chicken biryani

1. Data: 2004-03-09 11:33:16

Temat: chicken biryani
Od: "magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy macie moze wyprobowany przepis na ta indyjska potrawe?
znalazlam troche przepisow w necie, ale - po pierwsze sa po angielsku i nie
bardzo umiem zidentyfikowac nazwy przypraw
po drugie - jakos nie przypominaja tego co ostatnio jadlam na Bliskim
Wschodzie :(

dzieki za wszelkie wskazowki
magda

1. Data: 2004-03-09 16:00:27

Temat: Re: chicken biryani
Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> bardzo umiem zidentyfikowac nazwy przypraw
> po drugie - jakos nie przypominaja tego co ostatnio jadlam na Bliskim

Słowo "wszelkie" zawsze mnie ośmiela. :-) Niestety nie znam tej potrawy,
ale mogę ci pomóc w identyfikacji przypraw z angielskiego przepisu:

garlic - czosnek
fresh ginger root - świeży korzeń imbiru
chili powder - mielone suszone papryczki chili
black pepper - czarny pieprz
turmeric - kurkuma
cumin - kumin
salt - sól
mint leaves - liście mięty
cardamom - kardamon
cinnamon stick - kora cynamonowca (w całości)
saffron - szafran
cloves - goździki

http://holiday.allrecipes.com/AZ/ChickenBiryani.asp

fresh root ginger - świeży korzeń imbiru
garlic - czosnek
green chillies - zielone papryczki chili
coriander seeds - nasiona kolendry
cumin seeds - nasiona kuminu
black pepper - czarny pieprz
salt - sól
saffron - szafran

http://www.ivillage.co.uk/food/tools/recipefinder/di
splay_recipe/0,,4167,00.html

garlic - czosnek
fresh ginger - świeży imbir
cardamon - kardamon
cloves - goździki
black peppercorns - całe ziarna czarnego pieprzu
dried coriander - suszona kolendra (prawdopodobnie mielone ziarna)
cumin seeds - ziarna kuminu
white poppy seeds - biały mak? pierwsze słyszę
fresh lemon juice - świeżo wyciśnięty sok z cytryny
Garam Marsala - garam masala
cayenne pepper - papryka cayenne
salt - sól
tomato paste - koncentrat pomidorowy
fresh coriander - świeża kolendra (liście)

http://www.geocities.com/NapaValley/9412/chicken_bir
yani.html

A tutaj po polsku:

http://www.decare.com.pl/index.pl?page=przepisy&act=
showOne&id=32

Hania

1. Data: 2004-03-09 20:47:26

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <7...@n...onet.pl> magda wrote:
> [...]
> i nie bardzo umiem zidentyfikowac nazwy przypraw po drugie - jakos
> nie przypominaja tego co ostatnio jadlam na Bliskim Wschodzie :(

No cóż, na Bliskim Wschodzie mogli nie wiedzieć jak przyrządzić indyjską
potrawę.

Władysław

1. Data: 2004-03-09 21:22:29

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No cóż, na Bliskim Wschodzie mogli nie wiedzieć jak przyrządzić indyjską
> potrawę.

he, pewnie cos w tym jest
ale z drugiej strony restauracja byla indyjska
a miasto (i kraj) zamieszkane przez ludzi o przeroznych narodowosciach...:)
Dubaj :)

ziemniaczki w piekarniku szybka przekaska
silikonowe formy do pieczenia
Pora na śniadanie
Makrela-jak smażyć?
dwie różna rzeczy (jaja przepiórcze i anchois)