chleb o smaku drozdzy - pomozcie

1. Data: 2008-10-24 20:00:14

Temat: chleb o smaku drozdzy - pomozcie
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,

Mieszkam obecnie w Kanadzie i nie mogac zniesc tutejszego pieczywa
postanowilam pobawic sie w pieczenie chleba. To moj pierwszy chleb
wiec nie mam zadnych doswiadczen.
Prosze o rade poniewaz chleb niby sie udal, tzn wyrosl, przypomina
chleb i jest jadalny ale ma bardzo silny posmak drozdzy.
Zrobilam zakwas wedlug przepisu Magdy Basset znalezionego na grupie

" W dużym słoiku wymieszać dokładnie 2 szklanki cieplej wody, 50 gr
świeżych
> drożdży, 1 łyżkę cukru, 1 szklankę maki. Przykryć gazą, albo ściereczką i
> zostawić w temperaturze pokojowej. Od czasu do czasu pomieszać, żeby nie
> kipiało, jak drożdże będą rosły. Po 6-8 godzinach powinno się uspokoić.
> Zamieszać dobrze i odstawić na 2-3 dni w temperaturze pokojowej (czy
> kuchennej:). Po 3 dniach odlać 1 szklankę zakwasu na chleb, dodać 1/2
> szklanki cieplej wody i 1/2 szklanki maki."

Ponieważ nie mialam swiezych drozdy dodalam 14g drodzy instant.
Pozniej do 3/4 szklanki zakwasu dodalam 2 szklanki maki, 1,5 szklanki
wody i slonecznik, sezem, otreby, platki owsiane. Wymieszalam i
upieklam.

Czy ktos moze mi poradzic co zrobic aby zlikwidowac smak drozdzy na
przyszlosc. Czy dodalam za duzo drozdzy do zakwasu, czy za duzo
zakwasu do chleba?
Zaczelam szukac na grupie i znalazlam jakies rady zeby zaczyn robic
wogole bez drozdzy?

Ania

2. Data: 2008-10-24 21:50:30

Temat: Re: chleb o smaku drozdzy - pomozcie
Od: Daniel Podlejski <u...@u...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

`

Zakwas robi się bez drożdży. Małe HOWTO - http://chleb.info.pl/?id=2

--
Daniel Podlejski

3. Data: 2008-10-27 10:21:22

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja ostatnio regularnie pieke chleb. po prostu nasypuje make zytnia razowa,
dolewam wody (gestosc blota)
i stawiam w cieple (piekarnik z zapalona zarowka, lekko uchylony). dwa razy
dziennie dosypuje
maki i dolewam wody -- mieszam intensywnie ubijaczka do piany
(napowietrzam). Mniej wiecej po 20 godzinach zaczyna pracowac. po 48
godzinach jest gotowy. Poniewaz nie lubie zbyt dlugo czekac
przed upieczeniem dodaje troche drozdzy (ok 15 g na forme) i troche soli do
smaku. Gestosc do pieczenia powinna byc wieksza (podobna to zaprawy
murarskiej). rosnie w cieple ok 35 min, potem pieke 50 min w 180 stopniach.
Za kazdym razem robie nowy zaczyn.

Bez dodania drozdzy rosnie przeszlo 2 godziny.

chyba raz mi sie zdazylo ze sie nic nie wychodowalo (maka byla sterylna) i
pare razy niestety
sie zdazylo ze maka byla zarazona plesnia.

pozdrawiam WM

4. Data: 2008-11-29 13:57:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@g...com> wrote in message
d.googlegroups.com...
> [...]

zakwasu do chleba?
Zaczelam szukac na grupie i znalazlam jakies rady zeby zaczyn robic

Piekę chleb pszenny z dodatkiem mąki żytniej. Używam wyłącznie drożdży
świeżych z kostki.
Mąka pszenna razowa lub pełnoziarnista 30dag
Maka żytnia razowa 20 dag
Mąka żytnia pytlowana (biała) 20 dag
Mąka pszenna tortowa albo krupczatka albo kasza manna 20 dag
Mąka pszenna biała 30 dag (do uzyskania wagi łącznej mąk 1,2 kg)
Woda lub mleko 650ml
Olej 100ml
Kminek, albo czarnuszka, albo słonecznik, albo siemię lniane, albo sezam,
albo mix 10dag
Majeranek 2 stołowe kopiate łyżki
sól - cztery płaskie łyżeczki do herbaty
cukier jak wyzej
Drożdże 1/3 do 1/2 paczki czyli do około 5dag swieżych drożdży.

Wyrabiam ciato robotem i przekładam do automatu lub bezpośrednio w
automacie.
W automacie - 2x ciasto na kluski + 1x ciasto drożdżowe - pozostawiam do
wyrośnięcia, trzeba obserwować - gdy podchodzi pod pokrywę przekładam do
foremek, spryskuję wodą i do piekarnika na rośnięcie termoobieg - temp.
<50°, gdy wyrośnie około 2 cm nad formę (keksówki) przełączam na160°C i
piekę około godziny w połowie zmieniając tył foremki na przód. Mam z tego
dwie foremki chleba na głębokość piekarnika. Gdy się upiecze, wyrzucam z
foremek na ruszt siatkowy, spryskuję wodą z butelkowego opryskiwacza do
kwiatów obficie ze wszystkich stron i zostawiam do ostygnięcia na ruszcie.
Gdy ostygnie umieszczam w chlebaku w torbie foliowej, dzięki czemu nie
wysycha...

Sałatka z soczewicą
Limonki
Re: Karp.