chinski agrest

1. Data: 2002-05-02 08:24:06

Temat: chinski agrest
Od: d...@t...pl (Deceiver) szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe.

Mam takie osobliwe pytanie, mianowicie: skad pochodzi chinski agrest? :-) TIA.

--
Pozdrawiam, Deceiver
Snila mi sie rzeczywistosc. Z jaka ulga sie obudzilem.

2. Data: 2002-05-02 14:24:54

Temat: Re: chinski agrest
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Deceiver" <d...@t...pl> wrote in message
> Witam grupe.
>
> Mam takie osobliwe pytanie, mianowicie: skad pochodzi chinski agrest? :-) TIA.

Chinski agrest to stara nazwa kiwi (Actinidia chinensis). Jak sama nazwa
wskazuje, pochodzi z Chin, ale uprawiany jest glownie w Nowej Zelandii.
Nazwa zostala zmieniona w swoim czasie z przyczyn politycznych.
W czasach ostrej zimnej wojny nie chciano w Ameryce, aby nazwa kojarzyla
sie kupujacym z komunistycznymi Chinami. Wobec tego eksporterzy
nowozelandzcy zmienili nazwe i rozpropagowali nowa.

Oryginalna chinska nazwa jest Yangtao.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-05-02 20:03:59

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> [...]
> sie kupujacym z komunistycznymi Chinami. Wobec tego eksporterzy
> nowozelandzcy zmienili nazwe i rozpropagowali nowa.

A tak przy okazji - jaką Actinidię polecalibyście posadzić ?

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy"
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

dereń złotolistny ?
jakie ryby w oczku?