blizny leczenie

1. Data: 2001-03-12 21:01:49

Temat: blizny leczenie
Od: "lukasz walewski" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

chciałbym uzuskac informacje na temat kremów, zeli stosowanych na blizny

dziekuje

2. Data: 2001-03-13 18:39:08

Temat: Re: blizny leczenie
Od: "ZZ" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mojemu dziecku po szyciu czoła ranę po szwie smarowałam żelem
CONTRACTUBEX, jednak ślad choć blady to został.
MM

3. Data: 2001-03-13 19:42:16

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mojemu dziecku po szyciu czoła ranę po szwie smarowałam żelem
> CONTRACTUBEX, jednak ślad choć blady to został.
> MM

Według mnie to wszystko zależy jaka blizna, w którym miejscu, u kogo itd.
Mi chirurg plastyk powiedział, że CONTRACTUBEX wysusza i kazał najpierw
natłuszczać bliznę dziecka na czole (córka rozcieła sobie czoło i miała
zakładane szwy, po jakimś czasie blizna zaczeła się rozłazić), a gdy to nie
wystarczało przepisał specjalną maść (niestety nie pamiętam nazwy, ale była
droga i nie kupowana w aptece, tylko w jakiejś firmie), która miała tworzyć
na bliźnie cienką powłokę zabezpieczająca (np. przed słońcem - jeśli opali
się czerwoną jeszcze bliznę, to ona już nigdy nie zbieleje). Blizna
przestała się powiększać (wcześniej rosła szybciej niż dziecko), pozostał
biały ślad (zgodnie z zapowiedzią lekarza, który powiedział, że tylko do
takiego stanu da się tę bliznę doprowadzić), teraz nie szkodzi bliźnie
opalanie, a gdy dziecko wejdzie w fazę większego wzrostu (ok. 6 roku życia),
to mamy znowu pokazać sie lekarzowi, który oceni czy istnieje ryzyko
powiększania się blizny (wtedy przepisze jakies specjalistyczne plastry
przytrzymujące) czy można dać sobie spokój i zobaczyć czy córce, gdy już
będzie nastolatką, starczą takie rezultaty, czy też trzeba będzie usuwać
bliznę operacyjnie.

Pozdrawiam
Gosia

4. Data: 2001-03-13 22:25:52

Od: r...@p...onet.pl (Mieczysław Rembowiecki) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2001-03-14 03:43:33

Od: "Cimeries" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lukasz walewski napisał(a) w wiadomości:
<98jdmb$ld1$1@news.internetia.pl>...
>chciałbym uzuskac informacje na temat kremów, zeli stosowanych na blizny

Najczesciej stosuje sie chyba Cepan, bez recepty, ale nie powiem, zeby byl
skuteczny.

Cimeries

6. Data: 2001-03-14 09:57:53

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz walewski" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> chciałbym uzuskac informacje na temat kremów, zeli stosowanych na blizny

W wieku osmiu lat mialam zalozone 4-5 szwow na czole rozcietym przez
rozprysniete szklo szyby samochodu. Smarowano mi je Contratubexem.
Teraz mam 21 lat i z czystym sumieniem moge powiedziec ze dzieki
tej masci od ponad 6 lat nie mam najmniejszego WIDOCZNEGO sladu
blizny. Miala ona wymiary 3x3 cm, teraz pod palcami wyczuwam
minimalne zgrubienie wielkosci 0,5x0,5 cm. GORACO polecam te masc.

---
Pozdrawiam
Ania

7. Data: 2001-03-14 14:50:16

Od: "Argon" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>blizny. Miala ona wymiary 3x3 cm, teraz pod palcami wyczuwam
>minimalne zgrubienie wielkosci 0,5x0,5 cm. GORACO polecam te masc.

Jest na recepte?

8. Data: 2001-03-14 15:01:09

Od: "Ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Argon" <a...@a...net> napisał w wiadomości

> Jest na recepte?

Nie mam pojecia jak teraz, wtedy nie byl na nic :-) Kupila
mi i przyslala rodzina z zagranicy, z zalecenia polskiego
lekarza.

---
Pozdrawiam
Ania

9. Data: 2001-03-16 09:10:31

Temat: Odp: blizny leczenie
Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mieczysław Rembowiecki <r...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:013e01c0ac0e$a0a28920$3...@p...gliwice
.pl...

To jeszcze dodaj, ze aloes (rzadziej) i propolis (czesciej) powoduja
uczulenia.
Asia

Wlosy a fazy ksiezyca?
Pramolan