badanie krwi a hiv oraz osad moczu

1. Data: 2004-11-29 21:40:46

Temat: badanie krwi a hiv oraz osad moczu
Od: "mario" <c...@a...ok> szukaj wiadomości tego autora

dwie rozne sprawy u dwoch roznych osob: czy rutynowe badanie krwi ktore ma
takie powszechne pozycje jak WBC, RBC itd. wykryje zmiany spowodane wirusem
hiv? (normy tych wynikow mam)
oraz: badanie osad moczu, dzial "waleczki" i zaznaczone bardzo liczne..
martwic sie?

2. Data: 2004-11-29 21:57:39

Temat: Odp: badanie krwi a hiv oraz osad moczu
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o testy na hiv - standardowa MORFOLOGIA krwi nie stwierdzi
samego wirusa, może stwierdzic "braki" we krwi m.in wystepujace w przebiegu
procesu chorobowego, ale wirus hiv nie jest zbyt czesto brany pod uwagę z
powodu wystepowania podobnych objawów w różnych innych chorobach.
Generalnie testów na hiv mamy 3 rodzaje.
1) test ELISA( jest to metoda enzymoimmunologiczna)- wykrywa przeciwciała
anty - hiv, pojawiające sie juz po 6-8 tyg po zakażeniu, ale pewność
praktycznie 100 % ma sie dopiero po3 - 6m-cach
2)test Western-blot(metoda serologiczna)stosowany do potwierdzenia
ewentualnych wyników(+)wykonanych testem ELISA.
3)Testy wirusologiczne-polegające na hodowli samego wirusa i wykrywaniu
kwasów nukleinowych.
Tyle moge pomóc jesli chodzi o wirus HIV, bo sam sie tym interesowałem i
troche czytałem. Jezeli chodzi natomiast o badania moczu odstyłam Cie do
http://www.diagnostykalab.pl/

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

3. Data: 2004-11-30 19:04:42

Temat: Re: badanie krwi a hiv oraz osad moczu
Od: "mario" <c...@a...ok> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle moge pomóc jesli chodzi o wirus HIV, bo sam sie tym interesowałem i
> troche czytałem. Jezeli chodzi natomiast o badania moczu odstyłam Cie do
> http://www.diagnostykalab.pl/

dziekuje za taka bardzo konkretna odpowiedz. na szczescie zainteresowana
osoba zrobila juz profesjonalny test i jest OK :-)
rowniez zycze zdrowia! :-)

4. Data: 2004-12-01 14:40:06

Od: Malak <m...@w...to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm.... słyszałem ze zainteresowanie lekarza moze wzbudzic mocno
obnizona ilosc plytek krwi.
pozdro

5. Data: 2004-12-01 23:04:54

Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

" hmm.... słyszałem ze zainteresowanie lekarza moze wzbudzic mocno obnizona
ilosc plytek krwi"

Szczerze - nie sądze - aby polscy lekarze tak wielką wagę uwagę
przywiązywali do badan krwi pacjentów.Np. ja zachorowałem na chorobę zwaną
SARKOIDOZĄ (choroba powolnie prowadząca do włóknienia płuc-może doprowadzic
ale nie musi, a nawet moze sie cofnąć), niewiele po ty jak zrobiłem sobie
tatuaż.Poczatek choroby wygladał jak "infekcja retrowirusowa" w przypadku
HIV, goraczka, bóle stawów, złe wyniki krwi, powiekszenie wnęk (wezłów
chlonnych) płuc, wyglądało to jak grypa, ale nie mijało po
antybiotykach.Bujałem sie około roku po lekarzach - a żaden z nich nie wpadł
na to aby wysłać mnie na test na przciwciała wirusa HIV i gdyby nie moja
dociekliwosc i załatwienie sobie pobytu w szpitalu do tej pory nie wiedział
co mi jest.Hiv nie mam ale chorobę wyżej wymienioną stwierdzono po roku.
Witamy w Polskiej Służbie Zdrowia:))), to jest tragiczne.
--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

6. Data: 2004-12-02 00:30:59

Od: "gosc" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na to aby wysłać mnie na test na przciwciała wirusa HIV i gdyby nie moja
> dociekliwosc i załatwienie sobie pobytu w szpitalu do tej pory nie

jak wysoka miales goraczke?

7. Data: 2004-12-02 05:12:12

Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"jak wysoka miales goraczke?"

Było to około 38 stopni C.Ale przejety całą sytuacją robiłem 2 razy test na
HIV w Stacji Sanepidu pierwszy po 10 miesiącach od tego wydarzenia, a drugi
dwa tyg. temu na szczescie oba były ujemne:))

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

zaburzenia cyklu miesiączkowego