biszkopt!

1. Data: 2001-08-28 20:16:43

Temat: biszkopt!
Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc...

Zawartosc lodowki:
kilka jajek
drozdze, soki
wodka
parowki /fuj!/
jakies podroby
ciasto /nie jedno/
agregat /ale to chyba standard w lodowkach/
swiatelko /ale nie do nieba/

Zawartosc szafki:
maka kukurydziana
maka wroclawska
maka tortowa
cukier

Dobra.... a teraz do sedna...! Musze miec na jutro puszniuski biszkopt!
Jeden zrobilem, ale moje aspiacje sa wieksze i mam zamiar zrobic cos
lepszego. Mam tylko jedna szanse... a nie mam dobrego przepisu na biszkopt..
znaczy mialem ale gdzies go wessalo... no i jestem w "." /kropce dla tych co
nie zaczaili.... I mam do was wielgachna prosbe.... podajcie jakies przepisy
na biszkopt! Tylko zeby tak cudownie wyrosl... musi byc lekki i puszysty!
koneicznie, no i przydalo by sie zeby byl zolciutki, wiec albo z dodatkiem
maki kukurydzianej /moze amcie jakis przepis na uzycie jej/ albo dodam
szafranu?

Czekam..
Jacek zmieszany, wstrzasniety, wypluty i przezuty /bigalem!/

1. Data: 2001-08-28 20:28:03

Temat: Re: biszkopt!
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek <l...@n...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9mgubk$2la$...@n...tpi.pl...
> maki kukurydzianej /moze amcie jakis przepis na uzycie jej/ albo dodam
> szafranu?

amcie, amcie ;-)) Z tej mąki robi się ciasto tempura, a także smaży
naleśniki po meksykańsku, które się potem wypycha mielonym, papryką, cebulą,
kukurydzą i sosem chili

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-08-28 20:41:20

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na biszkopt! Tylko zeby tak cudownie wyrosl... musi byc lekki i puszysty!
> koneicznie, no i przydalo by sie zeby byl zolciutki

biszkopt powiadasz? No to a sio do archiwum! Zasady znasz!

Wkn_wrrrrrrr
(zamiast mechci, chwilowo zastępuję)

1. Data: 2001-08-28 20:47:22

Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mh02h$cdg$...@n...tpi.pl...

> biszkopt powiadasz? No to a sio do archiwum! Zasady znasz!
>
> Wkn_wrrrrrrr
> (zamiast mechci, chwilowo zastępuję)

Ale ja wstrętna jestem ;-))

Wkn

1. Data: 2001-08-28 20:50:35

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> Ale ja wstrętna jestem ;-))
>
> Wkn

Hejka;-)))

Okropna jestes;-))) Prosze juz nie warczec wiecej, bo zaraz pogadam z
Zeusem i spusci Ci manto piorunowe;-))))))))

Pozdrawiam mimo wszystko,
Kaliope

--
Barbara Łączna
k...@p...krakow.pl

1. Data: 2001-08-28 20:54:53

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę bardzo: na jedno jajo bierzemy 3 dag. mąki i tyleż samo cukru. Ja
jeszcze daję płaską łyżeczkę proszku do pieczenia (na 6 jaj) , na wszelki
wypadek. Najpierw ubijam białka, kiedy są sztywne - dodaję cukier, wciaż
miksując. Gdy cukier się rozpuści wlewam żółtka - do tego momentu wciąż
można używać miksera. Otrzymujemy puszystą masę. I teraz - wyłączamy mikser.
Powoli (po jednej łyżce) wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia
i delikatnie mieszamy z masą jajeczną. Ważne - lepiej nie mieszać naokoło,
bo może opaść. Zrób to tak, jakbyś nurkował i wynurzał się po przeciwnej
stronie - tu nurkuje łyżka z mąką (góra-dół). No, no, jak to zabrzmiało.....
Sprawdzamy, czy nie ma grudek mąki. Ciasto wylewamy na blaszkę i pieczemy w
temperaturze 170-180 stopni Celsjusza, ma mieć złoty kolor i po sprawdzeniu
patyczkiem ma być suche. Z mąką kukurydzianą nie robiłam, ale zawsze moj byl
żółciutki. Acha, nie ma bata - biszkopt po upieczeniu zawsze trochę opadnie.
Powodzenia Ewa.

1. Data: 2001-08-28 23:53:18

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Prosze bardzo, choc po raz ktorys...

Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie przyrzadzenia:

5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru (165 gr)
1 i 1/4 szklanki maki (200gr)

Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka. Ubic
bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli cukier,
ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2 minut. Nadal
ciagle ubijajac, dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy
zoltkami. Dodac make i delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, lopatki czy reka,
juz bez miksera. Przelac do formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od
brzegow, 35-45 minut. Sprawdzic patyczkiem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-08-29 00:16:30

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <l...@n...com.pl> wrote in message

[cach]

> [...]
> szafranu?
>
> Czekam..
> Jacek zmieszany, wstrzasniety, wypluty i przezuty /bigalem!/

Podaje przepis na biszkopt, ktory dawno kiedys podala Magdlenaa Bassette.
ktory podobno zawsze wychodzi. Mnie za pierwszym razem nie wyszedl.
U mnie jest inna maka i wedlug tego przepisu bylo jej za duzo.
Ja biore nie cala szklanke maki (pojemnosci 250ml) i wtedy rzeczywiscie
wychodzi :)))
A co do maki kukurydzianej to raczej nie ryzykowalabym, biszkopt nie moze
byc z czego badz :))
Radze uzyc maki tortowej i przyzlocic szafranem.

A oto przepis, cytuje :

'BISZKOPT, ktory zawsze wychodzi

5 bialek
5 zoltek
2/3 szklanki cukru
1 i 1/4 szklanki maki
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie
bulka tarta.
Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 2/3 szklanki
cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle ubijajac,
dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic
patyczkiem.'
koniec cytatu!!
Przyjemnego pieczenia !!
Pozdrawiam Ania.

1. Data: 2001-08-29 05:15:49

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

juz po Tobie Wkn!!!!!!!!!!
jak smiałas zrobić "wrrrrrrr"?
lece po Ciebie

MechaGodzillucha wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

1. Data: 2001-08-29 06:37:27

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mgv9m$85j$...@n...tpi.pl...
> amcie, amcie ;-)) Z tej mąki robi się ciasto tempura, a także smaży
> naleśniki po meksykańsku, które się potem wypycha mielonym, papryką,
cebulą,
> kukurydzą i sosem chili
Wkn! Jestes wredna, smaku mi narobisz, i zostawiasz z samymi propozycjami
bez przepisu! Jak znajziesz uno momento to nastukaj przepisik na te
nalesniki po keksykansku no i na to nadzienie...

Pozdrawiam
Jacek- wstrzasniety nie zmieszany

Fladra?
Najprostsze surowki?