barszcz ukrainski

1. Data: 2002-09-03 20:13:09

Temat: barszcz ukrainski
Od: Monika Bayer <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moze ma przepis na barszcz ukrainski?
Monika.

1. Data: 2002-09-03 22:42:39

Temat: Re: barszcz ukrainski
Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Bayer wrote:
> Czy ktos moze ma przepis na barszcz ukrainski?
> Monika.

2 wersje:

http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1414

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: zupy
Skala trudności: *

Składniki:
marchew, por, seler, grzyby suszone, kapusta biała, buraki, fasola perłowa
lub inna, ziemniaki, koncentrat pomidorowy, sól, pieprz, susz warzywny

Przepis:
Warzywa umyć, oczyścić, opłukać, pokroić w paski, zalać wodą i gotować.
Kapustę i ziemniaki pokrajać w kostkę, dodać do podgotowanej włoszczyzny,
ugotować. Buraki ugotować w łupinach, obrać, pokrajać w paski. Grzyby
ugotować i pokrajać w paski. Dodać koncentrat pomidorowy i przyprawy.

Źródło: Przepisy kulinarne z Vegan Planet
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=825

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: lakto-vege
Kategoria: zupy
Skala trudności: *
Proporcje podane dla 6osób.

Składniki:
40 dag buraków
20 dag włoszczyzny
10 dag kapusty włoskiej
15 dag ziemniaków
1 suszony grzybek
10 dag fasoli perłowej
40 dag pomidorów lub 6 dag koncentratu pomidorowego
5 dag ogórka kiszonego
kwas buraczany do smaku - ok. 1 szkl.
1 szkl. śmietany
1 łyżka mąki
1 łyżka oleju słonecznikowego lub sojowego
liść laurowy
ziele angielskie
majeranek
sól
cukier
pieprz do smaku
1 łyżka posiekanej zielonej pietruszki i kopru
1,5 l. wody

Przepis:
Fasolę opłukać, namoczyć, ugotować. Jarzyny umyć, obrać, opłukać, pokroić w
kostkę, kapustę poszatkować, poddusić na oleju, połączyć z wodą, ugotować
wraz z przyprawami. Oddzielnie ugotować grzyby, pokroić w paski. Buraki
ugotować w skórkach (można 1 dzień wcześniej), obrać, zetrzeć na tarce o
grubych oczkach. Pod koniec gotowania dodać utarte ogórki, grzyby wraz z
wywarem, buraki, rozgotowane i przetarte pomidory lub koncentrat
pomidorowy, fasolkę, kwas burakowy do smaku, zagotować, podprawić zawiesiną
z mąki i śmietany. Przed podaniem posypać zieleniną.

Wskazówki i uwagi:
Zamiast fasolki można użyć soi.

Źródło: "Kuchnia wegetariańska po polsku", Zofia Wieczorek-Chełmińska,
Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego, Warszawa 1992

a ja ostatnio zrobilam z mama taki kombinowany barszcz ukrainski,
wzorowalysmy sie na pierwszym przepisie. ale fasolka yla drobna, czerwona
(nie mialam perlowej), grzybkow nie bylo wogole, to samo z kapusta,
marchewki odrobine wiecej zeby pozniej nie slodzic do smaku. a wazrywa
starte na tarce. pyyyyyyyyyycha wyszlo :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-09-04 05:45:25

Od: "Jeannette" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> marchewki odrobine wiecej zeby pozniej nie slodzic do smaku. a wazrywa
> starte na tarce. pyyyyyyyyyycha wyszlo :)

50 dag buraków czerwonych, kawałek kapusty włoskiej, 2 marchewki,
pietruszka, kawałek pora, 2-3 ziemniaki, pół szklanki białej fasoli, 2 łyżki
gęstego przecieru pomidorowego, kilka łyżek śmietany, pół łyżki mąki, łyżka
sosu sojowego, ziele angielskie, 3 łyżki posiekanej zieleniny (pietruszki
lub koperku), vegeta, szczypta cukru, pieprz

Fasolę zalać wrzącą wodą, odstawić na 3 godz. Następnie odcedzić, zalać
sześcioma szklankami świeżej wody i gotować. Gdy fasola będzie prawie
miękka, dodać warzywa starte na tarce o dużych oczkach, poszatkowaną
kapustę, ziele angielskie i gotować 15-20 min. Następnie włożyć obrane i
pokrojone w kostkę ziemniaki. Buraki umyć, obrać, zetrzeć na tarce
jarzynowej, zalać dwiema szklankami wody i ugotować w osobnym naczyniu. Gdy
będą miękkie, przelać je do garnka z warzywami. Przyprawić zupę przecierem
pomidorowym, sosem sojowym, vegetą, pieprzem i cukrem. Wymieszać z mąką
rozprowadzoną śmietaną, zagotować. Rozlać do talerzy, posypać zieleniną. 100
g - 45 kcal.
Smacznego !
Jeannette

Przepisy na masę do wafla!