bardzo spuchnięte nogi

1. Data: 2005-07-08 17:23:40

Temat: bardzo spuchnięte nogi
Od: "zygmunt" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moja żona lat 65 od 12 lat ma wstawioną sztuczną zastawkę mitralną oraz
wszczepiony rozrusznik, w ostatnim okresie czasu puchna jej nogi a od kilku dni
są bardzo spuchnięte (obwód podudzia 40 cm) bierze lek odwadniający Furosemid
80 mg, nic nie pomaga a przeciez to chyba najmocniejszy lek moczopędny.
Nadmieniam że brała inne leki moczopędne bez żadnego skutku.
Może ktoś spotkał sie z podobną sytuacja - bardzo proszę o poradę!
Pozdrawiam!

2. Data: 2005-07-08 19:04:33

Temat: Re: bardzo spuchnięte nogi
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

3...@n...onet.pl,
zygmunt <z...@o...pl>:

> [...]
> moczopędne bez żadnego skutku.
> Może ktoś spotkał sie z podobną sytuacja - bardzo proszę o poradę!

Niech sie zglosi do prowadzacego kardiologa - taki objaw moze swiadczyc o
nieskompensowanej niewydolnosci krazenia - byc moze trzeba podawac (lub
zmienic) inne leki (glikozyd, inhibitor ACE, ...). Furosemid to
niekoniecznie najlepsza terapia - ale to musi zadecydowac kardiolog po
ocenie funkcji zastawki etc.

--
Robert

3. Data: 2005-07-08 19:31:29

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:damio9$6vi$1@opal.icpnet.pl...

>Niech sie zglosi do prowadzacego kardiologa - taki objaw moze swiadczyc o
> nieskompensowanej niewydolnosci krazenia

To ja dziś czepialsko...... raczej używa się określenia: zdekompensowana
niewydolonośc krązenia ;)

--
Jola
Nakarm głode dziecko......

4. Data: 2005-07-08 19:34:07

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zygmunt" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nadmieniam że brała inne leki moczopędne bez żadnego skutku.
> Może ktoś spotkał sie z podobną sytuacja - bardzo proszę o poradę!

Sugeruję:
- jeżeli pojawi się duszność - wzywać karetkę pogotowia
- jeżeli do rana stan się nie pogorszy - zgłosić się jutro do lekarza
pierwszego kontaktu, który oceni stopień nasilenia niewydolności krążenia i
sam zmodyfikuje leczenie, bądź skieruje pacjentkę do szpitala.
--
Jola
Nakarm głode dziecko......

5. Data: 2005-07-08 19:35:28

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

damkaa$buh$...@n...onet.pl,
C.Jola <j...@p...onet.pl>:
> Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:damio9$6vi$1@opal.icpnet.pl...

> To ja dziś czepialsko...... raczej używa się określenia:
> zdekompensowana niewydolonośc krązenia ;)

OK, "niewydoloność", skoro tak mówisz ;-P

A tak serio, to dla laika bardziej zrozumiale bedzie "nieskompensowana" z
polskim przedrostkiem, wiec tym mozna wybaczyc wykroczenie przeciwko
scislosci terminologicznej.

--
Robert

6. Data: 2005-07-08 20:00:23

Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

zygmunt napisał(a):
> [...]
> Nadmieniam że brała inne leki moczopędne bez żadnego skutku.
> Może ktoś spotkał sie z podobną sytuacja - bardzo proszę o poradę!

Taka sytuacja u osób z zaawansowaną niewydolnością serca jest dość
częsta. Upały, nadmierna podaż płynów mogą być przyczyną narastania
obrzęków. Czasem stosuje się jednocześnie i 3 leki moczopędne o różnym
mechanizmie działania, poza tym istnieją inne leki stosowane w
niewydolności serca. Niejednokrotnie potrzebna jest hospitalizacja w
celu "podrównania" stanu wydolności mięśnia sercowego.

7. Data: 2005-07-09 12:38:22

Od: "Leslaw Bidzinski" <l...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Lek frusemide ma skutki uboczne m.in. dramatycznie obniza poziom potasu we
krwi co w konsekwencji dlugotrwalego uycia powoduje niedobor co z kolei
powoduje powiekszenie miesnia sercowego i jego postepujaca niewydolnosc,
objawem ktorego moze byc puchniecie konczyn. Nalezy okresowo badac poziom
potasu we krwi.
Dobrze by bylo w takim przypadku udac sie do dobrego zielarza ktory moze
przepisac zestaw ziol ktore w znaczny stopniu wspomoze uklad krazenia, w tym
takze uzupelni niedobor potasu. Ziola moga byc podawane nawet razem z lekami
przepisanymi przez lekarza prowadzacego.
Nalezy jednak miec pewnosc ze zielarz jest znany i ma doswiadczenie w
temacie.
Zycze powodzenia i zdrowia.

Leslaw Bidzinski - zielarz z UK

This mailbox protected from unsolicited email by Spam X-terminator
from StompSoft http://www.stompsoft.com
"KM" <k...@m...pl> wrote in message news:damm1t$6bt$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> działania, poza tym istnieją inne leki stosowane w niewydolności serca.
> Niejednokrotnie potrzebna jest hospitalizacja w celu "podrównania" stanu

anemia
morfologia - prosba o interpretacje
Cukrzyca czy nie?
Pewność badań??????
Srebro koloidalne Ag100 - dziwne działanie