balkony???

1. Data: 2004-04-27 08:54:07

Temat: balkony???
Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem nowa w tej grupie. Chciałam zapytać, czy tutaj dyskutuje się także o
balkonach.

2. Data: 2004-04-27 09:23:57

Temat: Re: balkony???
Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jestem nowa w tej grupie. Chciałam zapytać, czy tutaj dyskutuje się także
> balkonach.

Jeżeli trzymasz na balkonie jeża, to jest duża szansa!

moon

3. Data: 2004-04-27 09:37:22

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> >
> Jeżeli trzymasz na balkonie jeża, to jest duża szansa!

Przykro mi, nie jestem na tyle błyskotliwa, żeby zrozumieć twój
wyrafinowany dowcip. Pytanie moje wydaje się uzasadnione, ponieważ
przejrzałam ileś tam postów i nic nie widziałam na temat roślin balkonowych.

4. Data: 2004-04-27 09:49:30

Od: "Jacek Duma" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <e...@w...pl> napisał w wiadomości > > Jeżeli trzymasz na
balkonie >
> [...]
> wyrafinowany dowcip. Pytanie moje wydaje się uzasadnione, ponieważ
> przejrzałam ileś tam postów i nic nie widziałam na temat roślin

To Ty nie wiesz że mamy rok jeza ? :-)

jd

PS

Jasne że można byle nie było by to o płytkach ceramicznych na balkonie. A
skoro nic nei znalazłaś znaczy żeźle szukałaś. Tematy "Co na balkon" były
wielokrotnie wałkowane. Ale możesz oczywiście odgrzać temat.

5. Data: 2004-04-27 09:53:29

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Duma napisał:

> Jasne że można byle nie było by to o płytkach ceramicznych na balkonie. A
> skoro nic nei znalazłaś znaczy żeźle szukałaś. Tematy "Co na balkon" były
> wielokrotnie wałkowane. Ale możesz oczywiście odgrzać temat.

Przeszukaj w archiwum posty z zeszłego roku - było tego naprawdę sporo.
Jesli nie znajdziesz tam nic dla siebie zadaj konkretne pytanie:-)
Jesli chcesz zacząć obsadzanie skrzynek i pojemników dopiero teraz, to
niestety czeka Cię zakup gotowych sadzonek.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-04-27 10:06:43

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Jesli chcesz zacząć obsadzanie skrzynek i pojemników dopiero teraz, to
> niestety czeka Cię zakup gotowych sadzonek.

Dzięki.e.

7. Data: 2004-04-27 10:32:35

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki.e.

Może znajdziesz coś dla siebie tutaj:
http://www.marolex.pl/htm_pl/porady_ogrodnicze.htm

Pozdrawiam
skryba

8. Data: 2004-04-27 12:11:53

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosnę już czuć było w powietrzu, gdy *Jacek Duma* napisał(a) :

Tematy
:: "Co na balkon" były wielokrotnie wałkowane. Ale możesz oczywiście
:: odgrzać temat.

Ja sobie poszperałam i faktycznie całkiem sporo znalazłam:)
Podobnymi pytaniami męczyłam Was jakiś miesiąc chyba temu i od tego
czasu za cenną radą przestudiowałam " Działkowca" " Balkony i tarasy"
" Pachnące ogrody" i mnóstwo innych gazet w tym guście:) Nie wiem czy
jestem mądrzejsza, ale mój 12 metrowy taras powoli zaczyna się
zmieniać z zimowego w wiosenny. Na początku - jak jeszcze było
zimno - wjechały małe płożące iglaki i czekają na kolorowych,
pachnących sąsiadów:) Na dwóch parapetach ( na taras wychodzi małe
okienko od sypialni i duże okno balkonowe ) stoją sobie póki co
bratki, fiołki, stokrotki i wrzośce.
Nie bawiłam się w tym roku w sadzenie, bo się bałam, więc kupiłam
gotowe u ogrodnika i wczoraj przesadzałam do doniczek: niektóre
osobno, niektóre wymieszane: bratki + stokrotki np. Może być???
Wysiałam też wczoraj do doniczek maciejkę i ...nie wiem czy za bardzo
nie poszalałam, bo troszkę tej maciejki wsypałam tez do doniczki z
iglakiem...Nie zaszkodzi roślinom taka mieszanka???

Kilka konkretnych pytań z mojej strony:
- jak często podlewać wysianą maciejkę?
- kiedy zacząć ja nawozić i jak często?
- kiedy zacząć nawozić przesadzone bratki i stokrotki? W poradnikach
przeczytałam, że po dwóch tygodniach od przesadzenia i potem co 7 - 10
dni...

I jeszcze o...
1/ surfiniach...
Kupiłam 4 sadzonki ( już z kilkoma kwiatami ) w niedzielę. Póki co
stoją w domu w osobnych mini - doniczkach i tam je podlewam...
- Kiedy przesadzić je na taras? Dopiero po " Ogrodnikach" czy już
można? To samo w zasadzie odnośnie pelargonii...
- Lepiej do skrzynek czy można do dużej donicy, a jeśli do donicy - to
ile sadzonek można umieścić w jednej???
- czy w ciągu dnia mogę wystawiać je na balkon i chować na noc??

2/ zioła
- czy zamiast siać do skrzynek ( jakoś nie bardzo jeszcze wierzę we
własne możliwości - na cebulkowych roślinkach nie zdałam egzaminu :( )
mogę kupić gotowe w doniczkach i przesadzić robiąc ogródek ziołowy?

3/ niezapominajki
Kolega z pracy przyniósł mi dziś wykopane ze swojego ogródka...
- posadzić je osobno czy dołączyć do innych roślin?
- jak często podlewać? One lubią mieć mokro z tego co wiem...

Darujcie wspaniałomyślnie laickie pytanka, ale ja żyje tym tarasem i
męczę wszystkich, a nie wszyscy się znają - wy tak:) Chciałabym aby te
moje 12 metrów kw. tarasu na 1 piętrze w 3 pietrowym bloku ładnie
wyglądało i cieszyło moją rodzinkę po dniu w pracy/przedszkolu:) Już
cieszy, ale...długa droga przede mną:)

--
Pozdrówka gorące!
****Tashunko****

9. Data: 2004-04-27 12:30:12

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <t...@T...pl> napisał w
wiadomości news:c6liiq$lla$1@news.onet.pl...

> [...]
> stoją w domu w osobnych mini - doniczkach i tam je podlewam...
> - Kiedy przesadzić je na taras? Dopiero po " Ogrodnikach" czy już
Ja surfinie wysadzam na taras ok 1 maja.Nigdy nic im sie nie stało:-)ale ja
mieszkam w Sopocie.

To samo w zasadzie odnośnie pelargonii...
> - Lepiej do skrzynek czy można do dużej donicy, a jeśli do donicy - to
> ile sadzonek można umieścić w jednej???

W 70 cm szkrzynce balkonowej (korytko) 3 sadzonki i jak do tej pory ,to
byłooki :-)

> - czy w ciągu dnia mogę wystawiać je na balkon i chować na noc??

Jak nie zapowiadaja przymrozków,,to nie ma potrzeby chować

> 2/ zioła
> - czy zamiast siać do skrzynek ( jakoś nie bardzo jeszcze wierzę we

Ja tez jestem totalnym laikiem,ale od lat sadze zioła w donice tak po 15
maja,tylko nie przykrywam ich ziemią i rosną:-)

> własne możliwości - na cebulkowych roślinkach nie zdałam egzaminu :( )
> mogę kupić gotowe w doniczkach i przesadzić robiąc ogródek ziołowy?
szkoda,na prawde spróbuj do ziemi od razu

> Darujcie wspaniałomyślnie laickie pytanka, ale ja żyje tym tarasem i

Mam tak samo:-)))

> [...]
> moje 12 metrów kw. tarasu na 1 piętrze w 3 pietrowym bloku ładnie
> wyglądało i cieszyło moją rodzinkę po dniu w pracy/przedszkolu:) Już

Kup sobie majowy "Mój piękny ogród" są fajne przykłady kompozycji na balkon.

Gosia

10. Data: 2004-04-27 13:04:00

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosnę już czuć było w powietrzu, gdy *Gosia Plitnik* napisał(a) :

Witaj Gosiu,
widziałam właśnie długaśne wątki zainicjowane przez Ciebie w
listopadzie:) Wygląda na to, że obie jesteśmy " świeżymi"
posiadaczkami tarasów. Niestety ja zimę jesień i zimę sobie odpuściłam
i teraz dopiero zaczynam się bawić w ogrodnika.

Dzięki za info odnośnie surfinii i pelargonii. Pobawię się może w
weekend majowy jak będzie ciepło. Zioła może faktycznie spróbuję
posadzić, a jak nie wyjdzie...kupie gotowce:)

::: Darujcie wspaniałomyślnie laickie pytanka, ale ja żyje tym tarasem
::
:: Mam tak samo:-)))

Dlatego liczyłam chociaż na Twoja wyrozumiałość:) Nie zawiodłam się:)

:: Kup sobie majowy "Mój piękny ogród" są fajne przykłady kompozycji
na
:: balkon.

Mam:) Już świra dostaję od tych kompozycji, bo dużo mi się podoba, a
nie na wszystko mnie stać:(

--
Pozdrówka gorące!
****Tashunko****