boli ząb

1. Data: 2007-02-22 11:38:41

Temat: boli ząb
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wczoraj byłem u dentystki, która wyczyściła kanał i zarzuciła lekastwo i
zakleiła gipsem jakimś.

Okazało się, że za wcześnie, bo jeszcze był stan zapalny, potem zaczął się
ból.

Dziś rano byłem u dentki i odkleiła wszystko, wyczyściła.

ale ząb wciąż boli.

Co tu zrobić?

Przeciwbólowe nie skutkują, dała antybiotyk, ale też nic nie daje.

Ratujcie

Pozdrawiam

jacek

2. Data: 2007-02-22 16:34:12

Temat: Re: boli ząb
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Agent 0700 pisze 22-02-2007 12:38:

> [...]
> ale ząb wciąż boli.
> Co tu zrobić?
> Przeciwbólowe nie skutkują, dała antybiotyk, ale też nic nie daje.

Jeżeli ząb w trakcie leczenia kanałowego boli, możliwości są dwie (a w
zasadzie jedna) - albo kanał/kanały nie są dobrze opracowane i
zdezynfekowane, albo jeden lub więcej kanałów nie został znaleziony.
Skutek ten sam - w kanale/kanałach są bakterie, stan zapalny nie
zmniejsza się i powoduje ból. Jeżeli Twoja lekarka nie poradzi sobie z
leczeniem, poszukaj pomocy u lekarza bardziej zaawansowanego w
endodoncji: www.endodoncja.pl/adresy.html

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2007-02-22 23:49:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:45DDC604.3010407@lesheck.pl...

> [...]
> zdezynfekowane, albo jeden lub więcej kanałów nie został znaleziony.
> Skutek ten sam - w kanale/kanałach są bakterie, stan zapalny nie zmniejsza

jeszcze jest jedna mozliwosc- po prostu boli. niekiedy leczenie jest
cudnie zrobione a pacjent przez kilka dni musi brac leki przeciw
bolowe./

iwon(K)a > Nieustannie pozdrawiam

4. Data: 2007-02-23 08:11:19

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a pisze 23-02-2007 00:49:

> jeszcze jest jedna mozliwosc- po prostu boli. niekiedy leczenie jest
> cudnie zrobione a pacjent przez kilka dni musi brac leki przeciw
> bolowe./

Po leczeniu kanałowym - tak. W trakcie - mało prawdopodobne.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2007-02-23 12:49:05

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:45DEA1A7.2050500@lesheck.pl...

> Po leczeniu kanałowym - tak. W trakcie - mało prawdopodobne.

stety/niestety sie nie zgadzam :)

iwon(K)a

6. Data: 2007-02-23 13:17:41

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a pisze, dnia 23-02-2007 13:49:

> stety/niestety sie nie zgadzam :)

Jeżeli leczenie byłoby cudownie zrobione, jak piszesz, czemu
kanał/kanały nie zostały wypełnione po leczeniu?
Jeżeli ból został spowodowany przez przecpchnięcie zakażonych resztek do
okw (co wydaje się dość prawdopodobne) pozostawienie pustego kanału
(przypuszczam, że owo lekarstwo to jakiś kamfenol na sączku czy coś
równie szczelnego) stwarza bakteriom miejsce do 'schowania się' przed
makrofagami i możliwość podtrzymywania stanu zapalnego. Gdyby kanał był
szczelnie zamknięty, drobnoustroje nie miałyby wyjścia awaryjnego i
organizm zwalczyłby infekcję.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

7. Data: 2007-02-24 01:02:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:45DEE975.7070202@lesheck.pl...

> Jeżeli leczenie byłoby cudownie zrobione, jak piszesz, czemu kanał/kanały
> nie zostały wypełnione po leczeniu?

?? przeciez mowa tu o bolu w czasie leczenia/po leczeniu to raz.
po drugie boli nawet kiedy wyczysci sie do konca, niczego nie
przepychajac.

> [...]
> i możliwość podtrzymywania stanu zapalnego. Gdyby kanał był szczelnie
> zamknięty, drobnoustroje nie miałyby wyjścia awaryjnego i organizm

a, mowisz o lekarstwie. nie, nie musi ono byc wypelnione do konca,
a nawet jesli przepchniesz CaOH to tez nie ma bolowych powiklan.
nie znamy diagnozy tego zeba, wiec jest tez duza roznica miedzy
zapalaniem miazgi a marwtica. "lepiej" jest miec zapalenie niz
martwa miazge, zmieniona bakteryjnie. jesli byl stan zapalny, a byl
bo lekarka nie wypalnila kanalu, ma prawo bolec. nie swiadczy
to o tym, ze cos bylo przepchniete czy niedoczysczone. nigdy kanal nie jest
sterylny po leczeniu kanalowym, wiec zawsze beda jakies bakterie. a stan
zapalny i gojenie jeszcze troche czeka ten zab. moze bolec.

iwon(K)a

8. Data: 2007-02-24 20:57:05

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):
[...]

Iwonka, Ty o jednym, ja o drugim.

Moim zdaniem, jeżeli ząb boli po opracowaniu kanałów i niewypełnieniu
ich, bardziej prawdopodobne jest, że coś zostało źle zrobione, niż ze
jest to ból, jaki może wystąpić po każdym leczeniu. Znacznie łatwiej
mieć pewność, że opracowało się dobrze (na długość) kanał, jeżeli
zobaczy się rtg zrobione po wypełnieniu, niż opracowując go trochę i
wkładając do niego tajemnicze lekarstwo. Zwłaszcza, że znając małe
rozpowszechnienie w Polsce endometru, całkiem prawdopodobne jest to, że
leczenie było robione na czuja (tym bardziej, że Agent 0700 nic nie
wspominał o zdjęciu).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

9. Data: 2007-02-24 20:58:56

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> iwon(K)a
Jestes stomatologiem?

10. Data: 2007-02-25 00:55:57

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"LM" <p...@n...sig> wrote in message news:45E0A6A1.20400@lesheck.pl...
> Iwon(k)a napisał(a):
> [...]
>
> Iwonka, Ty o jednym, ja o drugim.

tak myslisz? ;))

> Moim zdaniem, jeżeli ząb boli po opracowaniu kanałów i niewypełnieniu ich,
> bardziej prawdopodobne jest, że coś zostało źle zrobione, niż ze jest to
> ból, jaki może wystąpić po każdym leczeniu.

jasne, ale jest jeszcze opcja ktorej nawet nie podales.

> [...]
> się rtg zrobione po wypełnieniu, niż opracowując go trochę i wkładając do

przed opracowaniem powinno sie akurat sprawdzic dlugosc
kanalu a nie po.

> Zwłaszcza, że znając małe rozpowszechnienie w Polsce endometru, całkiem
> prawdopodobne jest to, że leczenie było robione na czuja (tym bardziej, że
> Agent 0700 nic nie wspominał o zdjęciu).

jest to calkiem mozliwe. jednak odnioslam sie do Twoich dwoch
przyczyn. jest jeszcze ta, ktora podalam, i nie wiem doprawdy czemu z nia
sie spierasz :)

iwon(K)a

Prosba o tlumaczenie
karmienie piersią pobolewanie brzucha - a brak miesiączki
klimakterium a htz
Także i to
PILNIE potrzebny dobry psychiatra w warszawie !!!