berberys z nasion?

1. Data: 2000-05-08 17:31:48

Temat: berberys z nasion?
Od: "Piotr Regiec" <r...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno udalo mi sie dostac troche nasion berberysu czerwonego. Czy z tych
nasionek mozna wyhodowac roslinki? Jesli tak to jak to zrobic?
Piotr

2. Data: 2000-05-08 18:18:16

Temat: Re: berberys z nasion?
Od: "Grzegorz" <g...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mi wyrosły z własnoręczne zebranych.

3. Data: 2000-05-09 13:04:09

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem szczęśliwą posiadaczką berberysa purpurowego (wysokość około 15-20
cm), możesz mi powiedzieć ile muszę czekać, aż urośnie do około 100 - 120 cm
(i do jakiej wysokości będzie rósł dalej). I jeszcze kiedy kwitnie.
Dzięki, Monika

Grzegorz napisał(a) w wiadomości: <8f7099$9lk$1@h1.uw.edu.pl>...

4. Data: 2000-05-11 04:32:43

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
cm
> (i do jakiej wysokości będzie rósł dalej). I jeszcze kiedy kwitnie.

Berberysy kwitną na wiosnę ale jest to, oczywiście, uzależnione od przebiegu
pogody. U mnie, kwitną obecnie.
Trudno jest odpowiedzieć na pytanie ile czasu czekać na wzrost do
odpowiedniej wysokości. Zależy to od Twojej pielęgnacji tej rośliny ale
także od podłoża, przebiegu pogody, długości okresu wegetacyjnego.
Przede wszystkim, jednak, od gatunku tego berberysu. Jeżeli kupowałaś
sadzonki to pewnie sprzedający podał pełną jego nazwę?

Do jakiej wysokości urośnie, zależy właśnie od gatunku. Niestety, sam
czasami zmuszony jestem kupować rośliny bez znajomości nazwy.
Jeżeli nie znasz gatunku to czasami :-) można określić na podstawie wyglądu
rośliny a w tym wypadku budowie liścia.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--