choroby czereśni

1. Data: 2005-01-17 21:56:36

Temat: choroby czereśni
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Czy ktoś się nie orientuje co poza rakiem bakteryjnym moze
powodować 'gumowate' wycieki z czereśni - znalazłam jeszcze leukostomoze
drzew pestkowych ale ona dotyczy młodych drzew (zwłaszcza moreli) a ofiara
ma około 15 lat.
Czy są jakieś strony w krórych można znależć choroby drzew różnicowane
według objawów?

pozdrawiam
Sylwia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2005-01-17 22:32:42

Temat: Re: choroby czereśni
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia S" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
| ma około 15 lat.
| Czy są jakieś strony w krórych można znależć choroby drzew różnicowane

Literatura popularna:
Grabowski Marek, Wiech Kazimierz "Ochrona roślin sadowniczych". Wydawnictwo
Działkowiec.

"Hasło Ogrodnicze", 1/2005 - w przelocie zauważyłam program ochrony roślin.

Stawiam na raka...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-01-17 22:47:02

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Działkowiec.
>
>"Hasło Ogrodnicze", 1/2005 - w przelocie zauważyłam program ochrony roślin.

Jeszcze miałam złudzenia ale trzeba przygotować piłe....
Dziękuje za info

4. Data: 2005-01-17 22:54:22

Od: Guru <n...@n...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Jan 2005 23:47:02 +0100, "Sylwia S" <s...@w...pl>
wrote:

>Jeszcze miałam złudzenia ale trzeba przygotować piłe....

Pociesz się, że będziesz miała drzewo do kominka.
--
Guru planujacy kominek

5. Data: 2005-01-17 23:44:33

Temat: Odp: choroby czereśni
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sylwia S <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@p...pl...

> Jeszcze miałam złudzenia ale trzeba przygotować piłe....

Nie śpiesz się.
Wszytko zależy od skali. Jeżeli to są pojedyncze niewielkie wycieki to
czereśnia moze z powodzeniem jeszcze długie lata dobrze funkcjonować. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2005-01-18 00:56:09

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam :)
> Czy ktoś się nie orientuje co poza rakiem bakteryjnym moze
> powodować 'gumowate' wycieki z czereśni
>
> pozdrawiam
> Sylwia

Owszem. Mróz i duże wahania temperatury sprawiają,
że kora zamiera w różnych miejscach, na mniejszej
lub większej powierzchni: u podstawy pnia, na stronie
południowej i pd.-zachodniej pnia i gałęzi. Niekiedy kora
marszczy się, odstaje, pęka i odsłania drewno.
Na wiosnę obserwuje się wyciek soku, zahamowanie
rozwoju liści i obfite wydzielanie gumy.

Jeśli chodzi o Leukosmotozę drzew pestkowych występuje
równie często na śliwie i czereśni. Patogeny ją wywołujące
'chętnie' atakują rośliny osłabione przez mróz, czy też złe
warunki glebowe.

Pozdrawia boletus

Ps. Stron internetowych nie znam, nie korzystam.

7. Data: 2005-01-18 01:08:57

Temat: Re: Odp: choroby czereśni
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2005-01-18 01:10:17

Temat: Re: choroby czereœni
Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pociesz się, że będziesz miała drzewo do kominka.

drzewo jak drzewo ale była tfu jest jeszcze taka smaczna nic poczekam
troche może da się ją uratować:}

9. Data: 2005-01-18 01:11:34

Od: "Sylwia S" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>warunki glebowe.
>
>Pozdrawia boletus
>
>Ps. Stron internetowych nie znam, nie korzystam.

pozdrawiam S

10. Data: 2005-01-18 01:31:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozdrawiam S

Sama gumka to za mało.
Przyjrzyj się roślince, czy nie ma
ważniejszych objawów, charakterystycznych
dla danej choroby.

Pozdrawia boletus

Zagadka ;-)
Kto przygotowałby dla mnie zraz jabłonki Close?
Bank Wymiany Roślin
roślinki
Nasiona