chloniak

1. Data: 2005-10-07 11:50:38

Temat: chloniak
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś może mnie uświadomić jakie są typowe objawy chłoniaka? Może stronka
o nim? Może ktoś ma linka do stronki z zaznaczonymi wszystkimi węzłami
chłonnymi? Jest ich chyba trochę ponad 500?
Ostatnio oglądałam program traktujący pobieżnie o chłoniaku i zwróciłam
uwagę na fakt, że na moim ciele od dawna wyczuwam różne grudki podskórne
wielkości ziarna grochu. Czasami są większe, czasami mniejsze. Pod
naciskiem bywają bolące. Umiejscowione są pod pachami, a raczej na ręce
powyżej pachy od wewnętrznej stronie, po bokach brzucha (na żebrach) i 1
stara na wzgórku łonowym. Zważając na fakt iż jestem pulchniejsza niż bym
chciała, uważałam, że tłuszcz zbija się w takie grudki. Teraz nie jestem już
tego tak pewna. Aha, nie widać ich gołym okiem, zmieniają kolor tylko po
długotrwałym wymacywaniu, inaczej są niewidoczne.
Z podstawowych objawów mogę sobie przypisać osłabienie, notoryczne
zniechęcenie i wieczne zmęczenie. Nie mam kaszlu, ani stanów
podgorączkowych, jedynie na co się mogę uskarżać to nadmierna potliwość
(zwłaszcza nocą). Nie wychudłam nadmiernie i nie mam skoków wagowych, choć
ok. 1 roku temu schudłam sama z siebie bez powodu prawie 10 kg w przeciągu
1,5 m. Jak myślicie, czy powinnam się zaniepokoić na poważnie? I jeszcze
jedno - z tego co usłyszałam, to chłoniaka można wykryć podczas zwykłych
badań krwi (na krew obwodową? - nie bić, nie wiem czy dobrze zapamiętałam).
Czy skierowanie na takie badanie można uzyskać od lekarza pierwszego
kontaktu, bez problemu? Nie wpadam jeszcze w paranoję, ale analizuję fakty.
Z tymi grudkami żyję sobie już 4-5 lat w symbiozie. Nigdy nie wzbudziły u
mnie niepokoju, a może niesłusznie?

Pozdrawiam,
Akulka

2. Data: 2005-10-08 11:07:19

Temat: Re: chloniak
Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

Ależ dziękuję wam za wszystkie odpowiedzi i porady. Potraficie wesprzeć.
Szkoda, że w moim wątku nie można się pokłócić.

Pozdrawiam,
Akulka

3. Data: 2005-10-08 11:18:57

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrób sobie podstawowe badanie (morfologia, OB, ew. rozmaz), jeśli ma Cię
to uspokoić. Skierowanie dostaniesz od lekarza rodzinnego. Można też
płatnie, bez skierowania - ok. 20 zł. Jeśli masz te guzki od 5 lat, to
chłoniak jest wysoce nieprawdopodobny, żeby nie powiedzieć - wykluczony.
Podajesz bardzo niespecyficzne objawy, więc trudno je interpretować.
Przychodzi mi do głowy niedokrwistość, choroba reumatyczna i zakażenie
EBV, ale to tylko pomysły.

P.S. Na przyszłość wykaż odrobinę cierpliwości i nie zakładaj, że skoro
zapytałaś, to koniecznie musisz otrzymać odpowiedź.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2005-10-08 11:27:54

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka <s...@g...pl> napisał(a):

> Ależ dziękuję wam za wszystkie odpowiedzi i porady. Potraficie wesprzeć.
> Szkoda, że w moim wątku nie można się pokłócić.

Jak długo korzystasz z grup dyskusyjnych i dlaczego jeszcze nie zauważyłaś,
że natarczywe domaganie się odpowiedzi przynosi zwykle skutek odwrotny od
zamierzonego?

(Hint: to jest grupa dyskusyjna, a nie biuro bezpłatnych porad. Idź do
lekarza, zapłać i wymagaj.)

--
JoP

5. Data: 2005-10-08 11:30:07

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podajesz bardzo niespecyficzne objawy, więc trudno je interpretować.
> Przychodzi mi do głowy niedokrwistość, choroba reumatyczna i zakażenie

Dziękuję serdecznie za odzew. Troche mnie twój post uspokoił, a trochę nie,
zwłaszcza, że wyliczasz, iż te wyczuwalne grudki mogą być oznaką innej
choroby.

> P.S. Na przyszłość wykaż odrobinę cierpliwości
Wykazałam, ale nie mogłam pozwolic umrzeć mojemu topikowi.

>i nie zakładaj, że skoro
> zapytałaś, to koniecznie musisz otrzymać odpowiedź.

Koniecznie nie, ale skoro widzę tu lekarzy, którzy wdają się w ciągnące się
dniami kłótnie , to było by mi miło, gdyby któryś napisał cokolwiek. Nawet
odpowiedź "powinnaś się zaniepokoić, ale ja się na tym nie znam", byłaby dla
mnie mile widziana. Ot wszystko.

Pozdrawiam
Akulka

6. Data: 2005-10-08 11:37:07

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Akulka <s...@g...pl> napisał(a):
Jak długo korzystasz z grup dyskusyjnych i dlaczego jeszcze nie zauważyłaś,
że pisanie posta do adwersarza by tylko pokazać swą wyższość lub po prostu
zrugać przynosi zwykle skutek odwrotny od zamierzonego?

To jest grupa dyskusyjna o medycynie, a ja nie chciałam bezpłatnych porad
ani tymbardziej diagnozy. Zadałam konkretne pytania i chciałam dyskutować o
medycynie skupiwszy sie na moim przypadku.
Po drugie, nie każdego stać iść do lekarza, zapłacić i wymagać jak to
twierdzisz. Trochę więcej tolerancji droga pani.

Pozdrawiam,
Akulka

Ptasia grypa
podrażniona skróry