choroba gruszy

1. Data: 2008-10-02 16:55:30

Temat: choroba gruszy
Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Co to za choroba?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/202967e1f21d7961
.html

Na liściach gruszy pojawiają się od góry rude plamy (ok. 1 x 2 cm), a na
spodzie szare, wypukłe zakończone podłużnymi wypustkami.
Domyślam się, że to jakiś grzyb, ale co konkretnie, i czym oraz kiedy go
zwalczać?

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2008-10-02 18:25:36

Temat: Re: choroba gruszy
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gc2udv$oh4$1@news.dialog.net.pl Cyklista
<c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> a na spodzie szare, wypukłe zakończone podłużnymi wypustkami.
> Domyślam się, że to jakiś grzyb, ale co konkretnie, i czym oraz

Hejka. To rdza gruszy. Teraz juz jest za późno na zwalczanie. Obecnie
nie ma zarejestrowanych preparatów do zwalczania tej choroby. Dawniej
zalecano zwalczanie identyczne jak w przypadku parcha jabłoni. Ponieważ
grzyb wywołujący tę chorobę ma dwóch żywicieli warto w promieniu 100 metrów
wyciąć wszystkie jałowce sabina.
Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

3. Data: 2008-10-02 20:23:16

Od: Cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedź!

Dirko pisze:

> Hejka. To rdza gruszy. Teraz juz jest za późno na zwalczanie. Obecnie
> nie ma zarejestrowanych preparatów do zwalczania tej choroby.

A tutaj
http://www.dzialkowcy.serveradmin.pl/phpBB2/viewtopi
c.php?p=28996
piszą, że
"Wystarczy zapobiegawczo wykonać 2 opryski środkami triazolowymi"

No fakt, pytałem o zwalczanie, a nie o zapobieganie...
Ponieważ grzyb wywołujący tę chorobę ma dwóch żywicieli warto w
promieniu 100 metrów
> wyciąć wszystkie jałowce sabina.
...i mieć sprawę w sądzie za zniszczenie ponika przyrody ;)

A tak poważnie, to w promieniu 100 m chyba nie ma, ale na wymienionym
wyżej forum piszą, że zarodniki mogą się przenosić nawet na odległość 5
km...

Pozdrawiam ekstyrpacyjnie
Ekstrypacyjnie? To mi się kojarzy raczej z czyszczeniem zatok
(extripatio cistis), ale widać ekstrypacja nie jedno ma imię ;)

Pozdrawiam wieloznacznie

Przemek

4. Data: 2008-10-03 07:31:18

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gc3ajf$2a2$1@news.dialog.net.pl Cyklista
<c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
c.php?p=28996
> piszą, że
> "Wystarczy zapobiegawczo wykonać 2 opryski środkami triazolowymi"

Hejka. Informacje na temat chorób roślin, ich zapobieganiu i zwalczaniu
są ogólnie dostępne więc nie musisz ograniczać się tylko do jednego źódła.

> No fakt, pytałem o zwalczanie, a nie o zapobieganie...

A gdy zwalczanie polega na zapobiegawczych opryskach? ;-)
Pozdrawiam paradoksalnie Ja...cki

5. Data: 2008-10-03 08:31:05

Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> zalecano zwalczanie identyczne jak w przypadku parcha jabłoni. Ponieważ
> grzyb wywołujący tę chorobę ma dwóch żywicieli warto w promieniu 100

Kiedyś byłeś bardziej rozmowny :-)):
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=36412844

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=36407410

Pozdrawiam historycznie

skryba

6. Data: 2008-10-03 08:36:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cyklista" <c...@i...pl> wrote in message
> [...]
> spodzie szare, wypukłe zakończone podłużnymi wypustkami.
> Domyślam się, że to jakiś grzyb, ale co konkretnie, i czym oraz kiedy go

Na wiosnę. Polecane - Dithane, Miedzian - dodałbym Sillit.

7. Data: 2008-10-03 18:42:34

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gc4l86$4t8$1@news.onet.pl skryba ogorodowy
<z...@w...pl> napisał(a):

> Kiedyś byłeś bardziej rozmowny :

Hejka. Kiedyś byłem młodszy. :-D
Pozdrawiam rozsądnie Ja...cki

8. Data: 2008-10-03 21:59:21

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogorodowy pisze:
> Użytkownik "Dirko" <i...@g...com> napisał w wiadomości

[...]
> Kiedyś byłeś bardziej rozmowny :-)):
> [...]

Dirko przeszedł do Historii?
;-)

--
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-10-04 12:17:50

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gc64p9$6k5$1@nemesis.news.neostrada.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Dirko przeszedł do Historii?
> ;-)

Hejka. Tu leży Dirko, co psuł krew świrkom. :-D
Pozdrawiam epitafijnie Ja...cki

Kirmasz żywności eklogicznej w Gliwicach - P.S.
Kiermasz żywności ekologicznej w Gliwicach
warzywa
mam problem z dzikim bzem
Jabłoń i grusza