Strona główna Grupy pl.sci.medycyna brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ? Re: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?

Re: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?

From: "Maciej M." <l...@N...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: brightness 10% - 20% - 50% - 80% - 90% contrast 0% - 50 % - 100 % ?
Date: Mon, 05 Feb 2007 15:29:56 +0100

Charles Kinbote napisał(a):
> Mam pytanie, duzo pracuję i siedzę przy kompach (w sumie ze 12 godzin
> dziennie niestety) i nie wiem jakie są generalne zdrowotne (ale ze tak
> powiem szczere i poprawne - nie oczekuję tu odpowiedzi od osób które
> mi strzela sobie liczbę z bańki bo im sie nudzi i chcą sobie pogadać
> o bzdurach - wyłącznie od specjalistek z długoletnią praktyką (dla oczu
> damskich) i specjalistów (dla oczu męskich)) Zakładam ze są różnice
> choc nie jestem pewien ale podobno kobiety wyrazniej widzą barwy.
> ciach...

Nie ma czegoś takiego jak parametry zdrowotne monitora LCD, wszystko
zależy od osobnika go używającego, poprostu ustaw tak żeby cię obraz nie
ślepił i nie bił po oczach jak jarzeniówka i żebyś był zadowolony.
Dobrym nawykiem jest też nie męczenie oczu poprzez czytanie np. czarnych
liter na białym tle lub odwrotnie, bo czytałem że takie duże kontrasty
bardziej męczą wzrok, dlatego naprzykład w edytorach itp. możesz sobie
tło/tekst ustawić mniej kontrastowe (oczywiście bez przesady).