badania genetyczne

1. Data: 2003-10-14 17:51:55

Temat: badania genetyczne
Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce wykonać badanie genetyczne. Jestem z grupy ryzyka (tak mi sie wydaje).
Mój ginekolog na pytanie o badania odpowiedział: To może ja poszperam w
internecie.

Pozdrawiam
Olga B.

2. Data: 2003-10-14 18:20:29

Temat: Re: badania genetyczne
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobrze, ale co w związku z tym?

--
Pozdr. Ewa

3. Data: 2003-10-14 21:32:41

Od: vlad <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Olka wrote:
> Chce wykonaae badanie genetyczne. Jestem z grupy ryzyka (tak mi sie wydaje).

Sprecyzuj czy jestes w ciazy i chcesz wykonac badanie kariotypu plodu
czy tez chcesz sobie sama okreslic kariotyp
vlad

4. Data: 2003-10-15 13:44:34

Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce sobie zrobic badania. Mam 24 lata. Moja mam w wieku 25 lat miala raka
jajnika. Wyszla z tego ale niestety pól roku temu zmarla. Miala guza
wielkiego i nie okreslono gdzie mial swój poczatek. Dodam ze byla pod stala
opieka onkologów od 20 lat. Robione markery. Ponadto dwóch jej
kuzynów(synowie brata mojej babci) zmarli na raka mózgu i jelita grubego.

5. Data: 2003-10-15 13:47:07

Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo sorry ale druga część tekstu znikła.
Chodzi mi o poradę je się do tego zabrać bo mój lekarz niestety nie jest w
stanie. Własnie go zmieniam ale szukam też pomocy tu.
Pozdrawiam
Olga B.

6. Data: 2003-10-15 20:17:50

Od: "kaja" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Olga B.
> Domyślam sie ,że planujesz dziecko...Sprawa przedstawia się następująco: w
Polsce aby wykonać badania genetyczne nalęży spełniać kilka
warunkow;występowanie chorób genetycznych w rodzinie,urodzenie dwojki dzieci
obarczonych tego typu chorobą wiek matki powyżej 40lub 45 lat...W
praktyce,jako ...ze to bardzo drogie badania nie licz,że jakiś lekarz Cie na to
skieruje...Jeśli się boisz i naprawde chcesz je wykonać, musisz sama za nie
zapłacić,a są to duże kwoty. Skontaktuj się z odpowiednią placówką, podejrzewam
ze problemow nie będzie.Takie badania wykonasz w Krakowie(Prokocim),w
Warszawie...A ginekologa zmień podejrzewam że słabo się orientuje w swoim
fachu...

7. Data: 2003-10-17 09:05:59

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok, choroby w rodzinie. Ale dalej nie wiadomo, jaki jest cel wykonania
badania. Czy chcesz zbadać swój kariotyp? Czy chodzi o potencjalne dziecko?
Zadzwoń do Zakładu Genetyki i określ swój problem.

Pozdr. Ewa

8. Data: 2003-10-17 13:18:03

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak rozumiem chodzi Ci o ryzyko rozwoju nowotworu?
Na pewno można by rozważać BRCA1, chociaż jedna bliska krewna to chyba za
mało do spełnienia kryteriów bycia w grupie ryzyka. Z pewnością robi AM
Szczecin (Zakład Patologii Nowotworów prof. Liberskiego), Kraków (Katedra
Patomorfologii CMUJ), nie wiem kto jeszcze.
Inne ew. też można by obadać, ale myślę że trzeba by wiedzieć więcej o
przypadku a nie młócić na ślepo. Jak jest materiał histologiczny od Twojej
mamy, to można by zacząć od poszukania czy u niej była jakaś określona i
zdefiniowana mutacja. Wtedy by można sprawdzić, czy u innych członków
rodziny jest to samo.

--
Krzysiek, EBP
Chi beve birra campa cent'anni