[calkiem OT] do poliglotek angielskojezycznych

1. Data: 2005-05-03 09:51:16

Temat: [calkiem OT] do poliglotek angielskojezycznych
Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Wybaczcie, ze tutaj zasmiecam grupe, ale moze ktoras z pan wie, co oznacza
slowo "concierge"- funkcja w hotelu?
Siedze nad zadaniem domowym z angielskiego i nie moge sobie poradzic. Zaden
slownik tego slowa nie podaje.
Hafsa

1. Data: 2005-05-03 09:55:13

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-03 11:51:16 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Hafsa* skreślił te oto słowa:

Z francuskiego to portier, dozorca.

--
Lia

1. Data: 2005-05-03 09:56:36

Od: "Halina Eisner" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisał w wiadomości
> Wybaczcie, ze tutaj zasmiecam grupe, ale moze ktoras z pan wie, co oznacza
> slowo "concierge"- funkcja w hotelu?

Odźwierny?

Pozdrawiam
H.

1. Data: 2005-05-03 10:04:44

Od: "Dorka" <n...@l...spamu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisała
> Wybaczcie, ze tutaj zasmiecam grupe, ale moze ktoras z pan wie, co oznacza
> slowo "concierge"- funkcja w hotelu?
> Siedze nad zadaniem domowym z angielskiego i nie moge sobie poradzic.
> Zaden slownik tego slowa nie podaje.

wg Longmana:
concierge - someone in a hotel whose job is to help guests by telling them
about places to visit, restaurants to eat in etc, czyli taki przewodnik
hotelowy ;) ale jaki jest odpowiednik tego słowa po polsku to nie wiem...

--
pozdrawiam,
Dorka

1. Data: 2005-05-03 10:04:57

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Z francuskiego to portier, dozorca.

W ksiazce jest rysunek jakby recepcjonisty. Hmmm. Moze to faktycznie
portier?
Hafsa

1. Data: 2005-05-03 10:07:20

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina Eisner" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
co oznacza

> Odźwierny?

Nie wiem, ksiazka jest amerykanska, a ow concierge wcale przy drzwiach nie
stoi, raczej przy biurku siedzi, w poblizu recepcji.
Malo bywam w zagramanicznych hotelach, trudno mi okreslic nawet, co taka
osoba moglaby robic.
hafsa

1. Data: 2005-05-03 10:11:50

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to wtorek, 3 maja 2005 11:56 użytkownik
Halina Eisner, sącząc kawkę, wyklepał:

> Użytkownik "Hafsa" <h...@...necie> napisał w wiadomości
>
> Odźwierny?
>
> Pozdrawiam
> H.
Tak, dokładnie, we Francji, w wielu kamienicach jest tak zwana "konsjerżka",
czyli dozorczyni, która ma klucze do wszystkich mieszkań, mieszka na
parterze i ma coś w rodzaju "stróżówki". Jej zadaniem jest monitorowanie,
żeby nikt podejrzany i niepożądany nie łaził po klatce schodowej.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-05-03 10:12:04

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorka" <n...@l...spamu> napisał w wiadomości
> [...]
> about places to visit, restaurants to eat in etc, czyli taki przewodnik
> hotelowy ;) ale jaki jest odpowiednik tego słowa po polsku to nie wiem...

Dzieki, przynajmniej wiem, o jaka funkcje hotelowa chodzi. :-))) Hafsa

1. Data: 2005-05-03 10:51:43

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa wrote:

> [...]
> slowo "concierge"- funkcja w hotelu?
> Siedze nad zadaniem domowym z angielskiego i nie moge sobie poradzic. Zaden

Konsjerzka. Ewentualnie recepcjonista/recepcjonistka. Hotelowy
odpowiednik maitre d'.

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2005-05-03 10:54:34

Od: "Hafsa" <h...@...necie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beth Winter" <b...@e...net> napisał w wiadomości
> Konsjerzka. Ewentualnie recepcjonista/recepcjonistka. Hotelowy
> odpowiednik maitre d'.

Dzieki serdeczne za pomoc.
hafsa

brzuch u faceta
jaki zabieg dla faceta u kosmetyczki
nadmiar słońca
(wroc) kolczykowanie pępka :) zakład kosmetyczny koło Astry (?)
witaminy