ból zęba

1. Data: 2002-06-06 17:35:37

Temat: ból zęba
Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odkrywam ciekawą prawidłowość. Jeśli włożę 100% energii w pomaganie komuś,
to powiedzmy skutki są w 30 %, ale jeśli chcę pomóc sam sobie, to z tych
100% zostaje tylko jakieś 5 % efektu.
Nie mogę sobie pomóc. Skąd den dysonans?

Marcin
b...@p...onet.pl
b...@i...pl

"Kto się ceni, ten się NIE leni" :)
Widocznie sie nie cenię :)

1. Data: 2002-06-06 18:15:57

Temat: Re: ból zęba
Od: "Witold" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 100% zostaje tylko jakieś 5 % efektu.
> Nie mogę sobie pomóc. Skąd den dysonans?
Skąd? To przecież nieważne. Bo właśnie o to chodzi, żeby pomagać innym. A w
konsekwencji dobro, które wyrządziłeś wróci do Ciebie. Więc - tak trzymać!

--
Serdeczne pozdrowienia,
Witek

1. Data: 2002-06-06 20:18:45

Od: "Kuba" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold" <B...@i...pl> napisał w wiadomości
..

> Użytkownik "Marcin" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Skąd? To przecież nieważne. Bo właśnie o to chodzi, żeby pomagać innym. A
> konsekwencji dobro, które wyrządziłeś wróci do Ciebie. Więc - tak trzymać!

racja
ja mam tak, ze wielu przyjaciol przychodzi do mnie po pomoc, mowia, ze mozna
mi wszystko powiedziec i takie tam... dobra.
inaczej jest gdy ze mna gorzej ;)
Mam TYLKO JEDNA osobe do ktorej moge sie zwrocic...

hmm, moze wyglada na to, ze 'trace' pomagajac innym bo mi pomaga tylko
jeden, ale ja to loobie, a jesli mam do kogo sie zwrocic w ciezkich dla mnie
chwilach, to chyba jest ok :)

nie wiem jak dla innych, ale mi to 'niesienie pomocy' daje mi duzo radosci i
pozwala inaczej spogladac na rozne sprawy...

kuba

PS
ja znofu przepraszam za to ze ten post to tylko moje nieuczesane mysli ;)
znowu nie potrafiem sie sqpic :)

1. Data: 2002-06-06 20:26:59

Od: "Kya" <7...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold" <B...@i...pl>

> Skąd? To przecież nieważne. Bo właśnie o to chodzi, żeby pomagać innym. A
> konsekwencji dobro, które wyrządziłeś wróci do Ciebie. Więc - tak trzymać!

Ciekawe czy wyrządzone zło wraca.

K.

1. Data: 2002-06-06 20:28:13

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witold" napisal:

> A w konsekwencji dobro, które wyrządziłeś wróci
> do Ciebie. Więc - tak trzymać!

I to w podwojnej lub nawet potrojnej dawce podobno :)

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-06-06 20:31:12

Od: "Kuba" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kya" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Witold" <B...@i...pl>

> Ciekawe czy wyrządzone zło wraca.

a po co wyrzadzac zlo?

kuba

1. Data: 2002-06-06 20:36:54

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kya" napisal:

> Ciekawe czy wyrządzone zło wraca.

Podobnie jak dobro dwa lub nawet trzy raze wieksze. Tak jest w kulturze
wschodniej chyba. A ile w tym prawdy?

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-06-06 21:47:14

Temat: Odp: ból zęba
Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Witold <B...@i...pl>
> Skąd? To przecież nieważne. Bo właśnie o to chodzi, żeby pomagać innym. A
> konsekwencji dobro, które wyrządziłeś wróci do Ciebie. Więc - tak trzymać!

Może coś w tym jest... Dziś mam duuuuuużo roboty, a nie mogę się na niczym s
kupić. Pomyślałem o dawno nie napisanym liście do kogoś, kto czeka. Napisałe
m.
I już zrobiłem część tej roboty, na której nie mogłem się skupić.

Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-06 21:49:53

Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kuba

> Mam TYLKO JEDNA osobe do ktorej moge sie zwrocic...

Ja też mam tylko jedną taką osobę trochę ją zaniedbałem, az wstyd...

> nie wiem jak dla innych, ale mi to 'niesienie pomocy' daje mi duzo radosci
> pozwala inaczej spogladac na rozne sprawy...

To jednak trochę dodaje skrzydeł...
Pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2002-06-06 21:51:29

Od: "Marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup >
> I to w podwojnej lub nawet potrojnej dawce podobno :)

To by było bardzo atrakcyjne... :)
Pozdrawiam
Marcin

podejscie
Jakie ksiazki? - strategia zyciowa dlugo i krotkoterminowa
Problem z polskimi ogonkami w OE
odp krótka
depresja równiejsza