bruk drewniany, czy tylko dąb?

1. Data: 2004-05-10 18:47:23

Temat: bruk drewniany, czy tylko dąb?
Od: "Boom" <2...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem zainteresowany położeniem w ogrodzie ścieżek z bruku dębowego.
Niestety dostanie tego materiału jest strasznie trudne Czy orientujecie się
czy inne drewno też się nadaje?

Boom

2. Data: 2004-05-10 18:55:03

Temat: Re: bruk drewniany, czy tylko dąb?
Od: "henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem zainteresowany położeniem w ogrodzie ścieżek z bruku dębowego.
> Niestety dostanie tego materiału jest strasznie trudne Czy orientujecie się
> czy inne drewno też się nadaje?
>
> Boom

Kupowałem ostatnio w trybie pilnym słupki sosnowe na winorośla ale przy okazji
leśniczego pociągnąłem za język i powiedział mi że sosna jest dobra do grunt
gnije na powietrzu świerk dokładnie na odwrót i cytat "ale jak Pan chcesz mieć
spokój na wiele lat to tylko modrzew no jeszce akacja dużo wytrzymuje"
Myślę że coś z tego wymyślisz, a z własnego doświadczenia wiem że dąb w glebie
też próchnieje.

Henek

3. Data: 2004-05-10 21:17:49

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Jestem zainteresowany położeniem w ogrodzie ścieżek z bruku dębowego.
> Niestety dostanie tego materiału jest strasznie trudne Czy orientujecie
> [...]
:)
w moich stronach mozna kupic bez problemu
wejdz na grupe pl.rec.lesnictwo
i tam popytaj ludzi o nadlesnictwo w Twojej okolicy
ktore mialoby opalowke debowa
:)
wydaje mi sie
ze mogla by byc zamiennie jeszcze olcha
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2004-05-11 04:31:37

Od: "Osadnik" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| w moich stronach mozna kupic bez problemu
| wejdz na grupe pl.rec.lesnictwo
| i tam popytaj ludzi o nadlesnictwo w Twojej

Hmm.. a ja widziałem w swoich znajmych taką śceżkę
wykonaną ze... Starych podkładów kolejowych.
Ludzie mieszkali niedaleko torowiska,
nieuczęszczanego z powodu iż fabryka skończyła
działalność 15 lat temu. Dogadali się z gminą, i
na własny koszt oczyśczą całe torowisko (szyny na
złom sprzedali).

Same Podkłady były ufajdane, jednak trochę
polerowania, docnania i nkt by ne poznał że to są
stare podkłady kolejowe.

5. Data: 2004-05-11 05:27:29

Od: "Jacek Duma" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> złom sprzedali).
>
> Same Podkłady były ufajdane, jednak trochę
> polerowania, docnania i nkt by ne poznał że to są

No to poczekamy aż im ten xylamit za parę lat rakiem wyjdzie ...
Co za głupota. Nie ma nic gorszego niż podkłady kolejowe.

jd

6. Data: 2004-05-11 07:19:06

Od: "JS" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boom" <2...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jestem zainteresowany położeniem w ogrodzie ścieżek z bruku dębowego.
> Niestety dostanie tego materiału jest strasznie trudne Czy orientujecie
> [...]
Dobry jest dąb, ale także modrzew (uwaga, ważne, żeby nie był "odżywiczony"
czyli najlepiej taki, z którego aż kapie żywica), dobra jest podobno olcha.
Nie nadaje się buk ! Kiepsko trzyma się świerk i sosna.
Dobrze jest troszkę opalić w ogniu z zewnątrz klocki przed ułożeniem, wtedy
komórki zewnętrznej warstwy sie pozamykają i takie drewno jest dłużej
odporne na wilgoć.
Podkłady kolejowe są zdecydowanie najtrwalsze, bo są próżniowo impregnowane.
Czy bać się chemii w nich zawartej? To osobne pytanie...

pozdro
JS

7. Data: 2004-05-11 14:58:58

Od: "Blanka Zych" <a...@j...w.sygnaturce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał...
> w moich stronach mozna kupic bez problemu
> wejdz na grupe pl.rec.lesnictwo
Error: pl.sci.lesnictwo ;-)

Blanka Zych
blankaz(at)gazeta.pl http://hell.pl/blanka/
"Obecny stan wiedzy można podsumować następująco:
Na początku było nic, które wybuchło." Terry Pratchett

Będą przymrozki?
Ogród botaniczny w Rogowie
Zamierające pąki kwiatowe złocienia ;((
trawa z rolki - co robic ?