brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?

1. Data: 2007-02-05 13:32:05

Temat: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?
Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, duzo pracuję i siedzę przy kompach (w sumie ze 12 godzin
dziennie niestety) i nie wiem jakie są generalne zdrowotne (ale ze tak
powiem szczere i poprawne - nie oczekuję tu odpowiedzi od osób które
mi strzela sobie liczbę z bańki bo im sie nudzi i chcą sobie pogadać
o bzdurach - wyłącznie od specjalistek z długoletnią praktyką (dla oczu
damskich) i specjalistów (dla oczu męskich)) Zakładam ze są różnice
choc nie jestem pewien ale podobno kobiety wyrazniej widzą barwy.
Chodzi mi konkretnie szereg popularnych monitorów (LCD) z supermarketu
(są na oko dosyć podobne). Pytanie które z tych ustawień jasności i
kontrastu są najlepsze dla oczu? Generalnie lepiej podkrecać kontrast
na maxa? 50% czy moze poniżej? W wysokie jasnosci jakos nie mogę
uwiezyć (aby byly zdrowe) więc 50% czy mniej ? (60% 40% ?)
Pytanie jest kluczowe dla mnie jak i dla ludzi z calego swiata
oczywiscie bo teraz ludzie strasznie duzo siedzą przy kompach
jednym sie oczy psuja innym nie - mi się akurat trochę zepsuły
i niestety czasem numer autobusu na ulicy wyraznie zobaczę dopiero
z odleglosci kilkunastu (?) metrów. W sumie chcialbym miec taki monitor
aby mi sie wzrok wyostrzał a nie rozmywał (teoretycznie mysle powinno
to być możliwe - wiec jakie ustawienia?

hej, js

2. Data: 2007-02-05 14:29:56

Temat: Re: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?
Od: "Maciej M." <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Charles Kinbote napisał(a):
> [...]
> damskich) i specjalistów (dla oczu męskich)) Zakładam ze są różnice
> choc nie jestem pewien ale podobno kobiety wyrazniej widzą barwy.

Nie ma czegoś takiego jak parametry zdrowotne monitora LCD, wszystko
zależy od osobnika go używającego, poprostu ustaw tak żeby cię obraz nie
ślepił i nie bił po oczach jak jarzeniówka i żebyś był zadowolony.
Dobrym nawykiem jest też nie męczenie oczu poprzez czytanie np. czarnych
liter na białym tle lub odwrotnie, bo czytałem że takie duże kontrasty
bardziej męczą wzrok, dlatego naprzykład w edytorach itp. możesz sobie
tło/tekst ustawić mniej kontrastowe (oczywiście bez przesady).

3. Data: 2007-02-05 15:47:52

Od: "TK" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardziej męczą wzrok, dlatego naprzykład w edytorach itp. możesz sobie
> tło/tekst ustawić mniej kontrastowe (oczywiście bez przesady).

Dzięki. Zapamietam twoja radę "traktuj monitor naturalnie" ale
czy napewno nie ma reguły co do kontrastu (np ze duzy jest dobry albo
zły?) Wiesz regula nie musi byc prosta typu "dla wszystkich
dobry jest duzy kontrast" moze to byc cos w wtylu "dla krótkowidzów
dobry jest mały kontrast dla sredniowidzów mały dla dalekowidzów duzy"
czy cos w tym stylu - reguła musi chyba (logicznie rzecz biorąc być)
bo jesli kontrast i zmana stanu wzroku się w jakikolwiek sposób wiążą
(a temu chyba nikt nie przeczy) to z tego wynika chyba ze ta reguła
jest, co najwyzej dluga jak dwa tomy swietego Chryzostoma. No ale ja
jej nie znam.

pzdr TK

4. Data: 2007-02-05 16:08:28

Od: "Maciej M." <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

TK napisał(a):

> [...]
> czy napewno nie ma reguły co do kontrastu (np ze duzy jest dobry albo
> zły?) Wiesz regula nie musi byc prosta typu "dla wszystkich

Uważam że nie ma takiej reguły z prostego powodu: producenci sprzętu
celową dają tak olbrzymią możliwość regulacji obrazu aby każdy mógł go
dostosować do swoich potrzeb, bo nie ma reguł, każdy człowiek jest inny,
nawet krótkowidz może mieć większą lub mniejszą wade wzroku (zobacz ile
jest typów okularów). Producenci wydają miliony na marketing myślisz że
nie wpadliby na coś takiego jak monitor dla osób o takim i takim
schorzeniu... albo zawierający tryby: "dla krótkowidza" "dla
dalekowidza" "dla zdrowego :)" itd itp..

Pozdrawiam.

5. Data: 2007-02-05 18:46:02

Od: "bit" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:0c26.00000099.45c731d5@newsgate.onet.pl...
> Mam pytanie, duzo pracuję i siedzę przy kompach (w sumie ze 12 godzin
> dziennie niestety) i...........................

Kup sobie lepiej tą książkę i zacznij wzmacniać wzrok. Jeśli siedzisz tak
długo przed monitorem to jest to nawet konieczność dla ciebie. Minimum 7 min
dziennie.
http://www.mareno.pl/prod/MIDN/83-7404-074-2

6. Data: 2007-02-05 20:20:51

Od: "Monika" <5...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak podłączysz przez DVI (cyfrowo) to i tak nie będzie możliwości regulacji,
tylko przyciemnienie.
Ja czasem siedzę cały dzień, nigdy mnie oczy nie bolały.

7. Data: 2007-02-05 21:28:24

Od: "Maciej M." <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> jak podłączysz przez DVI (cyfrowo) to i tak nie będzie możliwości regulacji,
> tylko przyciemnienie.
> Ja czasem siedzę cały dzień, nigdy mnie oczy nie bolały.

To bzdura, możliwości regulacji pozostają identyczne czy monitor jest
podłączony przez DVI czy D-Sub.

8. Data: 2007-02-05 21:57:53

Od: "Monika " <5...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

może źle się wyraziłam,
jeśli jest podłączenie na we- i wy- DVI to jest możliwość albo sygnału
Digital(cyfrowego)i wtedy większość ustawień jest (not available), albo
przechodzimy w tryb przekazu analogowego(przyciskami menu) i wtedy możemy
dowolnie ustawiać parametry.
tak dobrze ?

9. Data: 2007-02-06 00:04:41

Temat: Re: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?[OT]
Od: "Maciej M." <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> [...]
> Digital(cyfrowego)i wtedy większość ustawień jest (not available), albo
> przechodzimy w tryb przekazu analogowego(przyciskami menu) i wtedy możemy

Nie wiem jakiego modelu monitora używasz ale we wszystkich które
widziałem i w tym który używam tryb DVI i D-Sub(analogowy) różnią się
tylko kablem i jakością obrazu natomiast pozostałe ustawienia są
available :)... prawodopodbnie w twoim również tak jest tylko włączenie
tego available wymaga jakiegoś dodatkowego triku :)

Pozdrawiam.

10. Data: 2007-02-06 00:17:15

Od: "Monika" <5...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

to też piszę :)
jeśli przełączam przyciskiem na Digital to większość ustawień jest
niedostępna, jeśli na Analog to można regulować do woli
Monitor Samsung

Gdzie podziewają się tłuszcze?
jak odszukać lekarza
noworodek - niedorozwój tarczycy