aspartamian

1. Data: 2005-03-31 17:33:59

Temat: aspartamian
Od: "FHULIKOR" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

co myślicie o aspartamianie (czy jakoś mu tam)?

jestem cukrzykiem i spotkałam się z różnymi opiniami na temat tego środka
słodzącego i chciałabym Was zapytać o zdanie

Jestem w 9 tygodniu ciąży (we wtorek widziałam serduszko mojej Fasolki hi hi
hi) a moja pani diabetolog mówi, że to środek bezpieczny i mogę go spokojnie
używać

co Wy na to?

Ewa

2. Data: 2005-03-31 19:14:12

Temat: Re: aspartamian
Od: b...@w...pl (BACIA) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ewa
>
>Witam

> Znam ten środek słodzacy parę lat i nie moge go stosowac.
Unikam wszystkich napojów - bo w nich jest zawarty- czytam wszystkie
etykiety w sklepie.
Objawy jakie zauważyłam po spożyciu tego w jakims produkcie:zbierało mi sie
na wymioty,mdły smak w ustach, nudnosci, ból brzucha.
Lekarz rodzinny kazał mi tego aspartamianu unikać.W ciązy piłam i jadłam
wszystko słodzone naturalnym cukrem a w twoim wypadku unikac go -- ale nie
truj się jakimiś zamiennikami- to zawsze chemia.
Beata

3. Data: 2005-03-31 21:55:07

Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FHULIKOR" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> hi
> hi) a moja pani diabetolog mówi, że to środek bezpieczny i mogę go

Teoretycznie bezpieczny - tzn badania nie wykazały w którkim czasie od
przyjęcia żadnych skutków ubocznych, jednak wiem, że takich rzeczy nie bada
się szczególnie, zwłaszcza jeśli chodzi o pieniądze. Teoretycznie ten środek
jest tylko słodki i działa bezpośrednio na język. Niewiem, czy i jak jest
wchłanialny, ale jeśli chcesz, czujesz że może Ci to zaszkodzić, to lepiej
wytrzymać bez tego cukru i urodzić.

W ogóle to polecam zdrową żywność, kontrolę witami i mikroelementów -
istnieje wtedy mniejsza szansa na alergie. Z drugiej strony jeśli będziesz
je sporzywała, to posuniesz ewolucje do przydu (ewolucja w definicji
wymierania okazów mniejdostosowanych) ;) . To oczywiścnie brutalny żart, (1
kwietnie niedługo) myślę, że bez problemowo urodzisz zdrowe dziecko - co do
aspartamianu to zobacz na strony zwłaszcza cukrzyków.

>Objawy jakie zauważyłam po spożyciu tego w jakims produkcie:zbierało mi sie
na wymioty,mdły smak w ustach, nudnosci, ból brzucha.

Ogólnie mogło to być zauważone po tysiącu innych rzeczach, niż to. Jeśli to
się powtarza, to może oznaczać alergię (miliony ludzi to sporzywa i jakoś
jeszcze wszyscy żyją). Lekarz odradził, bo co miał innego powiedzieć ;) .
Sugeruję wykonać próbę (sporzyć kilka prodóktów, w których jedyna wslna
cecha to zawartość tej substancji) i sprawdzić, czy to napewno to. Radzę też
zaglądnąć do alergologa - może pomóc w ustaleniu jadłospisu.

Jarosław Grzyb <grzybu123[at]o2.pl>
Zapraszam na http://octopian.webkonto.us/

4. Data: 2005-04-01 07:37:09

Od: "kiriakos" <k...@p...tnijto.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to?
http://www.zigzag.pl/jmte/nutra_sweet.htm
pozdrawiam
kiriakos

5. Data: 2005-04-01 08:51:47

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FHULIKOR" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

> co myślicie o aspartamianie (czy jakoś mu tam)?

Mysle, ze powinni wycofac to g...

> [...]
> hi
> hi) a moja pani diabetolog mówi, że to środek bezpieczny i mogę go

Dziwi mnie niewiedza pani diabetolog, i jak moze na pewniaka powiedziec,
ze...bezpieczny. Niech sama sie tym truje.
Przepraszam, ale zdrzaznil mnie ten temat.
Notabene, kiedys sprobowalam slodzika (aspartamu) do kawy i napoju nim
nafaszerowanego...smak niezapomniany - mdly, fuj :( ale tez dolegliwosci
zoladkowe i bole glowy. Zdecydowanie nie polecam.

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

6. Data: 2005-04-01 09:18:03

Od: "Jerzy Dusk" <s...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>hi) a moja pani diabetolog mówi, że to środek bezpieczny i mogę go spokojnie

Aspartam to silna neurotrucizna. Niby dietetyczny, lecz wzmaga apetyt.
Przyspiesza wystąpienie klinicznych objawów cukrzycy u osób o zwiększonym
poziomie cukru we krwi. Tak więc lepiej nie truć dziecka.
www.aspartamekills.com
Zamiast cukru polecam ksylitol, naturalny cukier, bodajże dostępny w sprzedaży
znalazłem tel. 022-617-8491

J.
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

7. Data: 2005-04-01 11:43:03

Od: "Knecht Ruprecht" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> jestem cukrzykiem i spotkałam się z różnymi opiniami na temat tego środka
> słodzącego i chciałabym Was zapytać o zdanie

http://www.izz.waw.pl/wwzz/opinie-6.html
Tu jest o podziale słodzików na 2 grupy, na te o podobnej energetyczności do
cukru i te praktycznie bez kalorii. Tu o tym nie pisze, ale w książeczce
federacji konsumentów czytałem, że generalna zasada jest taka że te bez
kalorii (np. aspartam) są podejrzewane o większą szkodliwość, rakotwórczość
itp., te drugie, o podobnej energetyczności do cukru (np. wspomniany w tym
wątku ksylitol), są w większości uważane za nieszkodliwe. Ale to tylko tak
ogólnie, nie wiem czy wiarygodne.

pozdrawiam,
knecht

Koniec