bialy ser

11. Data: 2005-06-16 13:31:32

Temat: Re: bialy ser
Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot wrote:

> Joanna Konopka wrote:
>

> Da sie, trzeba kwasnej smietany dodac. A ja mam lakcid i bede go
> wyprobowywywac, zobaczym co wyjdzie...
>
> Kot i dzidzia z czkawka-monstre

Hehe problem w tym ze tu smietane maja slodka. Jest cos co sie nazywa
soured cream, ale to z kwasna smietana nie ma za wiele wspolnego :)

Pozdrawiam

Joasia

12. Data: 2005-06-16 13:51:59

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> Hehe problem w tym ze tu smietane maja slodka. Jest cos co sie nazywa
> soured cream, ale to z kwasna smietana nie ma za wiele wspolnego :)

Wystarczy, zeby mialo w sobie bakterie kwasu mlekowego - powinno by
napisane w skladzie ;)

Kot, tez z krainy beztwarogowcow

--
Promocja! Format 15x20 tylko 99gr!
Zamów odbitki cyfrowe online - odbierz za darmo w EMPiK-u lub wyślemy Ci je pocztą

13. Data: 2005-06-16 17:20:29

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> Anglia. Ale nie Londyn, polskich sklepow brak. Ostatnio chcialam znalesc
> cos co przypomina serek homogenizowany - tez nei ma. Albo nie znalazlam

az sie nie chce wierzyc, ze w UK nie znaja/jedza bialego sera. czlowiek
uczy sie cale zycie.

mojra

14. Data: 2005-06-16 18:08:12

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Konopka wrote:

> Anglia. Ale nie Londyn, polskich sklepow brak. Ostatnio chcialam znalesc
> cos co przypomina serek homogenizowany - tez nei ma. Albo nie znalazlam

a cottage cheese nie ma?

Waldek

15. Data: 2005-06-16 19:53:02

Od: "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a cottage cheese nie ma?
>
> Waldek

Jest. Problem w tym, ze jest slony, badz "slonawy" zwany naturalnym. Ale do
slodkich nalesnikow absolutnie sie nie nadaje :)

Joasia

16. Data: 2005-06-16 21:31:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 16 juin 2005 ŕ 21:53:02, dans <5...@n...onet.pl> vous
écriviez :

> Jest. Problem w tym, ze jest slony, badz "slonawy" zwany naturalnym. Ale do
> slodkich nalesnikow absolutnie sie nie nadaje :)

Dobra. Nie udalo mi sie odnalezc w Goglu linka, wiec wklepuje na nowo:

- dwa litry pelnego mleka (nie UHT jesli mozliwe) podgrzac do
temperatury letniej (palec wlozony nie parzy)

- rozbeltac lyzke gesterj (sour) smietany

- nakryc, odstawic w jak najcieplejsze miejsce na 2-3 dni

- kwasne mleko podgrzac do 60°C (to znaczy palec troche parzy, ale nie
za bardzo...)

- przestudzic, odcedzic, odcisnac czy sie znajdzie na pokladzie
(sitko, kapelusz...)

Uwagi techniczne :

1. im bardziej mleko kwasne stoi, tym i ser na koniec kwasniejszy
2. im cieplejsze sie zsiadle mleko odcedza tym ser chudszy

HTH

Ewcia

--
Niesz

17. Data: 2005-06-16 21:35:17

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 16 juin 2005 ŕ 23:31:43, dans <9845665514$20050616233148@ewcia.kloups> vous
écriviez :

> 1. im bardziej mleko kwasne stoi, tym i ser na koniec kwasniejszy
> 2. im cieplejsze sie zsiadle mleko odcedza tym ser chudszy

Jezeli chodzi o emergancy care (np. do nalesnikow w ostaniej chwili),
to sie kupny jogurt "nature" podgrzewa w mikrofali, miesza, i na nowo
podgrzewa. No i odciska.

Ewcia

--
Niesz

18. Data: 2005-06-17 07:50:26

Od: Joanna Konopka <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> 1. im bardziej mleko kwasne stoi, tym i ser na koniec kwasniejszy
> 2. im cieplejsze sie zsiadle mleko odcedza tym ser chudszy

Dziekuje Ci o dobra kobieto :)
Odwdziecze sie przy najblizszej okazji.

Pozdrawiam

Joasia

19. Data: 2005-06-17 09:15:21

Od: "Gamon'" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Uzytkownik "Joanna Konopka" <j...@p...onet.pl> napisal w
wiadomosci news:UZWdnQMxqp9_6CzfRVnyiw@eclipse.net.uk...
> Ile to "troche"? Minuta? 5 minut? Pol godziny?
Wiesz, zalezy, ile mam czasu na zrobienie sera. Jesli malo, to po
prostu dodaje przed samym grzaniem mleka i ewentualnie w trakcie
dodaje. Najlepiej jednak sobie zakwasic i zostawic na pare godzin, a
nawet dzien. Szczerze mowiac roznica w smaku jest tylko wtedy, gdy sie
przedobrzy z sokiem - przedobrzenie w trakcie grzania bardziej "czuc"
w smaku, ser jest kwasniejszy, ale pozatym nie ma zadnych roznic.

Pozdrawiajm,
robal.

łosoś z grila
Re: łosoś z grila