chrom =]

1. Data: 2003-05-16 16:18:15

Temat: chrom =]
Od: "babka in klozeto ^^" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie produkty spozywcze zawieraja chrom??

^^ made by ~babka in klozeto~ ^^
^^wszystkie prawa zastrzelone^^

---

2. Data: 2003-05-16 18:43:29

Temat: Re: chrom =]
Od: "Ewa" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakie produkty spozywcze zawieraja chrom??
> pozdrawiam

Ilość chromu w 100 gramach produktów; drożdże spożywcze - 0,56 miligramów,
wołowina gotowana - 0,04 mg, ser mozarella - 0,036 mg, ser cheddar - 0,03
mg, płatki ryżowe - 0,005 mg, jedno jabłko - 0,03mg, jajo - 0,025mg, jeden
średni pomidor - 0,024 mg, szklanka soku pomarańczowego - 0,01 mg.

jednocześnie uprzedzam, żeby nie "szaleć" z chromem - jego nadmiar w
organiźmie może doprowadzić nawet do powstania nowotworów, dzienna dawka dla
dorosłego wynosi 0,05 do 0,2 miligrama

pozdrawiam
ewcia

3. Data: 2003-05-17 03:42:04

Od: "vanilla_sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> jednocześnie uprzedzam, żeby nie "szaleć" z chromem - jego
> nadmiar w organiźmie może doprowadzić nawet do powstania
> nowotworów, dzienna dawka dla dorosłego wynosi 0,05 do 0,2
> miligrama

a skad to wiesz? mozna prosic o zrodlo?
pozdrawiam
vs

--
"I chose not to choose life:
I chose something else."

4. Data: 2003-05-17 10:19:36

Od: "Ewa" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a skad to wiesz? mozna prosic o zrodlo?
najpierw "wyciągnęłam" to z encyklopedii onetu, ale trochę mi się "nie
podobało" więc zadzwoniłam do lekarza mojej córki - pytam go prawie o
wszystko :-)).
Potwierdził, że faktycznie, nadmiar chromu sprzyja zarówno rozwojow, jak i
powstawaniu nowotworów (a jemu wierzę - jest naprawdę wiarygodny).
pozdrawiam sobotnio:-)))
ewcia

5. Data: 2003-05-17 11:26:55

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 May 2003 20:43:29 +0200, Ewa wrote:

> jednocześnie uprzedzam, żeby nie "szaleć" z chromem - jego nadmiar w
> organiźmie może doprowadzić nawet do powstania nowotworów, dzienna dawka dla
> dorosłego wynosi 0,05 do 0,2 miligrama

Czyli jak się ma do tego tabletka chromu organicznego, która zawiera 200
mcg chromu ? Bo nie potrafię tego przeliczyć :) To już za dużo, czy jeszcze
OK ?

--
Eva Sheers

6. Data: 2003-05-17 11:45:16

Od: "Ewa" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak się ma do tego tabletka chromu organicznego, która zawiera 200
> mcg chromu ?
z wywiadu, jaki przeprowadziłam wynika, że to jest akurat potrzebna dzienna
dawka:-)
ewcia

7. Data: 2003-05-17 12:05:34

Od: Wojciech Wierba <w...@m...desy.de> szukaj wiadomości tego autora

Evunia wrote:

> Czyli jak się ma do tego tabletka chromu organicznego, która zawiera 200
> mcg chromu ? Bo nie potrafię tego przeliczyć :) To już za dużo, czy jeszcze
> OK ?

200 ug (mikrogramow) = 0,2 mg (miligrama)
Czyli gorna norma zapotzrebowania dobowego.
Pozdrawiam
Wojtek

8. Data: 2003-05-17 12:36:10

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 May 2003 14:05:34 +0200, Wojciech Wierba wrote:

> 200 ug (mikrogramow) = 0,2 mg (miligrama)
> Czyli gorna norma zapotzrebowania dobowego.

Dziękuję Wam obojgu za odpowiedź :)

--
Eva Sheers

9. Data: 2003-05-17 15:29:27

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Sat, 17 May 2003 14:05:34 +0200, gdy Wojciech Wierba
<w...@m...desy.de> napisał:

>200 ug (mikrogramow) = 0,2 mg (miligrama)
>Czyli gorna norma zapotzrebowania dobowego.

Ale czy to aby nie za dużo? W końcu zjadamy też różne rzeczy z chromem,
no i wtedy dzienna dawka przekraczać musi normę.

Biorę crom z Naturell, ale gdy np. w danym dniu jem jajka, wtedy tylko
pół tabletki. (a na słodycze dalej pozostaje chęć :(

pzdr
Vroobelek

MM przykłady
Chrom