bóle pleców a siatkówka i tenis

11. Data: 2007-01-31 11:13:18

Temat: Re: bóle pleców a siatkówka i tenis
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 Jan 2007 11:38:30 +0100, Dr.Endriu napisał(a):

ok :)
to bardzo dobrze bo ja uwielbiam pływać
a z tą żabką to jest tak, że ponoć kręgosłup jest zbyt napięty i narażony
na ciągłe wygięcie - przecież układ ciała przy żabce jest głowa zadarta w
górę, bo mówię o żabce zwykłej, nie krytej

:)

12. Data: 2007-01-31 12:38:57

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mufaska" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> na ciągłe wygięcie - przecież układ ciała przy żabce jest głowa zadarta w
> górę, bo mówię o żabce zwykłej, nie krytej

Dlatego pływa się żabką krytą.
"zwykła" obciąża kręgosłup szyjny.

Lubię sobie popływać "zwykłą" latem na jeziorku (piękne widoki), ale mój
kręgosłup (odcinek szyjny) wyraźnie tego nie lubi.

Pozdrawiam
Jola

13. Data: 2007-01-31 16:20:41

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a tak z czystej ciekawości - kiedyś słyszałam że pływanie jest najlepsze
na
> wszystko
> miedzy innymi na kregoslup tyle ze NIE WOLNO plywac zabką
> dopuszczalne jest jedynie na plecach lub kraulem :)
> prawda to?

Z Pływaniem jest tak, iż generalnie jeśli chodzi o kręgosłup jest dobre gdyż
znosi siłę grawitacji, odciąża jak Endriu już napisał ale samo w sobie bez
ćwiczeń nie pomoże.Co do poszczególnych styli, to już zależy od
schorzenia.Delfin przy ZZSK (zesztywniające zapalenie stawów kregosłupa) Nie
wolno przy niestabilnościach.Grzbiet-super, polecam.Zwłaszcza, że większość
oprócz problemów z bólami kręgosłupa ma jeszcze okrągłe plecy.Żabka-uwaga
przy zwyrodnieniach bioder, kolan.Nie wolno.A przy takiej jak ja to nazywam
"turystycznej żabce", gdy głowa jest zadarta nie jest to korzystne.Zwłaszcza
dla osób starszych (mozliwość podwichnięcia w stawie szczytowo-obrotowym
jako iż głowa jest w pozycji skłonu w tył).Ale ogólnie i tak ściąganie
ramion ku przodowi gdy większość ma i tak z tym problem uważam za
bezcelowe.W końcu kraul-dobry dla ruchomości w stawach biodrowych.

Pozdrawiam Serdecznie

14. Data: 2007-01-31 16:24:54

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 Jan 2007 17:20:41 +0100, Krystyna napisał(a):
> "turystycznej żabce", gdy głowa jest zadarta nie jest to korzystne.Zwłaszcza

:)
fajna nazwa;)

15. Data: 2007-01-31 16:32:05

Od: "Krystyna" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> fajna nazwa;)

Kiedyś trenowałam pływanie.Byłam właśnie żabkarką.A teraz moje plecy są
daaleekiee od ideału. :-) Ruch jak najbardziej ale tylko rekreacyjnie.Piszę,
to z pozycji dawnego zawodnika i obecnie prawie już rehabilitanta.

16. Data: 2007-02-15 20:36:50

Temat: zabuniewicz przeczytany ;) (was: bóle pleców a siatkówka i tenis)
Od: mufaska <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Jan 2007 17:52:54 +0100, Dr.Endriu napisał(a):
drogi Dr Endriu! tak jak mówiłeś zgłaszam się!
proszę o przesłanie dodatkowego zestawu ćwiczeń bo w weekend zaczynam prace
nad kręgosłupem.
w końcu przeczytałam tą książkę, długo ją ściągali... ale ostatnią dało mi
się kupić :))

mój email:
m...@t...pl
dziękuję!