu narkotyków, psycholi,
kopie
paragonów fiskalnych itp...).

> [...]
recepty
> ale jak je przywiezie i zostaną wybie no to już stacą ważność (recepyty)..

Gdy do apteki przychodzi kontrola powiedzmy w o godz 12.00 nie jest nigdy
tak że
zabierają wszystkie dokumenty z ostatniego roku włącznie z dniem w którym
kontrola się
odbywa. Zwykle dokumenty są kontrolowane są w pełnych okresach
rozliczeniowych.
Jeśli chodzi o sprzedawanie poza kasą fiskalną to jest to b. łatwe do
wychwycenia przez
US. A kto wie czym się kończy "udana" kontrola skarbowa to takich numerów
nie próbuje.
Co do recept (ich ew. braku) sprawa wygląda podobnie.

Pozdrawiam

Konrad Czemarmazowicz

33. Data: 2001-10-16 08:23:09

Od: "MacWolf" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze Andzia, dzięki za teksty!
Użytkownik Andrzej <w...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mgvkv$a1p$...@n...tpi.pl...
> No pewnie apte.pl można kupić wszystko, ajeśli jeszcze nie to już za
> niedługo napewno, no bo przecież po co komu ograniczenia to przecież
przeciw
> demokracji
>
> No przecież dealerzy wyszli do klijenta dlaczego tego nie z robić w
> majestacie prawa, koncerny juz na to czekają

Ksiazki na I rok farmacji
lek na niesmialosc
poszukuje
Nieprzyjemny zapach stóp.