budowa wlasnej pryczy ;-)

1. Data: 2004-01-14 07:19:54

Temat: budowa wlasnej pryczy ;-)
Od: "Crik" <c r i k @ w p . p l> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
No i stalo sie! Kupilem w koncu porządny materac (estrella 160 cm)
Pomyslalem wiec ze przydalo by sie do niego jakies lozko ;-) Postanowilem
wiec wraz z kolega stolarzem - amatorem wlasnymi silami wykonac takie lozko.
Ma to byc cos takiego : http://www.thestonehearthinn.com/bed.jpg
Slowem zwykle, proste lozko :-)
Szczyty maja miec wysokosc 80 i 100 cm boczki ok 30 cm.
W sobote pierwsze starcie. Material juz jest , checi tez ale pojawiaja sie
jednak co chwile pewne watpliwosci.
Nie jestem pewien co do umiejscowienia materaca w stosunku do bocznych scian
lozka. Czy powinien on wystawac ponad boczne scianki, a jezeli tak to jak
wysoko (materac ma 20 cm)
Jaka bedzie optymalna wysokosc wyra ?
Bardzo prosze o wszelkie uwagi dot. budowy oraz standardow jakie powinno
spelniac takie lozko.
Serdeczne dzieki
Pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2004-01-14 07:27:57

Temat: Re: budowa wlasnej pryczy ;-)
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Crik napisał(a):

> Nie jestem pewien co do umiejscowienia materaca w stosunku do bocznych scian
> lozka. Czy powinien on wystawac ponad boczne scianki,

Tak.

> a jezeli tak to jak
> wysoko (materac ma 20 cm)

Tak wysoko, żebyś siadając na krawędzi łóżka, nie siedział przypadkiem
na bocznej ściance. Do tego jakiś zapasik.

> Jaka bedzie optymalna wysokosc wyra ?

Ja robiłem pod kątem siedzenia na wyrku i było OK.

--
Piotr Jankisz
Małe co nieco o rowerach:

1. Data: 2004-01-14 07:35:16

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14.01.2004 08:19, Użytkownik Crik napisał:

> Witam! No i stalo sie! Kupilem w koncu porządny materac (estrella 160
> cm)

> http://www.thestonehearthinn.com/bed.jpg

Nie mogłeś kupić dłuższego ? Tzn. koniecznie chciałeś spać tak jak na
obrazku to znaczy ze stopami za krawędzią łóżka ? ;-)

> Nie jestem pewien co do umiejscowienia materaca w stosunku do
> bocznych scian lozka. Czy powinien on wystawac ponad boczne scianki,
> a jezeli tak to jak wysoko (materac ma 20 cm)

Jak pamiętam łóżko jakie mieli moje dziadkowie to ... materac nie
wystawał za łóżko (boki zapewne szybko uległy by uszkodzeniu). Deski
boczne sięgały do połowy materaca i służyły do tego by materac nie
przesuwał się.

Ja mam materac na stelażu 10 cm od podłogi i sobie chwalę. Sam musisz
sobie na to pytanie odpowiedzieć.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-01-14 12:34:03

Od: mariusz <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Crik napisał(a):

> Nie jestem pewien co do umiejscowienia materaca w stosunku do
> bocznych scian lozka. Czy powinien on wystawac ponad boczne
> scianki, a jezeli tak to jak wysoko (materac ma 20 cm)

u mnie wystaje 12cm i jest w sam raz (ważę 85kg)

> Jaka bedzie optymalna wysokosc wyra ?

sprawdź doświadczalnie żebyś nie "siadał w przepaść"
żeby siedząc nogi w kolanach były zgięte pod kątem prostym.

1. Data: 2004-01-14 13:43:45

Od: "Crik" <c r i k @ w p . p l> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki
Pozdr.
K.

1. Data: 2004-01-14 13:49:48

Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jan 2004 08:19:54 +0100, Crik wrote:

> Nie jestem pewien co do umiejscowienia materaca w stosunku do bocznych scian
> lozka. Czy powinien on wystawac ponad boczne scianki, a jezeli tak to jak
> wysoko (materac ma 20 cm)

Materac się zgniata jak na niego usiądziesz. Dobierz ścianki tak, aby
po zgnieceniu Twoim ciężarem Twoje 4 litery nie wpadły do materaca, a
spodnie części ud nie naciskały za bardzo na krawędzie. Dobierz te
ścianki podczas całkowitego położenia stóp na podłodze.

> Jaka bedzie optymalna wysokosc wyra ?

A Ty ile masz wzrostu? 160 czy 190 cm?

> Bardzo prosze o wszelkie uwagi dot. budowy oraz standardow jakie powinno
> spelniac takie lozko.

1. Nogi do łóżka zrób za długie i w razie potrzeby skróć (po
skończeniu pracy i kilkutygodniowym używaniu), bo inaczej nigdy ich nie
wymierzysz.
2. Zrób MOCNE łóżko. Sypiam z żoną na takim samorobnym,
nie za solidnym. Spać się da, "poszaleć" też, ale trochę jest strach,
że pęknie jakieś żeberko. Nasze łóżko ma 5 nóg! Te 5-te jest na
przecięciu przekątnych.
3. Ofrezuj każdą krawędź, bo w łóżku leży między innymi Twoja
głowa. Stąd - trzeba mieć frezarkę. W ogóle bez dobrych narzędzi nie
startuj.
4. Nie wiem co jeszcze mogę powiedzieć.

water
shanti shanti shanti

1. Data: 2004-01-15 08:25:44

Od: "Crik" <c r i k @ w p . p l> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty ile masz wzrostu? 160 czy 190 cm?

184 cm

> 1. Nogi do łóżka zrób za długie i w razie potrzeby skróć (po
> skończeniu pracy i kilkutygodniowym używaniu), bo inaczej nigdy ich nie
> wymierzysz.

Z tym bedzie trudno bo moje lozko nie bedzie mialo takich tradycyjnych nog.
Te nogi niestety nie maga byc ani za krotkie ani za dlugie, jednym slowem -
jak zrobie tak juz zostanie...

> [...]
> nie za solidnym. Spać się da, "poszaleć" też, ale trochę jest strach,
> że pęknie jakieś żeberko. Nasze łóżko ma 5 nóg! Te 5-te jest na
Ja planuje skrecic dodatkowo szczyty lozka pod listewkami materaca -
conajmniej w 1 miejscu.
Reszte elementow tez chce polaczyc przez skrecenie i zastanawiam sie tez nad
dodatkowym wzmocnieniem laczen za pomoca kleju.

> 3. Ofrezuj każdą krawędź, bo w łóżku leży między innymi Twoja
> głowa. Stąd - trzeba mieć frezarkę. W ogóle bez dobrych narzędzi nie
> startuj.

Narzedzia sa juz na miejscu- frezarka tez jest.
Moje wyro ma byc mozliwie jak najbardziej zblizone do tego:
http://crik.webpark.pl/lozko1.jpg

Pozdrawiam
Krzysiek

1. Data: 2004-01-15 09:32:52

Od: water <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jan 2004 09:25:44 +0100, Crik wrote:

> Moje wyro ma byc mozliwie jak najbardziej zblizone do tego:
> http://crik.webpark.pl/lozko1.jpg

Na Twoim miejscu poszedłbym do jakiegoś salonu z miarką w ręku i
pomierzył gotowca.

Mocne łóżku oznacza dla mnie przede wszystkim mocny spód, nie ramy
(to, na czym leżysz).

water
shanti shanti shanti

1. Data: 2004-01-22 17:09:06

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> Tak wysoko, żebyś siadając na krawędzi łóżka, nie siedział przypadkiem
> na bocznej ściance. Do tego jakiś zapasik.

Tak z ciekawosci - po co ten zapasik? :-))

Pozdro

Maseł

Zaluzje
Ranking sprzętu AGD
Uratować sweter...
okap kuchenny mastercook
Pralka Diana - Pomozcie niezamoznym ludziom ..