boczek na szaro

1. Data: 2008-10-27 08:54:58

Temat: boczek na szaro
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jeszcze mam pytanie w sprawie tlumaczenia cenniku.

Jest tam "boczek na szaro". Sprawdzilem w googlu, ze pare takich
produktow jest "boczek pieczony na szaro". Natomiast w czeskim nie ma
"bůček na šedo", wiec pewnie to nazywamy inaczej. Na czym polega sposob
przygotowania "na szaro"?

Ludek

2. Data: 2008-10-27 08:59:13

Temat: Re: boczek na szaro
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:

> "bůček na šedo", wiec pewnie to nazywamy inaczej. Na czym polega sposob
> przygotowania "na szaro"?

Wg mnie jest to boczek pieczony albo gotowany bezpośrednio z surowego.
Kiedy boczek wędzimy, zatrzymuje on naturalny czerwony kolor. Podobnie,
kiedy gotujemy uprzednio uwędzony. Szary kolor boczek uzyskuje, kiedy go
pieczemy lub gotujemy od razu z surowego stanu. Podobnie zresztą
zachowują się inne mięsa.

Ewa

3. Data: 2008-10-27 11:06:58

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ge3vl1$bnl$1@news.onet.pl...
> [...]
> produktow jest "boczek pieczony na szaro". Natomiast w czeskim nie ma
> "bůček na šedo", wiec pewnie to nazywamy inaczej. Na czym polega

Bez peklowania. Podczas peklowania powstaje nitrozohemoglobina, która
nadaje produktom mięsnym różową barwę.

4. Data: 2008-10-27 11:16:16

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ge3vvm$eco$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
> kiedy gotujemy uprzednio uwędzony. Szary kolor boczek uzyskuje, kiedy go
> pieczemy lub gotujemy od razu z surowego stanu. Podobnie zresztą

zasadniczo si

5. Data: 2008-10-27 11:18:00

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> wrote:

> [...]
> kiedy gotujemy uprzednio uwędzony. Szary kolor boczek uzyskuje, kiedy go
> pieczemy lub gotujemy od razu z surowego stanu. Podobnie zresztą

Zasadniczo się zgadza, tyle, że różowy kolor zachowuje mięso w wyniku
peklowania, nie wędzenia.

Władysław

6. Data: 2008-10-27 12:21:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Władysław Łoś pisze:

> Zasadniczo się zgadza, tyle, że różowy kolor zachowuje mięso w wyniku
> peklowania, nie wędzenia.

Czy w takim razie to, co kupujemy jako boczek wędzony, to boczek
uprzednio peklowany?

Ewa

7. Data: 2008-10-27 13:00:35

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ge4c7n$41m$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
medea <e...@p...fm> wrote:

> Czy w takim razie to, co kupujemy jako boczek wędzony, to boczek
> uprzednio peklowany?

Tak.

Władysław

8. Data: 2008-10-28 21:28:05

Od: "Doc.Dr.hab. Jan Leśny-Dzban" <"ló[ny-dzban"@yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:
> a czym polega sposob
> przygotowania "na szaro"?

wkłądasz w kaloryfer miedzy żebra, później pszez 2 tygodnie nonstop
młócisz i gotowe!

9. Data: 2008-11-01 06:47:12

Od: "Andrzej Maciejewski" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> sposob
>>
> Bez peklowania. Podczas peklowania powstaje nitrozohemoglobina, która

mioglobina nie hemoglobina
hemoglobina jest barwnikiem występującym w krwi natomiast mioglobina w
mięśniach
Proces peklowania wzmacnia i utrwala barwę

10. Data: 2008-11-01 14:33:26

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Maciejewski" <m...@p...fm> napisał w
wiadomości news:gegugi$is2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
> mięśniach
> Proces peklowania wzmacnia i utrwala barwę

I nitrozohemoglobina jest pochodną mioglobiny, tak? Idę to sobie
zapisać w kajecie. Całe życie człowiek się uczy...

Surowo dojrzewajacy - co to znaczy?
Kończę z tą grupą.
Re: Pigwa
chleb o smaku drozdzy - pomozcie