całoroczna ochrona

1. Data: 2013-02-25 08:41:36

Temat: całoroczna ochrona
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam taka stronę "SKRÓCONY PROGRAM OCHRONY ROŚLIN SADOWNICZYCH
PRZED CHOROBAMI:"
http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
Polecam, tym którzy szukają takich informacji.

Kształt tego kapelusza kojarzy mi się ze "startym" bywalcem tej grupy
sprzed lat.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2013-02-25 09:37:39

Temat: Re: całoroczna ochrona
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Znalazłam taka stronę "SKRÓCONY PROGRAM OCHRONY ROŚLIN SADOWNICZYCH PRZED
> CHOROBAMI:" http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
> Polecam, tym którzy szukają takich informacji.

Hejka. Program jest nieaktualny, zawiera wiele preparatów już dawno
wycofanych, część nazw poprzekręcana.
Pozdrawiam rozczarowująco Ja...cki
PS Zostawmy chemiczną ochronę roślin wyspecjalizowanym producentom a na
naszych spłachetkach raczej starajmy się uprawiać odmiany odporne.

3. Data: 2013-02-25 15:18:24

Od: skryba <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS Zostawmy chemiczn� ochron� ro�lin wyspecjalizowanym producentom a na
>
> naszych sp�achetkach raczej starajmy si� uprawia� odmiany odporne.

Odmiany jabłoni, u których została przełamana odporność na parcha, to 'Gold Star',
'Topaz'

Pozdrawioam aktualnie
skryba

4. Data: 2013-02-25 20:50:57

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-25 10:37, Dirko pisze:
> [...]
> PS Zostawmy chemiczną ochronę roślin wyspecjalizowanym producentom a na
> naszych spłachetkach raczej starajmy się uprawiać odmiany odporne.

Na tej stronie pod koniec są podane metody na szkodniki.
A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.

Krycha.

5. Data: 2013-02-26 07:25:23

Od: skryba <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na tej stronie pod koniec są podane metody na szkodniki.
>
> A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
>
> Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.

Ze szkodnikami jest jak w pięściarstwie.
Nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni.

Pozdrawiam sprytnie
skryba

6. Data: 2013-02-26 09:20:36

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie znaleźć odmiany np. jabłoni, grusz, czy śliw odporne na szkodniki?
> Jestem ostrożna z chemią, ale całkiem bez niej nie ma plonów.
> .

Hejka. A czy to taka przyjemność jeść pryskane owoce czy warzywa z
własnej działki?
Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
PS Niestety w ubiegłym roku musielismy opryskać: dwukrotnie przeciwko
mszycom bób, kapustę od gąsiennic oraz cebulę od mączniaka. Niestety na
naszej działeczce pojawiły się bakterie powodujące gnicie cebuli więc chyba
trzeba będzie zrobić przerwę w uprawie.

7. Data: 2013-02-26 16:53:09

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-26 10:20, Dirko pisze:
(...)

> [...]
> naszej działeczce pojawiły się bakterie powodujące gnicie cebuli więc
> chyba trzeba będzie zrobić przerwę w uprawie.

Smutne :-(

Krycha.

8. Data: 2013-02-27 11:05:14

Od: "Lombroso" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> własnej działki?
> Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
> PS Niestety w ubiegłym roku musielismy opryskać: dwukrotnie

No to już sam powiedz, czy to była przykrość?

Lombroso

9. Data: 2013-02-27 14:59:14

Od: skryba <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 26 lutego 2013 10:20:36 UTC+1 użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. A czy to taka przyjemno�� je�� pryskane owoce czy warzywa z
>
> w�asnej dzia�ki?
>
> Pozdrawiam niekomfortowo Ja...cki
>
> PS Niestety w ubieg�ym roku musielismy opryska�: dwukrotnie przeciwko
>
> mszycom b�b, kapust� od g�siennic oraz cebul� od m�czniaka. Niestety na
>
> naszej dzia�eczce pojawi�y si� bakterie powoduj�ce gnicie cebuli wi�c
chyba

> trzeba b�dzie zrobi� przerw� w uprawie.

Stary, od 40 lat sprawdzony kolega, pracował 2 lata w Holandii w sadzie produkcyjnym.
W/g jego informacji drzewka w tym sadzie były opryskiwane 42 razy w sezonie
wegetacyjnym. Na swojej działce pryśniesz swoje 8 razy w sezonie będziesz miał 5 razy
zdrowsze, bez parcha i robali. Ale przecież w Polsce można w markecie kupić również
polskie jabłuszka pryskane od 28 do 32 razy w sezonie. Co kto woli !?
Pozdrawiam kalkulacyjnie
skryba

10. Data: 2013-02-27 16:09:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]
> Polsce można w markecie kupić również polskie jabłuszka pryskane od 28 do
> 32 razy w sezonie. Co kto woli !? Pozdrawiam kalkulacyjnie

Hejka. Mamy na działce cztery jabłonie różnych odmian. Żadnej nie
pryskamy. W zeszłym roku mieliśmy rekordowe urodzaje całkiem zdrowych (jak
co roku) jabłek.
Pozdrawiam biernie Ja...cki
PS Żeby nie było zbyt optymistyczne to rdza żółta wykańcza mi starą
Konferencję.

cięcie aktinidii
Szklarnia? od czego zacząc
marcowa podpucha
Jak przechowywać orzechy włoskie?
osobowość prawna szczypioru : cebulka czy tez źdźbło? :)