badanie hormonów - do kogo sie zgłosić?

1. Data: 2006-07-30 08:14:59

Temat: badanie hormonów - do kogo sie zgłosić?
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

muszę zrobić badania hormonów - do kogo mam się zgłosić?
czy zawsze robi sie standardowe badania czy są jakieś specjalne na różne
dolegliwości?
kosmetyczka zasugerowała mi, że prawdopodobnie moje wypryski (mam 24 lata)
są spowodowane jakimiś problemami z hormonami,

zgłosić się normalnie do szpitala/przychodni bez skierowania na badania czy
muszę najpierw iść do ogólnego po skierowanie?

będę wdzięczna za odpowiedź
mufassa

2. Data: 2006-07-30 08:49:23

Temat: Re: badanie hormonów - do kogo sie zgłosić?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kosmetyczka zasugerowała mi, że prawdopodobnie moje wypryski (mam 24 lata)
> są spowodowane jakimiś problemami z hormonami,

Badania na hormony moze cie wyslac m.in. lekarz I kontaktu (tu tylko
podstawowe), dermatolog, ginekolog, endokrynolog (z takim problemem to cie
nie dotyczy, poza tym tylko ze skierowaniem).
Mozesz tez zrobic sobie sama w laboratorium, ale odplatnie.

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2006-07-30 18:34:38

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jul 2006 10:49:23 +0200, Iwona_s napisał(a):
> [...]

> nie dotyczy, poza tym tylko ze skierowaniem).
> Mozesz tez zrobic sobie sama w laboratorium, ale odplatnie.

dzieki
pójdę zatem do laboratorium.
czy możesz mi jeszcze powiedzieć czy wiadome będzie o jakie "hormony"
chodzi gdy powiem że takich badań potrzebuję ;-)??
czy są to standardowe badania?zawsze te same hormony badają?

4. Data: 2006-07-30 21:34:44

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> chodzi gdy powiem że takich badań potrzebuję ;-)??
> czy są to standardowe badania?zawsze te same hormony badają?

W moim pobliskim laboratorium pracuja przystepne osobki i zawsze cos madrego
doradza:) Przy okazji pobierania krwi zawsze sie pokusze o wiecej badan;)
Natomiast IMO powinnas zrobic testosteron, estrogeny, progesteron i
tyroksyne. Jesli bedziesz robila hormony plciowe zwroc uwage na d.c.
Zorientuj sie kiedy najlepiej robic badania.
Znalazlam wlasnie takie stronki. Moze ci sie przydadza:
http://samozdrowie.interia.pl/kobiece/abc_kobiecosci
/news?inf=480340
http://f.kafeteria.pl/temat_s.php?id_p=2341864

5. Data: 2006-07-30 22:01:11

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgłoś się do lekarza rodzinnego. Nawet jeśli nie po skierowanie, to
przynajmniej po rozsądną radę, jakie hormony zbadać. Żeby coś sensownego
powiedzieć, potrzebne są inne informacje, poza "wypryskiem" zauważonym
przez kosmetyczkę. Np. czy regularnie miesiączkujesz, czy masz jakieś
dolegliwości, czy na coś chorujesz, itp...

Badanie hormonów na ślepo może być tyleż kosztowne co bezsensowne.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2006-07-30 22:10:32

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Jul 2006 23:34:44 +0200, Iwona_s napisał(a):

> http://samozdrowie.interia.pl/kobiece/abc_kobiecosci
/news?inf=480340
> http://f.kafeteria.pl/temat_s.php?id_p=2341864

dzięki za pomoc :)
zobaczymy co wyniki pokażą ;-)

7. Data: 2006-07-31 19:24:38

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jul 2006 00:01:11 +0200, Piotr napisał(a):
> [...]
> dolegliwości, czy na coś chorujesz, itp...
>
> Badanie hormonów na ślepo może być tyleż kosztowne co bezsensowne.

dzieki za odpowiedź,
dzisiaj byłam w przychoni i rzeczywiście kosztowne te badania więc sama
stwierdziłam, że przejdę sie najpier do lekarza rodzinnego po skierowanie
tylko czy na pewno uda mi sie uzyskać skierowanie na takie badania?
i czy nie będzie to dlugi spacer - najpierw do rodzinnego, później do
dermatologa/endokrynologa etc ? nie chciałabym żeby mnie odsyłali jeden do
drugiego a nie wiem czy sama rada kosmetyczki wystarczy doktorowi.

8. Data: 2006-07-31 19:37:29

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> dzisiaj byłam w przychoni i rzeczywiście kosztowne te badania

No tanie nie sa...

> [...]
> tylko czy na pewno uda mi sie uzyskać skierowanie na takie badania?
> i czy nie będzie to dlugi spacer - najpierw do rodzinnego, później do

Do dermatologa i ginekologa bez skierowania, ale nie wiem jak u ciebie z
kolejkami.
Nie orientuje sie czy rodzinny moze skierowac na bad. hormonow.

9. Data: 2006-08-01 05:45:28

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> No tanie nie sa...

Ja tylko dodam, że czasem warto obdzwonić kilka laboratoriów. Przykład:
progesteron w mojej przychodni - 45 zł
progesteron w innym lab - 18 zł

--
Paweł Muszyński

10. Data: 2006-08-01 17:30:10

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jul 2006 21:37:29 +0200, Iwona_s napisał(a):

> Do dermatologa i ginekologa bez skierowania, ale nie wiem jak u ciebie z
> kolejkami.
> Nie orientuje sie czy rodzinny moze skierowac na bad. hormonow.

no właśnie - byłam w dwóch przychodniach i podano mi cene za hormon 25zł.

w dodatku pani powiedziała, że wszedzie sie płaci za badania hormonów - czy
to ze skierowaniem czy bez.
rzeczywiście wszedzie tak jest?

Ból brzucha
co na wrzody ?
podwyzszona kreatynina
STOP what you’re doing - It doesn’t work! A5S0
Cena tomografii