Re: choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((

Data: 2002-07-23 04:03:05
Temat: Re: choroba refluksowa zeladka - czy z tym trzeba zyc? :(((
Od: <x...@p...onet.pl>

> Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
am.torun.pl...

> coraz

> Z tego co mi wiadomo to CIZAPRID dosyc rzadko wywoluje dzialania niepozadane
> podczas gdy METOKLOPRAMID jako antagonista receptora D2 wykazuje dzialanie
> osrodkowe powodujace m.in: zaburzenia pozapiramidowe (drzenie, niepokoj
> ruchowy), ginekomastia, mlekotok, biegunka, znuzenie, sennosc. Oczywiscie
> nasilenie zalezy od dawki, niemniej jednak metoklopramid jest lekiem z
> powodzeniem zastepowanym w leczeniu refluksu przez np. cizaprid.
>
> Konrad  Michalski MD

Mysle, ze nie jest to informacja prawdziwa. CISAPRIDE (Prepulsid) zostal
wycofany wiosna 2000 roku z obrotu w szeregu krajach, miedzy innymi w USA,
Kanadzie, Szwecji,Francji etc.

Blizsze dane mozna znalzc na przyklad pod :

http://www.hc-sc.gc.ca/english/protection/warnings/2
000/2000_56e.htm

Mysle, ze Piotr ma racje.

Zauwazmy ,ze nie wystarczy podpisac sie MD aby miec racje w tej dyskusji.
Zreszta MD nie istnieje w jezyku polskim.

Odnosze wrazenie, ze nalezaloby sie postarac, aby powstala jednak newsgroup
pl.sci.medycyna.moderowana . Zadaniem takiej grupy byloby podawanie odpowiedzi
na pytania "medyczne" , zgodne ze stanem wiedzy aktualnej medycznej.

Pozdrawiam

dradam