[aspiryna] Przedawkowanie

1. Data: 2002-11-22 19:50:31

Temat: [aspiryna] Przedawkowanie
Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że przedawkowałem aspirynę. Dawki były nieprzesadne
(2-3, czasem tylko 1 tabl. po 0,5 g dziennie), ale przesz ok. 2
tygodnie. Dzisiaj rano miałem pojedynczy, ale silny zawrót głowy (w
pozycji pochylonej, na kolanach, przy zamkniętych oczach), w ciągu dnia
czuję bardzo słabą - nazwałbym to - "szumigłówkę" (bez żadnych więcej
negatywnych odczuć). Żołądek zachowuje się od 2-3 dni jakbym miał lekką,
mało uciążliwią niestrawność (delikatne bóle, bez sensacji ze stolcem).
Dzisiaj skojarzyłem te objawy z aspiryną.
Czy przy tych objawach powinienem się obawiać komplikacji? Czy
powinienem wyspowiadać się z tego lekarzowi (jakiemu: LPK,
specjaliście), czy też: a) przeczekać lub b) zastosować jakieś antidotum
(jakie)?

--
Lejak
j...@p...onet.pl

2. Data: 2002-11-23 10:16:37

Temat: Re: [aspiryna] Przedawkowanie
Od: "Amalein" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinienem wyspowiadać się z tego lekarzowi (jakiemu: LPK,
> specjaliście), czy też: a) przeczekać lub b) zastosować jakieś antidotum

Dawka dobowa maksymalna dla aspiryny wynosi 4g. / dla doroslego /
Przyjmowales od 0,5 do 1,5 g - co oznacza , iz jesli nie masz niewydolnosci
watroby i nerek, nie przyjmowales innych lekow ktore moga zaburzyc
metabolizm aspiryny , nie powinno to byc zatrucie.
Co do obj. zoladkowych - moga byc zwiazane z przyjmowaniem aspiryny /jako
skutek uboczny jej dzialania - im dluzej stosujesz dwiksze dawki tym moze
byc gorzej/
Co do pozostalych objawow - nie potrafie sie wypowiedziec
Pozdrawiam - Amalein

3. Data: 2002-11-23 11:43:15

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinienem wyspowiadać się z tego lekarzowi (jakiemu: LPK,
> specjaliście), czy też: a) przeczekać lub b) zastosować jakieś antidotum

Jednym z glownych powiklan po dlugotrwalym stosowaniu Aspiryny sa wrzody
zoladka, i twoje dolegliwosci moga byc tego sygnalem. Radzilbym odstawic lek
na jakis czas i poobserwowac czy objawy ustepuja. Jesli koniecznie musisz
brac leki przeciwbolowe to radzilbym brac postacie rozpuszczalne w formie
plynu musujacego

4. Data: 2002-11-23 21:20:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Nov 2002, Jarosław Lech wrote:

> Czy przy tych objawach powinienem się obawiać komplikacji? Czy

zglosic sie do lekarza pierwszego kontaku

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2002-11-24 00:55:48

Od: "Iks" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

Odstaw, zrob badanie krwi i idz do LPK, Nie czekaj az sie pojawia czarne
kupki.
Moze i dawki nie byly za duze, ale przy nadwrazliwosci (lub
wrzodach/nadzerkach o ktorych
mozesz jeszcze nie wiedziec) moze wystapic krwawienie z przewodu
pokarmowego.

pozdrawiam,x

6. Data: 2002-11-24 10:43:44

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój znajomy kiedys dostał wysypki po nadmiernej konsumcpi kwasu
acetylosalicylowego. Wyglądał jakby mial odrę.
Objawy powinny przejść same.

Pozdrawiam,

Adamus

Użytkownik Jarosław Lech <j...@a...net.pl> w wiadomości do grup