cedr

21. Data: 2001-03-27 13:19:58

Temat: Odp: cedr
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:99ni4q$fo8$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Poczekaj jeszcze parę lat na nowy gatunek cedru, odporniejszy na mrozy.
> Ponoć jeszcze do Poslki nie dotarł.
>
> Pozdrawiam, Basia.

W ostatnim numerze "Ogrody" jest informacja na temat Cedrus deodara odmiany
Karl Fuchs ponoć bardzo odporny na mróz od -30. Piszą że nie do kupienia w
Polsce. Przy okazji tej informacji mam jedną wątpliwość i jedno pytanie. Jako
argument na mrozoodporność podają że rosną "...nawet w krajach
skandynawskich..." W Norwegii widziałem przepiękne okazy araukarii, i nijak
to się ma do tego twierdzenia. Pytanie mam natury technicznej. Czy ktoś
bezpośrednio np z Holandii sprowadzał sadzonki a płacił bezpośrednio z
Polski?

Uszanowanie Tadeusz
t...@w...pl
----------------------------------
\ / Podstawowym warunkiem poznania znajomego,
(';') jest zawarcie znajomości z osobnikiem nieznanym.

22. Data: 2001-03-27 13:54:17

Temat: RE: cedr
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Edyta Szajnóg

> Gdzie masz tą działkę? Moja też jest na wschód, może mamy niedaleko?
>

> --
> Edyta Szajnóg

Ja na zachodzie. Czy jest ktoś z zachodu?

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

23. Data: 2001-03-27 21:55:02

Od: "Jardin" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam działkę na wschód od Warszawy. Zimy są różne, więc nie wim czy to
> drzewko wytrzyma wschodnie mrozy.
> Robert

Wschód od W-wy to nie Syberia :))
Myślę, ze możesz spróbować - moja rada: umieść go w miejscu
gdzie najmniej będzie narażony na wschodnie wiatry. Jeśli po pierwszej
zimie zżółkną mu igły, nie przejmuj sie tym - dojdzie do siebie
( mój tak zrobił w pierwszym roku - w tej chwili nie ma żadnych żółtych
igieł). Jeszcze a propos cedrów - możesz posadzić cedr libański -
szczerze mówiąc bardziej mi się podoba niż himalajski (akurat dostałam
ten drugi..) i jest bardziej mrozoodporny !
Pozdrawiam
Lidia

24. Data: 2001-03-28 10:45:42

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze a propos cedrów - możesz posadzić cedr libański -
> szczerze mówiąc bardziej mi się podoba niż himalajski (akurat dostałam
> ten drugi..) i jest bardziej mrozoodporny !
Ja tesknie za cedrem libanskim, najchetniej pendula. Nawet znalazlem dzieki
Andrzejowi w Warszawie na Nowoursynowskiej w Dartpolu tel. 022 8531393. Ale
niestety maja egzemplarze 2m w cenie chyba ok 600zl (dokladnie nie
pamietam). Ja szukam mniejszych (czytaj tanszych ) cedrow libanskich :-(
Tomek

25. Data: 2001-03-28 10:54:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Zupełnie OT: czy jest jakiś "zamiennik" cedru - roślina zbliżona pokrojowo,
kolorystycznie, fakturowo etc.?

Pozdrawiam, Basia.

trawnik
Spec od dziekiego wina