belki stropowe- stare budownictwo (dłuższe raczej)

1. Data: 2006-10-19 19:08:13

Temat: belki stropowe- stare budownictwo (dłuższe raczej)
Od: "Alicja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie:
budynek z roku 1938 pan mieszkający nade mną ściągnoł parkiet- pod parkietem
były belki pomiędzy któymi był gruz- z relacji pana-więc belki i gruz też
wyrzucił... zaczeła mnie niepokoić chuśtająca się lampa w pokoju- okazało
się że doszłedł do jej zawieszenia tzn haka na którym była powieszona... Pan
zapewnia że położy na to wełne mineralną będzie lżej i ogólnie nie mam się o
co martwić... Ja jakoś mam wąpliwości... Jakieś sugestie?? Panikuje?? Pan
twierdzi że te belki nic nie trzymały że to tylko ocieplenie było.. hmm
możliwe to to??
Wybieram się do nadzoru budowlanego...
Alliiaa

2. Data: 2006-10-19 20:12:40

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alicja" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co martwić... Ja jakoś mam wąpliwości... Jakieś sugestie?? Panikuje?? Pan
> twierdzi że te belki nic nie trzymały że to tylko ocieplenie było.. hmm

Pewnie słusznie
U mnie -kamienica z wczesnych lat dwudziestych- warstwy były ułożone tak:
PODLOGA>>>Parkiet - cienkie deski pod parkietem(ale nie wszędzie) leżace na
legarach. pomiędzy legarami wypełnienie gruzem(raczej syfem z donieszką
owadzich wylinek)
nizej warstwa betonu( w kazdym razie wygląda na jakąć wylewkę) po tym znowu
legary tyle że 3x cieńsze, pod tym cienkie rzadko ułożone deski . potem
jakaś zaprawa z trzciną robiąca za tynk.<<<SUFIT

Np w łazience grubość stropu od podłogi do warstwy betonowej przekracza 70
cm (chciałam dokopać się do końca rury ale ręki mi nie starczyło, nie wiem
czy w ten beton jest jakoś wzmacniany i jak to było robione, ale jeśli
miałabym coś zmieniać to raczej zostawiłabym legary, a gruz rzeczywiście
wymieniła na coś lekkiego
tmk

3. Data: 2006-10-19 20:55:40

Od: "Snow" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-10-19 21:18:52

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Snow" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Tak naprawde konstrukcje utrzymuja belki a to co jest miedzy nimi czy szlaka
> czy welna ma znaczenie tylko izolacyjne - cieplne i dzwiekowe.

no ale ona napisała, że belki tez wyrzucił....

5. Data: 2006-10-19 21:51:51

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper wrote:

> no ale ona napisała, że belki tez wyrzucił....
Tylko teraz pytanie, czy to były belki nośne czy tylko legary położone
na czymś nośnym, służące za poziomowanie i element dystansowy dla
ocieplenia.

TP.

6. Data: 2006-10-19 22:02:05

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki napisał(a):
> Tylko teraz pytanie, czy to były belki nośne czy tylko legary położone
> na czymś nośnym, służące za poziomowanie i element dystansowy dla
> ocieplenia.

jakos sobie nie wyobrazam, aby ktos po prostu wyjal belki nosne,
albo aby je sie dalo wyjac...

Sierp

7. Data: 2006-10-19 22:09:23

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał
> jakos sobie nie wyobrazam, aby ktos po prostu wyjal belki nosne,
> albo aby je sie dalo wyjac...

... samemu nie lecąc na pysk do mieszkania Alicji ;)

M.

8. Data: 2006-10-19 22:19:39

Od: "Snow" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Snow" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> no ale ona napisała, że belki tez wyrzucił....

noi po czym chodzi w mieszkaniu?
deski sufitu mieszkania poniżej sa przykrecone do belek :)
pozdr Snow

9. Data: 2006-10-20 06:59:08

Od: "Alicja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości

> ... samemu nie lecąc na pysk do mieszkania Alicji ;)

no właśnie teraz się zastanawiam spadnie- nie spadnie... powiedział że z
mojej strony żadnego speca do mieszkania nie wpuści- i tak naprawdę to mnie
zaniepoiło- patrzą tam na mnie jak na wariatkę jednak chuśtająca się lampa
robi wrażenie jak... długi może być jej kołek?? (tyle stropu zostało...) a
jeszcze robotnicy powiedzieli mi że w jednym miejscu im dziura wypadła i
moge zobaczyć jaki gruby strop- i fajnie tyle że ta dziura jednak głęboka i
jakby nadal nade mną- i tak sobie może wypaść taka dziura?? szerokości
takiej że łapak wchodzi spokojnie- w rogu może przy rurach?? to już spada-
póki co siedze na poddaszu i chwale sobie brak sąsiadów z góry;)

10. Data: 2006-10-20 10:26:45

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mam wąpliwości... Jakieś sugestie?? Panikuje?? Pan twierdzi że te
> belki nic nie trzymały że to tylko ocieplenie było.. hmm możliwe to

Możliwe, a najlepszy dowód to fakt, że spoglądając w górę widzisz
nadal swój sufit a nie jego. Gdyby usunął belki nośne, strop by sie
natychmiast zawalił, jeszcze w trakcie ich usuwania, to co on usunął
to musiały być legary. Które nawiasem mówiąc, o ile dobrze sobie
wyobrażam to, co on chce tam zrobić, i tak musi tam na nowo położyć,
samo ocieplenie z wełny mu nowej podłogi nie utrzyma, uginać się
będzie.

J.

Jaka wiertarka
Szprosy
Odkurzacz do domu z kominkiem
Cieknie mi pralka :(
Pralka - Mała candy, albo inne maleństwo