brązowieją przyrosty świerka

1. Data: 2001-06-23 09:09:29

Temat: brązowieją przyrosty świerka
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Młode, tegoroczne przyrosty świerka srebrnego zaczynają
zmieniać kolor na różowy, więdną i potem usychają, Jaka może być przyczyna?

--
Edyta Szajnóg

2. Data: 2001-06-25 06:47:01

Temat: Re: brązowieją przyrosty świerka
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" napisał w wiadomości . Młode, tegoroczne
przyrosty świerka srebrnego zaczynają
> zmieniać kolor na różowy, więdną i potem usychają, Jaka może być
przyczyna?

U mnie podobne skutki zaobserwowałem takze na zwyklych swierkach po
przymrozkach. Ostatni przymrozek w tym roku na mojej dzialce byl w nocy 9/10
czerwca. Potem swierki odchorowuja to, slabiej rosna, ale drzewka nie
wypadaja.
Pozr. Jurek

3. Data: 2001-06-25 07:42:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> Jak w temacie. Młode, tegoroczne przyrosty świerka srebrnego zaczynają
> zmieniać kolor na różowy, więdną i potem usychają, Jaka może być
przyczyna?

Wg najnowszych ustaleń:) albo osutka , albo przędziorek sosnowiec - ze
wskazaniem na to drugie. Czy w Twojej okolicy na innych świerkach też są
takie objawy?
W jednym z numerów "Ogrodów" były zdjęćia rozmaitych chorób i szkodnikó
iglastych.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-06-25 08:10:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki <j...@z...slupsk.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9h6mlr$s1p$...@n...tpi.pl...
[...]
> U mnie podobne skutki zaobserwowałem takze na zwyklych swierkach po
> przymrozkach. Ostatni przymrozek w tym roku na mojej dzialce byl w nocy
9/10
> czerwca. [...]
Mam nadzieję, że wcześniej zdążyłeś się do tego przygotować - bo
uprzedzałem o nich - mimo sceptycyzmu niedowiarków.

"> > A jak ci powiem, że przymrozki mogą wystąpić nawet w drugiej dekadzie
> ...za jasnowidzenie."
>;-)))
Pozdr. Jerzy

5. Data: 2001-06-25 08:59:06

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" napisał w wiadomości > Mam nadzieję, że wcześniej
zdążyłeś się do tego przygotować - bo
> uprzedzałem o nich - mimo sceptycyzmu niedowiarków.

Wlasnie mam do Ciebie pytanie. A jak bedzie z tegorocznym latem? Musze
przyznac, ze bacznie obserwowalem Twoje prognozy i sprawdzily sie
(przynajmniej u mnie) w 100%.
Skad masz takie dane?
Pozdr. Jurek

6. Data: 2001-06-27 07:37:06

Temat: Jakie lato?
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki <j...@z...slupsk.pl> w wiadomoś
ci do grup dyskusyjnych napisał:9h6udg$dib$...@n...tpi.pl...
> Wlasnie mam do Ciebie pytanie. A jak bedzie z tegorocznym latem?
Obserwuj pogodę od dziś 27 do 29 czerwca. Takie będzie lato.

> Musze przyznac, ze bacznie obserwowalem Twoje prognozy i
> sprawdzily sie (przynajmniej u mnie) w 100%.
> Skad masz takie dane?
Już ci napisałem na priv., że nie moje.
Pozdr. Jerzy

7. Data: 2001-06-27 10:28:21

Temat: Re: Jakie lato?
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już ci napisałem na priv., że nie moje.
> Pozdr. Jerzy

A ja przez jakis czas myslalem za pracujesz w instytucie meteorologii :-((((
Pozdr. Jurek

8. Data: 2001-06-27 14:43:11

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale przymrozki dawno minęły, a moim świerkom się nadal pogarsza. Te które w
zeszłym tygodniu wyglądały zdrowo, teraz mają kilka gałązek zwisających
smętnie. To na prawdę od przymrozków?

--
Edyta Szajnóg

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> napisał w
wiadomości news:9h6mlr$s1p$1@news.tpi.pl...

9. Data: 2001-06-27 18:01:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki <j...@z...slupsk.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9hcccp$948$...@n...tpi.pl...
> A ja przez jakis czas myslalem za pracujesz w instytucie meteorologii
:-((((
To weź pod uwagę, że te prognozy są robione o rok wcześniej. :-O. Pewnie
już teraz możesz kupić ten kalendarz na rok przyszły.
Pozdr. Jerzy

10. Data: 2001-06-28 07:39:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przymrozki dawno minęły, a moim świerkom się nadal pogarsza. Te które
> zeszłym tygodniu wyglądały zdrowo, teraz mają kilka gałązek zwisających
> smętnie. To na prawdę od przymrozków?

Przecież mamy już lato:) Naprawdę, lupa w dłoń i szukaj szkodników.
Pozdrawiam, Basia.

na brazowienie thuj-wiem ze bylo
Kleszcz-killer
Rodzaj gleby