aronia jarząbie

1. Data: 2013-09-22 23:26:17

Temat: aronia jarząbie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz tak wygląda owoc aronii:
http://tiny.pl/qh9ch

Krycha.
--
,,Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym
człowiekiem."
Tadeusz Kotarbiński.

2. Data: 2013-09-23 09:00:51

Temat: Re: aronia jarząbie
Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2013-09-22 23:26, Krycha wrote:
> Teraz tak wygląda owoc aronii:
> http://tiny.pl/qh9ch

Kiedy można tak szczepić ?

3. Data: 2013-09-23 14:12:55

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 września 2013 09:00:51 UTC+2 użytkownik Crimi napisał:

> Kiedy można tak szczepić ?

Marzec - Kwiecień zrazami uśpionymi.
Pozdrawiam
skryba

4. Data: 2013-09-23 16:42:25

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-23 09:00, Crimi pisze:

> Kiedy można tak szczepić ?

Najczęściej szczepię drzewa w I połowie marca.
Tylko w przypadku przedłużającej się zimy, robię to później.
Dobrze jest mieć oryginalne paski do szczepień.
W sklepach ogrodniczych nie uwidzisz tego.
Przy ich braku stosowałam gumki recepturki, ale to porażka - pękają.
Folia z worków foliowych też odpada.
W tym roku zastosowałam taśmę izolacyjną, jaką używają elektrycy.
Nawet dobrze trzyma. Ale trzeba uważać, aby nie zwinęła się w rulonik,
wtedy wrzyna się z korę.

Krycha.

5. Data: 2013-09-23 22:57:08

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 września 2013 16:42:25 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:

> Najczęściej szczepię drzewa w I połowie marca.

Zaszalałem i "zanabyłem drogą kupna"
http://www.euroflora.pl/tabid/448/Type/ProductDetail
s/ProductID/7243/Default.aspx
A tak to działa:
http://www.cjindustries.co.uk/3t.wmv

30.08.2013 tym narzędziem zaszczepiłem na n/n gruszy gruszę klapsę. Ogonki liści
opadły w prawidłowym terminie. Szczepki nie zasychają. Może się uda.
Podobnie 07.09.2013 postąpiłem ze śliwami. Jestem ciekaw efektów.

Pozdrawiam eksperymentalnie
skryba

6. Data: 2013-09-23 23:31:27

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-23 22:57, z...@w...pl pisze:

> Zaszalałem i "zanabyłem drogą kupna"
> http://www.euroflora.pl/tabid/448/Type/ProductDetail
s/ProductID/7243/Default.aspx

Czytałeś opinię "terkow47". Albo trafił na felerny egzemplarz, albo
będziesz miał te same problemy.

> A tak to działa:
> http://www.cjindustries.co.uk/3t.wmv

Nie potrzeba owijać, aby ciasno przylegały do siebie elementy?

> 30.08.2013 tym narzędziem zaszczepiłem na n/n gruszy gruszę klapsę. Ogonki liści
opadły w prawidłowym terminie. Szczepki nie zasychają. Może się uda.
> Podobnie 07.09.2013 postąpiłem ze śliwami. Jestem ciekaw efektów.

Też jestem ciekawa efektów. Napisz jak się przyjmie.
Mnie oczkowanie nie "wychodzi". Dużo lepsze efekty mam przy szczepieniu
przez stosowanie.
Na nadchodzącą wiosnę ma już plany "szczepienne".
Tylko paski muszę gdzieś kupić.

Krycha.

7. Data: 2013-09-24 08:39:14

Od: skrybaogrodowy <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 września 2013 23:31:27 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:

> Czytałeś opinię "terkow47". Albo trafił na felerny egzemplarz, albo
>
> będziesz miał te same problemy.

Kupiłem tutaj:
http://wloskierosliny.pl/urzadzenie-tnace-do-szczepi
en-p-5.html

oryginał włoski nie podróbka

> Nie potrzeba owijać, aby ciasno przylegały do siebie elementy?

Owijać trzeba. Stosuję rafię syntetyczną. Wydajna za przyzwoitą cene:
http://www.granddeco.pl/product-pol-745-Rafia-syntet
yczna-super-mocna-zielona-400m-Polybast.html

> Też jestem ciekawa efektów. Napisz jak się przyjmie.

Oczywiście. Napiszę.

Pozdrawiam
skryba

8. Data: 2013-09-24 12:33:02

Od: michalina <m...@v...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-22 23:26, Krycha pisze:
> Teraz tak wygląda owoc aronii:
> http://tiny.pl/qh9ch
>
> Krycha.
Witajcie po długiej przerwie.
Widok niesamowity, tylko mam pytanie.
Posadziłam Jarząb "Granatnaja" i wyczytałam, że jest to drzewko krótko
żyjące - 10 lat. Ciekawe, czy zaszczepienie aronią spowoduje
przedłużenie życia?
michalina(27)

9. Data: 2013-09-24 23:14:50

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-24 12:33, michalina pisze:
(...)
> Witajcie po długiej przerwie.
> Widok niesamowity, tylko mam pytanie.
> Posadziłam Jarząb "Granatnaja" i wyczytałam, że jest to drzewko krótko
> żyjące - 10 lat. (...)

Jakoś trudno mi w to uwierzyć.
Czytając o tym Jarząbie, nie spotkałam takiej informacji.

Krycha.

10. Data: 2013-09-25 11:03:47

Od: michalina <m...@v...no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-24 23:14, Krycha pisze:
> W dniu 2013-09-24 12:33, michalina pisze:
> (...)
>
> Jakoś trudno mi w to uwierzyć.
> Czytając o tym Jarząbie, nie spotkałam takiej informacji.
>
> Krycha.
Znalazłam taki opis na stronie Związku Szkółkarzy Polskich:
Sorbus 'Granatnaja'
Jarząb 'Granatnaja'

Niewielkie drzewo wysokości 3-4 m. Korona zaokrąglona. Liście duże do 17
cm długości, ciemnozielone, skórzaste i błyszczące, wiosną nieznacznie
omszone. Górna część klapowana, dolna pierzasta. ..... Dość odporna na
suszę. Dobrze rośnie zarówno na słońcu jak i półcieniu. Odmiana
krótkowieczna, żyje nie dłużej niż 10 lat
Odmiana otrzymana w 1925 roku przez Iwana Miczurina. Powstała poprzez
skrzyżowanie Crataegus sanguinea i Sorbus aucuparia. Na zachodzie jest
spotykana pod nazwą ×Crataegosorbus miczurini 'Ivan's Bell'
michalina

owoce pigwy zniekształcone
Porzeczki
Sianie trawy a chwasty