chińszczyzna

1. Data: 2001-11-01 21:03:37

Temat: chińszczyzna
Od: "EwkaP" <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

poszukuję wspaniałomyślnej i inteligentnej istoty która powie mi jak
ugotować ten piekielny ryż!!

1. Data: 2001-11-01 21:33:39

Temat: Re: chińszczyzna
Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> poszukuję wspaniałomyślnej i inteligentnej istoty która powie mi jak
> ugotować ten piekielny ryż!!

Hmm,

ja to robiem tak:
garnek, do garnka trochę tłuszczu. Daję tak z łyżeczkę sklarowanego masła
(butaris). Do tego wrzucam opłukany ryż. Trochę podpiekam, ale właściwie
prawie tylko suszę. Jak zaczyna się przypiekać, to dodaję 3* tyle wody, ile
ryżu. Do tego dodaję albo soli, albo rosołku roślinnego. Pokrywka,
zagotować i trochę skręcić, aby pyrkało. Jak się dobrze skręciło, to po 20
minutach jest ugotowany ryż, lekko klejący i nic wody.

Waldek

1. Data: 2001-11-02 01:06:32

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"EwkaP" <e...@s...com> wrote in message
> poszukuję wspaniałomyślnej i inteligentnej istoty która powie mi jak
> ugotować ten piekielny ryż!!

chodzi ci o chinski ryz,okłagły i klejacy ?

mozesz ugotowac go jak makaron ( ma sie kleic aby go jesc pałeczkami) albo
wrzucic na olej ,masło(roztopione w garnku ) i zalac wrzatkiem ....wychodzi
bardzo dobry kazdy gotunek ryzu ta metoda zwłaszcza Basmati -ryz.
Trzecia metoda kupic garnek do ryzu ,tak gotuja chincycy juz od rana ;)
pozdro arielka

1. Data: 2001-11-03 00:42:49

Temat: Odp: chińszczyzna
Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotuję jak makaron w dużej ilości wody z dodatkiem oliwy, żeby był żółty
dodaje kurkumy.Potem wywalam do rodla na oliwę i podsmażam, mam sypki i
mniammniam.
Pozdrawiam
Ramzes
Użytkownik EwkaP <e...@s...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rscjo$k6c$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-11-03 08:04:53

Temat: Re: Odp: chińszczyzna
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>dodaje kurkumy.Potem wywalam do rodla na oliwę i podsmażam, mam sypki i

mnie nie wychodzi maziuga, tylko i wylacznie, jesli gotuje ryz w
jak makaron - w DUZEJ ilosci wody...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-03 11:26:00

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:m...@4...com..
.

> mnie nie wychodzi maziuga, tylko i wylacznie, jesli gotuje ryz w
> jak makaron - w DUZEJ ilosci wody...

A mi wychodzi doskonaly, bo odkrylam ryz paraboiled w woreczkach, hehehe....
Jesli gotuje tradycyjnie, to najpierw ryz oplukuje ciepla woda na sicie,
potem wrzucam na rozgrzany tluszczyk na patelenke i susze ziarenka, a potem
przesypuje je do gara i zalewam wrzatkiem - 2,5 raza wiecej wody niz ryzu,
sole, przykrywam i po 20-25 minutach na malym ogniu i bez grzebania w garnku
ryz jak marzenie.
Jak ryz na risotto to mozna do wody wciepac kostke rosolowa, niezle, albo
curry czy kurkume.

Jest jeszcze sposób na ryz z mikrofalówki, raz sprawdzilam i wyszedl
rewelacyjny, a potem glupia zapomnialam jak to bylo.

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-11-03 16:46:49

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jest jeszcze sposób na ryz z mikrofalówki, raz sprawdzilam i wyszedl
> rewelacyjny, a potem glupia zapomnialam jak to bylo.

no jak wyżej: ryż wsypujesz do ogniotrwałego naczynia, zalewasz rosołem
(2.5x) i wkładasz to kuchenki. W zależności od ilości po ok. 10min gotowy.
Patrzysz przez szybkę, aż rosół wsiąknie.

Waldek

1. Data: 2001-11-04 02:41:23

Od: Art[Gruby]@icbleu.org szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>mnie nie wychodzi maziuga, tylko i wylacznie, jesli gotuje ryz w
>jak makaron - w DUZEJ ilosci wody...
>
>Krysia
>K.T. - starannie opakowana

Ale ryz po chinsku musi byc lekko maziasty - coby go paleczkami lepiej
sie wybieralo...
Art.
(chyba sie zapisze do Anti-CZS Front i zawiaze przymierze z ....)
;-)))))
Art(Gruby).

1. Data: 2001-11-04 03:10:01

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (chyba sie zapisze do Anti-CZS Front i zawiaze przymierze z ....)
> ;-)))))
> Art(Gruby).

A z kim to? Kogo jeszcze brak w naszym Cafe? ;o)

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-04 04:11:19

Od: Art[Gruby]@icbleu.org szukaj wiadomości tego autora

"Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

>A z kim to? Kogo jeszcze brak w naszym Cafe? ;o)
>
>Bozenka z Wilna :o)

"Never underestimate the power of the Dark Side..."
Art(Gruby).

Kibinai - przepis pilnie potrzebny
zupa z soczewicy z bliskowschodnim zacieciem
Utopence - raz jeszcze
poszukuje przepisu na dobre wino, pomozecie?
Chinskie zupki !