chcę bananować

1. Data: 2003-07-05 14:07:12

Temat: chcę bananować
Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

To forum ma szansę stać się zaczątkiem prawdziwego ruchu Slow Food... i
chwała, bo w Polsce wciąż więcej się żre niż je, a najmniej delektuje.
Ja mam ochotę podelektować się ciastem z bananów i szukam dobrego
sprawdzonego przepisu. Może ktoś ma receptę na mój kaprys?

A.

1. Data: 2003-07-05 14:21:47

Temat: Re: chcę bananować
Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata Chabierska wrote:

> Ja mam ochotę podelektować się ciastem z bananów i szukam dobrego
> sprawdzonego przepisu. Może ktoś ma receptę na mój kaprys?

Najlepsze ciasto bananowe, z jakim kiedykolwiek sie spotkalam, to ciasto
Magdy Bassett.
Przepis podawany byl wielokrotnie, poszukaj w archiwum.
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-07-06 17:29:53

Od: "Syla" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja mam ochotę podelektować się ciastem z bananów i szukam dobrego
> sprawdzonego przepisu. Może ktoś ma receptę na mój kaprys?

========================
Witam!
Oto przepis na ciacho, które króluje na każdej imprezie w moim domu.
BANANOWIEC
20 dag biszkoptów,
opakowanie galaretki owocowej,
kostka masła,
żółtko,
pół szklanki cukru,
3-4 banany,
4 łyżeczki żelatyny,
mleko

Biszkopty umoczyć w rozpuszczonej galaretce i ułożyć w tortownicy lub
foremce. Utrzeć masło z cukrem i żółtkiem. Żelatynę rozpuścić w odrobinie
gorącego mleka. Utartą masę połączyć ze startymi na tarce jarzynowej
bananami, dodać żelatynę, wymieszać i wyłożyć masę na biszkopty. Gdy masa
nieco stężeje, polać resztą galaretki.

Życzę smacznego!
Syla

1. Data: 2003-07-06 17:50:22

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett

110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego (2 amerykanskiego)- proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego

Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu (jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac
jajka, ubijac 1 minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe
do miksera. Ubijac 1 minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3
minuty. Jesli ubijamy recznym mikserem, nalezy banany zmiazdzyc
widelcem. Mikser wolnostojacy ma wystarczajaco sily, ze zrobi z nich
papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka, przelac do formy, piec
90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo brazowy, i
bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie opadaja na dno.
A propos ciemniejacych bananow i co z nimi zrobic. Gdy sa juz bardzo
dojrzale, mozna je zamrozic. Gdy sie ma 3, mozna zrobic ciasto. Latwo
sie obieraja po zamrozeniu i zupelnie nie zmieniaja smaku ciasta.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-07-06 18:14:51

> ========================
> Witam!
> Oto przepis na ciacho, które króluje na każdej imprezie w moim domu.
> Życzę smacznego!
> Syla

A powiedzcie mi co to ma wspolnego z ruchem Slow Food???
Czyzby te banany dojrzewaly na naszych, polskich palmach????
Zdziwiona co nieco :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-07-06 18:29:33

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Czaplicka" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
.
> A powiedzcie mi co to ma wspolnego z ruchem Slow Food???
> Czyzby te banany dojrzewaly na naszych, polskich palmach????
> Zdziwiona co nieco :-)

A to jakis ruch taki? mnie sie skojarzylo tylko i wylaczni z tym ze fast
food to sa te wszytskie hamurgery czizburgety i tego typu mak'costam i kfc
costam
a slow to beda te wypieszczone przez Nas Wszytskich pyszne dania :)
jakies takie pierwsze skojarzenia :)

Marta

1. Data: 2003-07-06 20:35:48

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i kfc
> costam
> a slow to beda te wypieszczone przez Nas Wszytskich pyszne dania :)

Prawie dobre, ale nie do konca.. chodzi przede wszystkim o naturalne jedzenie.. a
przeciez banany, ktore kupujemy, w sposob
naturalny u nas nie dojrzewaja..
poszukaj w sieci, bo ktos kiedys podawal adres internetowy.. pierwsza jaskolka byla w
Krakowie...
Barbara

---

1. Data: 2003-07-06 20:59:22

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
> naturalny u nas nie dojrzewaja..
> poszukaj w sieci, bo ktos kiedys podawal adres internetowy.. pierwsza

Aha.. czlowiek ciagle czegos nowego sie dowiaduje
juz poczytalam sobie ... ja moge sie zapisac.. jesli beda mnie wysylac na
degustacje tych regionalnych kuchni :)))

Marta

puchatek
rumsztyk, brizol, eskalopki, mielony,bewsztyk, sznycel.....
sposob na kiszone ogórki
sorki
Bliss