blok czekoladowy...

1. Data: 2001-09-05 07:21:29

Temat: blok czekoladowy...
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

.albo kakaowy. Moja cioteczna znajoma poczęstowała mnie
ostatnio blokiem kakaowym własnej roboty.Przyznam, że smakował
wyjątkowo wybornie. Zrobiony był po dawnemu czyli z niebieskiego
mleka w proszku, rodzynek i pokruszonych herbatników. Zasmakował mi
i jest chyba świetnym zastępcą nudnych już ciastek do kawy.

..przepis chwilowo poza zasięgiem.

AgataW.

1. Data: 2001-09-05 07:29:10

Temat: Re: blok czekoladowy...
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> ..przepis chwilowo poza zasięgiem.

a kiedy będzie w zasiegu?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-05 07:43:33

Temat: Re: blok czekoladowy.w zastępstwie
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..jeżeli są ochotnicy to proponuję pierwszy raz zmniejszyć
> proporcje bo są strasznie słodkie na pierwszy (i drugi) rzut oka.
> Nie robiłam.

Nie jestem cukrolubem;-), tylko czasem mam ochote na cos do kawy a ten blok
przypomina mi dziecinstwo, moja mam cos takiego robila i dawala do tego
tluszcz pod tytulem OMA - czy wiecie co to moglo byc, jak sobie przypominam
, to bylo biale jak np. tluszcz palmowy...

cierpliwie czekam az dorwiesz siostre;-))

ps. taki blok moge chyba zrobic katem w kuchni (mojej rozwalonej) bo
piekarnik do tego zbedny ;-)

Basia

1. Data: 2001-09-05 07:45:35

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam taki przepis dla cukrolubów.

Nugat czekoladowy
pochodzenie "Kuchnia włoska" Marii Iwaszkiewicz i S.Włodka

Ucieramy na ogniu 150g miodu płynnego z 250g cukru aż "się
zakoloruje". Studzimy. Ubijamy pianę z 2 białek i odajemy do miodu.
Na ogniu mieszamy 200g kakao z niewielką ilością wody. Do tego
dodamy zaraz zmielone i przyrumienione 500g orzechów
laskowych. Wszystko co mamy mieszamy i wylewamy na płaską formę wyłożoną
papierem woskowym i niech leży w lodówce 2 godziny...

1. Data: 2001-09-05 07:47:14

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara" <b...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

>a kiedy będzie w zasiegu?

jak złapię siostrę (może chćby dziś...)

AgataW.

Sos pomidorowy do spaghetti?
śliwki
Wrocławskie przybytki rozkoszy kulinarnych
wafle przekładane
Ło Jezzu..